Smokey

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
NKW
Aantal fretten: 1

Re: Smokey

Bericht door NKW »

Van het merk Grau, gwn te koop bij zooplus. Ik heb nog even gekeken voor een andere ook (die ook oa bij medpets te koop was), maar daar zat veel meer plantaardig materiaal in. Het speciale eraan is dat het verdraagzaam is voor katten (of in dit geval Smokey) met maagdarmproblemen. En ik ben er tot nu toe tevreden over: Geen diarree ervan. En hij vindt het super lekker.
Kick

Bericht door Kick »

Ok, thanks!
NKW

Bericht door NKW »

Happy heeft een vogelbadje in zijn kooi hangen (nog ongevuld, want hij was er behoorlijk bang van. Vandaag de eerste dag dat hij ook 's nachts erin blijft hangen) dat hij hangt terwijl Smokey eruit eruit is. Het badje hangt in de kooi en de bevestiging is dus ook leuk "fret-demonteerbaar" buiten de kooi. Ik vermoed niet dat hij hem eraf kan krijgen, maar zo ja is het ergste dat er kan gebeuren dat het badje straks op de bodem van de kooi ligt :brush: Hoewel Happy dat dan wrs weer niet zo heel leuk zal vinden...

Ooh hij is er alweer klaar mee en heeft vlug wat van mij gepikt :lol:
Marjan

Bericht door Marjan »

Ben wel benieuwd of hij daar wat mee gaat doen. :D
NKW

Bericht door NKW »

Marjan schreef:Ben wel benieuwd of hij daar wat mee gaat doen.
Niet dus, hij was er erg snel weer op uit gekeken. Wel fijner voor Happy, die kan er rustig aan wennen (zit nog steeds geen water in, maar vandaag was hij de schroeven aan het uittesten op de bovenkant van het badje :lol: ). Wat hij wel weer heeft opgepakt is proberen de kastdeuren open te doen, alleen moet ik nog steeds een keer die kast goed opruimen voor hij erin mag kijken en alles veilig is (vooral de pluche dieren eruit halen ivm glazen oogjes) :oops: Van het weekend even kijken of ik er eindelijk een keertje tijd voor heb.

Hij heeft wel weer een schoon kooitje waar hij blij mee is :D
NKW

Bericht door NKW »

Smokey is vanochtend voor de hitte lekker de tuin in geweest aan z'n tuigje. Aandoen met wat pasta om op te likken ging redelijk. Daarna vlug het riempje gepakt en mee genomen; nog even extra check of hij wel goed zat (tussendoor zelfs nog iets losser gedaan, daar voelde hij zich net wat prettiger bij uiteindelijk leek het) en daarna in de tuin gezet. Eerst toch weer spannend, maar geen gekke dingen zoals stress-poepjes en de omgeving leidde direct iets af. Na een paar minuutjes kwam hij los en begon driftig te onderzoeken. Zowel tuin als woonkamer (daar komt hij maar sporadisch en de deur stond open :mrgreen: ) weren grondig onderzocht. Moest hem wel heel goed in de gaten houden want een koolsoort van vorig jaar werd eerst uitgegraven (geen probleem) en daarna probeerde hij de stengel ervan op te eten of eruit te trekken (wel een probleem... Mag natuurlijk niet, want dat is niet goed voor hem). Kattenluik direct ontdekt nadat ik het had laten zien dook hij er direct door naar binnen. :brush: Uiteindelijk ging hij even liggen en heb ik hem weer teruggebracht en hij was flink moe geworden. Ondanks de spanning de eerste paar minuten heeft hij het, naar wat ik kon zien aan zijn gegraaf/gesnuffel/gesloop, naar z'n zin gehad.
Nadine
Aantal fretten: 99

Bericht door Nadine »

Leuk!!
Kick

Bericht door Kick »

Goed bezig :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Echt grappig zoals toch wel de meeste fretten reageren op het buiten zijn. :D
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Positieve prikkels voor Smokey :D
Belin
Aantal fretten: 3

Bericht door Belin »

Wat leuk om te lezen :D ,ga je het naar buiten gaan ook uitbreiden buiten de tuin als het zo goed blijft gaan?
NKW

Bericht door NKW »

Belin schreef: ,ga je het naar buiten gaan ook uitbreiden buiten de tuin als het zo goed blijft gaan?
Dat weet ik nog niet, hij gaat binnenkort logeren en dan eerst maar even afwachten hoe hij op een compleet vreemde omgeving reageert. Hier zijn er natuurlijk nog bekende geuren uit huis in de tuin en in huis van buiten (vooral nu het raam openstaat met dit weer). Dus dat beslis ik daarna. Overigens ben ik niet meer met hem naar buiten geweest erna want de dagen erna waren zijn darmen toch iets van slag weer.
NKW

Bericht door NKW »

