Geweldig plaatje Birgit
Jillz en Nix spelen niet meer samen op het moment. We zullen zien of het in de toekomst af en toe nog kan.
Nix werd de laatste dagen steeds onrustiger, blazerig tegen van alles en nog wat en zat niet goed in zijn velletje. Ik heb een flinke stap 'terug' gedaan met hem. Hij is weer boven in de quarantaine kamer en speelt alleen. Gistermiddag heb ik hem er gewoon gelaten. Hij lag daar toch al te slapen...Hij voelt zich echt niet prettig in de FN. Al vanaf de eerste dag is hij aan het ijsberen en onzindelijk in de kooi. Hij wordt ook steeds wakker van allerlei geluiden en bewegingen. Boven in zijn kamer is hij heel relaxed, slaapt heerlijk diep, met zijn pootjes in de lucht en gaat keurig op de bak. Kortom hij voelt zich daar prettiger.
Vanochtend was hij ook weer de oude bekende stuiteraar en kwam steeds naar me toe om me uit te dagen. We hebben eerst een kwartiertje boven gespeeld en toen ben ik naar beneden gegaan. Als hij wilde kon hij me volgen....dat heeft hij gedaan en ook beneden hebben we heerlijk gespeeld, als vanouds. Iets wat hij de laatste dagen ook niet meer deed. Een duidelijker resultaat kun je niet krijgen.
Hij blijft voorlopig lekker boven en van hier uit zien we verder. Als hij zich daar prettiger blijft voelen, dan houden we het zo. Ik heb de ruimte en het welzijn van mijn fluffies gaat boven alles.
Zo zie je...het is lang niet altijd gelijk duidelijk dat je fretten geen goede match zijn! Ze hebben elkaar nooit gebeten, aangevlogen, gevochten of duidelijk tegen elkaar geblazen. Ze renden hun rondjes door het huis, de een achter de ander aan en andersom. De afgelopen week begon ik wel steeds meer te zien dat Jillz de broek aan had. Ze was hem aan het "sturen". Zij wilde beslissen waar en wanneer Nix ergens naar toe mocht, in welke buis hij mocht en of hij in het speelkleed mocht. Puur en alleen door lichaamshouding. Dreigen door de kop omlaag en de rug omhoog en strak naar hem staren. Uiteindelijk draaide hij dan van haar weg om ergens anders naar toe te gaan en begon pas op zo'n moment te blazen. Twee tellen later waren ze alweer samen aan het dollen door de buis heen en leek er niets gebeurd te zijn.
Duidelijk dat die twee dus geen echte maatjes zijn! Ik geef ze nu een periode van totale scheiding. Na verloop van tijd, als Nix helemaal relaxed is, wil ik nog eens zien hoe het gaat als ze af en toe eens een half uurtje met elkaar kunnen dollen. Blijkt dat ook niet te gaan blijven ze helemaal en voor altijd apart.
Ik vind het eigenlijk heel jammer dat ik die lichaamstaal van Jillz niet op film heb staan. Veel mensen zullen er denk ik echt overheen kijken en het niet als signaal van intimidatie oppakken. Het heeft bij mij ook even geduurd voordat ik in de gaten kreeg waar Jillz mee bezig was

Het is heel subtiel, maar heeft dus een grote uitwerking op Nix gehad