Brokjes test

De juiste voeding voor je fret, van goede frettenbrokken tot prooidieren

Re: Brokjes test

Berichtdoor Karen » 02 nov 2018 12:40

Ik heb er ondertussen zelf mee geëxperimenteerd in het maken van brij en het weken.
Weken is niet erg makkelijk, zoals bij de Virbac bijvoorbeeld. De binnenkant van het brokje blijft hard. Als je het iets langer laat weken en er nogmaals wat heet water op giet, kun je er heel makkelijk een pap van maken. Dat moet dus met eenstaafmixer ook goed te doen zijn. Het blijft niet korrelig.
Everything is a present-Alice Herz Sommer
Karen

Berichtdoor Marjan » 02 nov 2018 17:32

Zal het weken niet makkelijker gaan wanneer je de brok eerst droog verkruimelt?
Marjan

Berichtdoor Karen » 02 nov 2018 21:25

Dat zou zo maar kunnen :D Ik was ook benieuwd naar het krijgen van geweekte brokjes, maar dat gaat dus niet echt.
Karen

Berichtdoor Belin » 07 feb 2019 20:59

Al een tijdje niks gepost hier, hoe doen jullie fretjes het inmiddels op de brokjes?
Arrow wil niks anders meer, tijdje terug waren ze bijna op en hebben we er wat orijen door gemixt tot de nieuwe zak kwam en daar heeft hij netjes alle Fee's brokjes uitgevist.
Het enige nadeel van de brokjes vind ik nu dat hij er echt slappe ontlasting van heeft. Verder lust hij ze heel graag, zit mooi in zijn vachtje en merk ik verder niet dat hij het er slecht op doet.
Belin

Aantal fretten: 3

Berichtdoor Marjan » 08 feb 2019 07:05

Ik heb het eigenlijk nog niet gegeven omdat Nash een oorprobleem heeft en eigenlijk geen of zo min mogelijk harde brokken zou mogen krijgen. En geweekte brokken vindt hij niets dus hier staat nog een volle onaangebroken zak.
Hij doet het goed op zijn virbac, orijen en gekookte kip dus ik durf ook niet zo goed.
Marjan

Berichtdoor Mette » 08 feb 2019 18:47

Ik heb het aan de katten gevoerd omdat de fretten allemaal tegelijk 'ziek werden' die ik 'nog over had en gezond genoeg waren'. Bij de katten heb ik geen verschil met Orijen kitten gemerkt.
Mette

Aantal fretten: 1

Berichtdoor swa100 » 19 sep 2019 12:25

Is al een beetje bekend hoe maagpatiëntjes het op deze brok/brokkenbrij doen? :)
Ook wel bekend als Leroy!
swa100

Berichtdoor Karen » 20 sep 2019 09:55

De resultaten van de test met deze brokjes zijn heel verschillend. Enkelen doen het er super op, maar er zijn er ook veel die het niet willen eten. Het zijn vrij grote brokjes en erg hard. Je kunt ze niet weken of er een pap van maken. Het vermoeden is dat het bij zieke fretjes te pijnlijk voor het oor is om ze door te bijten. Bij de meeste zieke fretjes speelt het middenoor helaas vaak mee in het hele proces.

Er is nog niet gemerkt dat ze er misselijk van worden of er slechte ontlasting van krijgen.

Er zijn 2 varianten die geschikt zijn voor fretten: Fee’s Favorite en Meadowland.
Karen

Berichtdoor Helen » 10 jan 2020 17:15

Wat is geen slechte ontlasting? Logeetje zijn ontlasting is niet echt stevig op dit voer maar de fret zelf ziet er super uit, dus nemen we het maar voor lief :D

Zodra de 7 kg zakken weer leverbaar zijn ga ik bestellen. Peppercorn vind ze lekker. Daar ik het idee krijg dat hij van iets in de Orijen allergisch is ga ik de Power of Nature proberen. Hij wilde er eerst niet aan maar hij vond het nu toch wel lekker :-)
Groetjes,
Helen
Helen

Aantal fretten: 4

Vorige

Keer terug naar Voeding