Mette schreef:Jammer Marjan. Ik heb zelf nog niets geprobeerd omdat ik nog niet het gevoel heb dat het veel gaat helpen, maar wel weer extra werk met zich meebrengt in de medicijnenrondes en vaatwasser. Ik ben en blijf toch ook een erg praktisch mens.
Mette schreef:Het speelt zeker mee dat er nog niet bekend is of het echt helpt, en dat het sowieso geen oplossing gaat zijn. Dat is ook logisch, maar ik laat graag anderen testen en Hanneke dat eerst bepalen. Er zijn al een reeks andere dingen de revu gepasseerd die ook niet werkten, en ik verander liever zo min mogelijk bij de fretten. Als het geen risico oplevert was ik vroeger erg van het testen, maar momenteel ben ik ook wel even van het gemak. Een ander mag inmiddels die rol wat vaker op zich nemen.
Hedera schreef:Kan m'n vorige bericht niet meer editen, maar zou het ook handig zijn het woord 'gezondheidsproblemen' oid te vermelden?
Ik heb jarenlang fret, katten en hond met volle overtuiging rauw gevoerd - achteraf vraag ik me af of er zelfs bij de hond ook al wat mis was (bovenop de ouderdoms ziektes die ze had).
Maar je had me toendertijd denk ik heel erg moeilijk van het rauw vlees af kunnen krijgen!
Het vervelende is dat rauw voer *zo* duidelijk beter is als je het verschil ziet met brokken, zelfs met goede brokken... maar de gevolgen kunnen nu zo gruwelijk zijn.
Weet iemand of dit ook in het buitenland speelt?
Ik lees ook hier en daar op internationale forums (fora?) en daar hoor ik er eigenlijk niets over - ook / juist niet op plaatsen (zoals het Holistic ferret forum) waar ze ontzettend fanatiek pro-rauw zijn.
(En helaas ook erg pro-groep voor fretten, voor het grootste deel)
Misschien wordt het daar (nog) niet opgemerkt?
Pfff, het houdt me erg bezig, merk ik!![]()
Slaap ook erg slecht & weinig met dit weer, dan ga ik malen....
Karen schreef:Waar ik persoonlijk heel benieuwd naar ben is hoe het met de wilde kleine marters gesteld is. In hoeverre zijn die besmet met pathogene bacteriën en welke. Is het iets wat eigenlijk 'gewoon' bij een rauw etende marterachtige hoort? Is deze besmetting de reden waarom er de laatste tijd zo weinig oudere bunzingen gespot worden?
Maar goed, om op deze vragen antwoorden te krijgen, zullen we echt een tijd verder zijn.
Karen schreef: Is de oorzaak idd het vlees of is er ooit een besmette fret tussen geplaatst die het heeft over gedragen? Om maar een willekeurige vraag te stellen...
Keer terug naar Het nieuwe systemische coronavirus
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten