Fali & Eureka

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)

Re: Fali & Eureka

Berichtdoor Marjan » 18 okt 2020 16:24

Bestond er maar zoiets al een Mr. Spock greep voor fretten. :mrgreen:
Marjan

Berichtdoor Mette » 18 okt 2020 20:34

:lol: nee idd. Maar de meeste fretten geven zich er aan over en doen er niet moeilijk over. Als ze dat niet doen, proberen ze naar achteren te happen bijv (maar dat lukt ze niet als je ze op de juiste manier vast hebt, omdat ze niet bij hun eigen nek kunnen komen en in hun keel ook niet bij je vingers dan), of ze gaan dus wurmen, of kontendraaien :lol: . Maar ook dan komen ze niet weg want ja, je hebt ze vast. Dus er zit ook weinig anders op dan maar gewoon even af te wachten :lach: .

Dank Karen! We hebben ook een hoekje van die plantenborder afgehaald daar, dus het stuk groen is nu groter geworden :juich: .

Mocht iemand ooit deze nagelknip poging wagen ben ik benieuwd :brush: .
Mette

Aantal fretten: 1

Berichtdoor Mette » 19 okt 2020 11:17

Heel ordeal met Eureka gehad afgelopen weekend want ze was zaterdag echt ziek. Ik was ze aan het verschonen toen het gebeurde, maar ze was ineens extreem aan het kuchen vanuit de keel. Ik ben er al een tijdje uit, dus ik moest ff checken of dat het middenoor kuchen was, maar dat was het. Heb ik eerder nooit gehoord en ineens deed ze het om de 10 sec. Ook had ze erg veel gegraven in de kooi (ik vond pluisjes van de iglo naast de iglo), maakte ze een rondje tijdens meds eten (doet ze normaal ook nooit), had ze ziwipeaks verstopt onder de iglo, etc. Ineens extreem misselijk dus. Ze pakte zelfs amper de vitaminepasta (en deed dat al een paar dagen met wat twijfel). 's avonds zag ik ook dat ze gedurende de dag op 3 plekjes had gebraakt achterin de kooi, dus het kuchen waren mede kokhalsneigingen met resultaat helaas. Ze had ook niks gegeten gedurende de dag.

Zondag was het al beter. Ze keek veel beter uit haar oogjes, had weer gegeten, niet meer gebraakt. Vanochtend was er toch weer wat braaksel, maar was ze gelukkig niet zo slecht als zaterdag.

Heb toch maar even wat brokkenpap gegeven nu de Ziwipeak niet helemaal niet lijkt te gaan, even kijken hoe dat valt. Ze wordt er uiteraard extreem misselijk bij (randen likken, bek aflikken tussendoor, naderhand overdreven plus ze bracht bekjes met brokkenpap weg om te verstoppen (daar moest ik wel om lachen want zag er niet uit, ondanks dat het niet grappig is)).

Ik had Hanneke op de hoogte gehouden en die denkt dat het een griepje is (gelukkig), dus even kijken of ze weer een beetje opknapt gedurende de week. Volgende week staat haar afspraak, die ik ook mocht vervroegen, maar het lijkt me juist wel even handig om vast even te kunnen kijken of het ook echt een griepje is of zo blijft.
Mette

Berichtdoor Marjan » 19 okt 2020 11:20

Oh jee, heb je geen waltham in huis voor dit soort situaties? Daar worden ze toch niet zo misselijk van als van brokkenbrij. :???:
Marjan

Berichtdoor Kick » 20 okt 2020 08:59

Dat is minder om te lezen. Hoe gaat het nu?
Kick

Berichtdoor Mette » 20 okt 2020 09:46

Ik meng de brij nog steeds met Waltham, maar dan heeft ze toch wat andere voedingsstoffen binnen. Ik weet niet zeker of ik genoeg Waltham heb als ik haar op 100% zet, want ik heb nog maar 4 zakjes en moet nog een week tot de afspraak. Ze was vanochtend weer misselijk, maar had niet gebraakt. Ik ben benieuwd of het de komende week echt minder zou worden. Heb er stiekem een beetje een hard hoofd in dat ze een griepje zou hebben.
Mette

Berichtdoor Eliesja » gisteren 11:32

Het was eenmalig :lol:
Eliesja

Berichtdoor Eliesja » gisteren 11:34

Vervelend dat ze ziekjes is,hoe is het nu?
Eliesja

Berichtdoor yvonne » gisteren 20:01

Mette, ja kan online toch waltham bestellen?!
yvonne

Berichtdoor Mette » vandaag 09:47

Ik heb het vast besteld inderdaad. Maar, heb al even Waltham 100% gegeven... Ik ben zo bang dat ze zich dan overeet, want daar zit minder een rem op dan brokkenpap. Wat denken jullie? Of dat ik haar straks misschien niet meer terugkrijg op normaal voer.

Ze is nog steeds erg misselijk en pakt de vitaminepasta na twijfel of zelfs een rondje door de kooi, maar braakt of 'kucht' niet meer.
Mette

Vorige

Keer terug naar Frettenverhalen