Zomaar...
Re: Zomaar...
nee ze zijn erg klein 

Die kleintjes zijn volgens mij wezeltjes. Ik heb een hermelijn (stoat) wel in het echt gezien en die zijn maatje frettenmoertje, alleen wat langer en slanker. Zeg maar een gespierde Wousje voor de kenners
Een wezeltje heeft een korter staartje en past makkelijk in je hand.

Een wezeltje heeft een korter staartje en past makkelijk in je hand.
als ik er weer een binnen krijg zal ik eens formaat fotos maken maar kan wel even duren hehe
zo vaak worden ze niet gevonden
zo vaak worden ze niet gevonden

Ik heb ook ooit een hermelijntje gezien, dat was inderdaad maatje kleine fret alleen langer. 

Een wezeltje is veel kleiner in vergelijking met een fret.
En een hermelijn is ongeveer net zo groot als een fret met een iets langer lichaam.
En een hermelijn is ongeveer net zo groot als een fret met een iets langer lichaam.
Klopt, de allerkleinste is een wezel. Een maatje groter is de hermelijn.
Hier voor de beeldvorming een wezel met een bosmuis in zijn bek:

Deze foto is eigenlijk beter, maar ik doe hem even als link. Bovenste is een dode wezel, de andere twee hermelijnen. Daar zie je ook goed het typische verschil in staarten. Hermelijntjes verkleuren en hebben een zwarte staartpunt.
http://www.lifestyleblock.co.nz/vforum/ ... 1256174100" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier voor de beeldvorming een wezel met een bosmuis in zijn bek:

Deze foto is eigenlijk beter, maar ik doe hem even als link. Bovenste is een dode wezel, de andere twee hermelijnen. Daar zie je ook goed het typische verschil in staarten. Hermelijntjes verkleuren en hebben een zwarte staartpunt.
http://www.lifestyleblock.co.nz/vforum/ ... 1256174100" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat een ontzettend kleine diertjes zijn dat dan zeg! 

Ter vergelijk de wezel en hermelijn:

De wezel is een lang dier met een klein lichaam. Een volwassen dier is circa 4 tot 5 centimeter dik en 16,5 tot 24 centimeter lang. De staart is ongeveer 6 centimeter. Vrouwtjes zijn een stuk kleiner dan mannetjes. Mannetjes worden 16,6 tot 31,4 centimeter lang, met een staartlengte van 6 tot 12,5 centimeter en een gewicht van 54 tot 73 gram, vrouwtjes hebben een kop-romplengte van 14,8 tot 18,1 centimeter, een staartlengte van 3 tot 8,8 centimeter, en een gewicht van 30 tot 35 gram. Bovendien zijn in het zuiden van Europa wezels iets groter dan in het noorden, en kan de gemiddelde lengte per regio verschillen.
Wow, ik ben bij het opzoeken ook verbaasd over dat verschil. Vrouwelijke wezels zijn soms maar 30 gram! Hermijntjes zijn dan al meteen een stuk groter. Nog wel kleiner dan fretten, maar je kan ze tenminste zienHet dier kan 16 tot 31 centimeter lang worden, met een staartlengte van 9,5 tot 14 centimeter en een gewicht van 90 tot 445 gram. Mannetjes zijn veel groter dan vrouwtjes. De kop-romplengte van een mannetje is gemiddeld 297 millimeter, de staartlengte 117 millimeter en het lichaamsgewicht is 200 tot 445 gram. Het vrouwtje heeft een kop-romplengte van 264 millimeter, met een staartlengte van 110 millimeter en een gewicht van 140 tot 280 gram.

Oh, kijk dit dan!! Een hele rij met babywezels. Die staartjes!

Haha, ze zijn echt ieniemienie! 

Wat een kleine frutzels zeg 

Daar wordt je toch hebberig van 

Aaaw 

O, wat ontzettend schattig!
Op National Geographic was er bij een wilde dierenopvang ook een gevonden baby wezeltje en dat werd grootgebracht met de fles, en zat steeds in de mouw van de vrouw die haar de fles gaf.
En dan kwam ze er af en toe uit, en dan kon je goed zien hoe klein en vlug dat ze was!
Uiteindelijk hebben ze buiten voor haar een natuurlijke habitat gemaakt, en op den duur was er ook geen contact met mensen meer met de bedoeling dat ze weer zou verwilderen.
Toen ze sterk genoeg was om in haar uppie te overleven hebben ze haar verblijf opengezet en toen is Pip (zo heette ze) de wijde wereld ingetrokken!
En ik was dan toch abuis met de grootte van een hermelijntje als ik kijk naar wat ze wegen, of zouden ze groter lijken door hun vachtjes
Want ik dacht echt dat ze ongeveer net zo groot waren als een kleine vrouwtjes fret....

Op National Geographic was er bij een wilde dierenopvang ook een gevonden baby wezeltje en dat werd grootgebracht met de fles, en zat steeds in de mouw van de vrouw die haar de fles gaf.
En dan kwam ze er af en toe uit, en dan kon je goed zien hoe klein en vlug dat ze was!
Uiteindelijk hebben ze buiten voor haar een natuurlijke habitat gemaakt, en op den duur was er ook geen contact met mensen meer met de bedoeling dat ze weer zou verwilderen.
Toen ze sterk genoeg was om in haar uppie te overleven hebben ze haar verblijf opengezet en toen is Pip (zo heette ze) de wijde wereld ingetrokken!
En ik was dan toch abuis met de grootte van een hermelijntje als ik kijk naar wat ze wegen, of zouden ze groter lijken door hun vachtjes

Want ik dacht echt dat ze ongeveer net zo groot waren als een kleine vrouwtjes fret....
Ja ik vind ze ook wel ontzettend klein, kan mij niet voorstellen dat die prooi weten te vangen. Zeker niet als je ziet hoe zacht ze maar bijten op het filmpje op dat bed.
Ja,maar die op het bed is speels aan het bijten!
Ik denk dat ze juist omdat ze zo ontzettend snel zijn hun prooi makkelijk verrassen, en dan bijten ze echt wel héél wat harder hoor hetgeen ze ook wel zullen moeten want anders hebben ze niks te eten
Ik denk dat ze juist omdat ze zo ontzettend snel zijn hun prooi makkelijk verrassen, en dan bijten ze echt wel héél wat harder hoor hetgeen ze ook wel zullen moeten want anders hebben ze niks te eten

Nee precies, maar ze zijn zo ieniemienie dat ik er gewoon geen voorstelling van kan maken. 

Op YouTube zijn best leuke filmpjes te bekijken van wezeltjes of hermelijnen die om de een af andere reden in een huiselijke situatie verblijven. Zo schattig! Vooral die wezeltjes zijn zo snel en speels 

Weer so cute!!!
http://www.boredpanda.org/squirrel-titm ... illeneuve/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.boredpanda.org/squirrel-titm ... illeneuve/" onclick="window.open(this.href);return false;
Je zou bijna denken dat het net is, zo mooi.