Het is een raar probleem, maar gek genoeg ben ik momenteel bezig om uit te vinden of Fali doof zou kunnen zijn. Mijn onderzoek is inmiddels al halverwege dus ik kan inmiddels zeggen dat ik toch weer niet echt verwacht dat het zo is... maar het is een lastig gevalletje deze Fali

. Ik heb vaag een onderbuikgevoel gehad over de winter, omdat ik al sinds zijn komst moet aankloppen op zijn nachthok en hij een diepe slaper is, dat soort kleine dingen. Echter stond hij er ook vaak genoeg wel, dus dan liet ik het maar weer varen. Afgelopen week gebeurde het net even extremer... Hij stond te graven achterin de tuin (50% achterin is tegels, 50% voorin is vlonder). Hij hoorde me niet buiten komen, niet lopen over de vlonders, zijn hok niet opendoen, zijn schaaltje Waltham niet neerzetten (hij zat even 2 weekjes aan de synulox ivm die dip) en toen ben ik maar -3 meter van hem vandaan- keihard gaan klappen, waar hij ook niet op reageerde. Pas toen ik naar hem toeliep en 1 meter van hem vandaag was besloot hij zich om te draaien en razendsnel bij mijn voeten te staan als altijd. Ik moet zelfs uitkijken dat ik hem niet vooruit schop zo heftig gaat hij voor je voeten staan

.
Inmiddels heeft meneer alweer 2 momenten gehad waarop ik een testje deed en hij wel gewoon alert reageerde. 1 Toen hij op zijn rug lag te slapen en ik klappend hem wakker maakte wat hij ook met 1 seconde deed. En 1 waarin hij gewoon al alert bij de deurtjes heen en weer lopend klaarstond toen ik aan kwam lopen. Hij moet me toen duidelijk gehoord hebben, want Lenn liep op dat moment binnen los. Dus, volgens mij toch gewoon een gevalletje Oost-Indisch doof, maar hij is me er wel eentje hoor met hoe slecht hij soms luistert

.
Lenn is niet zo heel blij met de warme temperaturen. Hij had zondag en gisteren wat groen slijm bij zijn ontlasting, dus vandaag toch maar even lekker in de airco binnen gezet. Blijkbaar is 26+ too much voor Lennie ipv 30, dus dan hou ik me daar voortaan maar keurig aan

.
De rest doet het allemaal goed! Ook Patou en Fé zijn inmiddels gesettled in hun mega hok. Ik heb alleen gemerkt dat Patou nijdig wordt van als Eller en Mhysa mogen loslopen terwijl zij erin zit (ze groef haar brokkenbakje helemaal uit) dus dat doe ik niet meer. Ze liepen ook vrijwel altijd tegelijk en Patou zat voorheen natuurlijk mooi hoog, plus ze kennen elkaar uit het verleden omdat ze als pups samen losliepen. Daar zal het vast mee te maken hebben. Fé of Lenn duldt ze wel. Hou dus gewoon maar het vaste schema aan van eerst Eller + Mhysa en Patou los, daarna of gelijktijdig de rest afhankelijk van of het weer een beetje goed is en de tuin ingezet kan worden als derde losloopruimte.