Pipocas gaat 3 oktober naar Hanneke voor "groot onderzoek". Ik had liever ietsje eerder gewild, maar dat kwam niet uit. Zo heeft ze nog even tijd om zich als een dame te leren gedragen, zonder Hanneke van piercings te voorzien
Het gaat op zich steeds beter, wat haar gedrag betreft. Ze begint het ritme wat te krijgen en ze heeft grote lol bij het loslopen. Ik kan haar nu redelijk hanteren en begin haar blikken en signalen te begrijpen. Ze komt nu af en toe zelfs vragen om aandacht en spelen. Ze springt op schoot en eet haar walthammies bij me op de arm. Ze heeft zelfs een keertje gewoon bij me liggen genieten van aaien en kriebelen achter haar oortjes.
Anderen en Jillz is ze absoluut nog niet van gediend. Vooral op Jillz reageert ze erg agressief, als die ook maar in de buurt van de kooi komt. Alhoewel ze nu ook wel genoeg rust heeft, dat ze gaat slapen als Jillz los is. Ik hoop dat ze langzamerhand genoeg vertrouwen krijgt dat Jillz nooit bij en in haar kooi kan komen, dat ze zich veilig genoeg voelt en niet meer zo agressief hoeft te reageren. Blijft het zo, dan moeten we in de toekomst de dames misschien in verschillende ruimtes gaan zetten om stress te vermijden.
Rui zijn geur en stem herkent ze wel. Ze begint wat nieuwsgierig te worden naar hem en staat regelmatig even bij de bank op om aan hem te ruiken. Rui laat haar absoluut nog niet in de buurt komen zodat ze de tandjes in hem kan zetten

...maar volgens mij vindt Pipocas dat ook nog wel oké.
Vreemden raakt ze van overstuur en als die in de buurt van haar komen houdt ze die met hand en tand bij zich vandaan.
Al met al ben ik niet ontevreden, maar dit meisje heeft duidelijk nog een hele weg te gaan....