Ik ben komende week 3-5 uurtjes per dag thuis voor de beestjes en verder ben ik weg. Slaap ook ergens anders en Smokey was, als resultaat daarvan denk ik, vanochtend superblij om te zien. Happy's kooi net open gehad (die gedraagt zich net zoals anders) en nu loopt Smokes weer gezellig los. Hij is de laatste dagen ook z'n springreflexen aan het oefenen: Antenne van de tv op wonderbaarlijke wijze inmiddels 3x al van de vensterbank getrokken (nu de snoeren maar vastgezet met een wasknijper aan de gordijnen; wordt er wel creatief van ieg) en net op en neer aan het jumpen om op het bed te komen :brush:
Belin

Bericht door Belin »

Haha ja springen kunnen ze nog best goed, Shiro heeft het springen ook 'ontdekt' :lol:
Zometeen staan alle spullen met wasknijpers aan je meubilair vast :lach:
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Hahahha die Smokey! Niks is veilig...
Zo hebben de hekjes bij logeetje Gwin ook totaal geen nut :lol:
NKW

Bericht door NKW »

Gisteren weer thuis gekomen, Smokey vond het maar raar dat ik ineens weer thuis ging slapen en heeft nog lekker lang muziek gemaakt met zijn tralies. Vanochtend eruit geweest totdat ik aan hem zag dat het hem te warm werd (hij gaat dan altijd languit op de grond liggen) en toen terug gedaan in z'n kooi en eten gegeven.

Hij zit nu sinds een week of 3 op 2 druppels zalmolie per dag en dat gaat goed. Omdat ik zo weinig thuis was en eind augustus hij uit logeren gaat wil hem tot na de logeerpartij op die 2 druppels houden en als hij dan weer thuis geacclimatiseerd is weer verder opbouwen tot 4 evt. Misschien dat ik hem ook wel op die 2 druppels houdt of dat ik het nog even eerst ga overleggen met voerdeskundige. Hij doet het nu prima en zijn tijdelijke half-rui lijkt ook weer voorbij. De warmte beïnvloed hem wel wat maar dat is logisch (wie heeft er niet last van nu??)

Hij had vanochtend wel goed door dat ik weer thuis "bij hem" bleef had ik het idee. Hij was uitzonderlijk vrolijk (lekker mokken en dat doet hij niet zo snel) en erg aanhankelijk. Hij houdt nu weer siësta tot het weer verder is afgekoeld vanavond. Scheelt ook erg dat het hier bewolkt is en waait, toch wat koeler al in ieder geval dan de afgelopen week.

@Helen: Ik denk dat je hekjes wel kunnen inpakken met Smokey. Tijdje terug geprobeerd of hij niet met een kist en een houten plaat in de badkamer kon blijven als ik weg ben (maar dan wel zo dat de deur nog dicht kan zodat degene die hem komt voeren hem dan niet steeds van de gang hoeft te plukken zodra de deur open gaat), maar meneer klom op de kist en vervolgens ging hij aan die plaat hangen en trok hij zich zo op :brush: Hij en Gwin kunnen wel een uitbrekers-team gaan beginnen :mrgreen:
Belin

Bericht door Belin »

Mag ik vragen wat voor soort zalmolie je gebruikt? Ik heb hier twee verschillende flesjes, eentje is oranje en de ander wit. Vraag me al die tijd al af wat het verschil nou eigenlijk is.

Je merkt meteen aan ze he dat het wat koeler is, helaas gaat het weer bloedheet worden van de week hoorde ik.. :shock:
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Escape artist :mrgreen:
NKW

Bericht door NKW »

Belin schreef:Mag ik vragen wat voor soort zalmolie je gebruikt? Ik heb hier twee verschillende flesjes, eentje is oranje en de ander wit. Vraag me al die tijd al af wat het verschil nou eigenlijk is.
Ik heb zalmolie van Yvonne gekocht, koudgeperste. Witte zalmolie ken ik om heel eerlijk te zijn niet. Ook die ik hier in de dierenwinkel vroeger kocht voor m'n hond was altijd oranje (maar kan me niet voorstellen dat dat koudgeperst was gezien dat vrij grote en goedkope flessen waren dus dat zal het verschil wrs niet zijn). Heb van de voerdeskundige wel een lijstje gekregen wat verder belangrijk is bij zalmolie, maar zelf vind ik koudgeperst ook altijd erg belangrijk.

Ja, ontsnappen is echt zijn ding. De vorige eigenaar had ze in grote benches zitten (was echt mooi gedaan vond ik, helemaal verbouwd tot frettenpaleisjes van die hele grote benches), maar meneer kroop gwn tussen de tralies door :brush: Nu past hij niet meer tussen de tralies door, maar als hij voor een paar uurtjes in de bench gaat met het deurtje dicht (heb het wel eens gedaan om te kijken of het kon fungeren als tijdelijk verblijf) gaat hij proberen de tralies te verbuigen... Dus op den duur ook niet meer daarin. En dan ook nog met het hangslot op z'n kooi :lach:
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Wordt tijd voor een Ferret Nation.... succes dan met ontsnappen Smokey :twisted:

Heb bij sommige merken het idee dat ze er gewoon oranje kleurstof in doen... vertrouw het niet zo LOL!
Plaats reactie