Frettenspul, deel 2

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Belin
Aantal fretten: 3

Re: Frettenspul, deel 2

Bericht door Belin »

Haha er was eens kans geweest dat Stilton bij ons had gewoond ipv Shiro, het is uiteindelijk Shiro geworden. Dat ADHD gedrag zit kennelijk in de familie :lol:
Gelukkig zou het vanaf morgen koeler worden en gaan regenen..ben er ook wel klaar mee. Alles is dood en uitgedroogd buiten.
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

denk niet dat er verschil is met die 2, beiden even gestoord :lol:

Moet het eerst zien hoor.. maar ik zie op de buienradar het 1 en ander deze kant op komen vanuit het zuiden. Na 16:00..
Ik heb echt medelijden nu met alles wat buiten leeft. Pas nog een zak brood open getrokken voor een vogel, kauwtje dat weg zat te teren. Iedereen die nu zijn kat nog buiten laat lopen; ze hebben geen kans nu, denk even aan de wilde dieren en hou je katten in huis. Weldoorvoede katten die verzwakte dieren afslachten is gewoon a big no no!

Met een beetje geluk vanavond al regen! Kan niet wachten!
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Hier gaat alles zijn gangetje...

Flexje is goed opgeknapt, eet brokjes en krijgt nu als tussendoortje een schaaltje brij met RCCS in de ochtend na het spelen. Vandaag mocht hij in de slaapkamer... alles was oe oe oe en hij had het toch naar zijn zin. Helpen met bed opmaken vond hij ook wel koel!

Natsumi doet haar eigen ding.. bitchy zijn en ondeugend.
Die heeft volgens mij in 1 ruk doorgeslapen vannacht, ik vond 1 groen poepje vanmorgen.
Ze heeft intussen gegeten dus ik verwacht straks weer een mooie drol van haar. Ben het niet gewend van haar maar goed. Als straks alles weer normaal is maak ik me niet druk. Ze is nu lekker aan het draken... slopen, dingen verplaatsen, door de slurf aan het rennen. Mocht gewoon in de buik knijpen dus ik verwacht geen rare dingen.

Logeetje Stilton is een paar maanden oud, hangt de beest uit..
Hij heeft vakantie en normaal gesproken wordt het woordje NEE niet gebruikt maar meneer
is een pubertje en moet leren dat voeten bijten uh uh NEE! is! Hij leert snel, ik weiger om met dikke sokken
en sloffen aan te lopen in huis in de zomer LOL! Dus hij krijgt dezelfde strenge opvoeding op dat gebied als de
eigen fretten. Maar wordt ook net als de eigen fretten, plat geknuffeld :mrgreen:
Een echte pup die geen tijd heeft om rustig bij je te zitten, behalve als hij moe is of net wakker.
Dan gaat hij zich lekker poetsen op de armen, zo schattig :hart:

Blanche is er ook nog, die hoef je weinig op te voeden. Speelt lekker en rent rond alsof het huis van haar is.
Ze is lekker knetter in de kop, heerlijk fretje! :hart:
Die heeft af en toe wel tijd, je wordt gewassen van top tot teen als het aan haar ligt :lol:
Ik noem haar voor de gein wel eens "reserve Debz" die deed het ook, ze was ook een binootje.
Veel karakters maar soms heb je van de Déjà Vu fretten :lol:
Marjan

Bericht door Marjan »

Ja en het grappige is vaak dat bepaalde karakter trekjes ook echt bij een bepaalde kleur horen. :lol:
NKW
Aantal fretten: 1

Bericht door NKW »

Leuk zeg, al die fretten met hun karaktertjes :hart: Fijn dat Flex ook weer goed gaat!
Belin
Aantal fretten: 3

Bericht door Belin »

Dat 'wassen' doet Shiro ook graag, misschien toch een Albino dingetje :lol: hij grijpt je echt vast met z'n handjes en begint als een gek te likken.

Bij jou is het echt frettenparadijs thuis :hart:
yvonne

Bericht door yvonne »

Fijn dat het allemaal goed gaat in huize Willemse Marche :D
En dat de logees zich ook goed vermaken.
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

En bedankt Stilton! Haal ik zijn bak uit de kooi om hem uit te scheppen, wat doet hij?
Meneer moest ineens nodig poehoehoepen :shock: :evil:
Heb de drol opgepakt, gelukkig geen zachte prutpoep die zo lekker in je doeken trekt.
Bodemhoes vervang ik morgen wel, tis morgen toch weer tijd voor een schone kooi.

Werkelijk aso gewoon -_- en dan ook er zo naar kijken met een schuldig snoetje grrr.... :hart:

Ja, sommige fretjes hebben zo hun ding. Pluis was eender trouwens, zachtaardig en een tongetje
dat niet stil stond :lol:
Shiro is dus ook een lebberkont hahaha!

De drollen van Flex zijn weer als vanouds... veel, dik en mooi Haahahahaha!

Ja so far so good! Hoop dat het zo blijft, genoeg gedoe gehad de afgelopen weken :-\
Mis die grote lobbes nog steeds, gelukkig worden mijn voeten nu door Blanche gewassen hehehe....

Na het weekend gaan de logeetjes weer naar huis.
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Zo, ben even afwezig geweest hier... had geen idee dat het al zo lang was :shock:

De dag nadat ik bovenstaande schreef kwam er een extra logeetje bij die uhm vervolgens ervoor zorgde dat hij niet weg hoefde. Dus we hebben weer 3 carpetsharks in huis :lol:
Niet geplanned maar zeer welkom :-)
Zijn naam is Peppercorn, wij noemen hem Pep, Peppie, Stinkie, monstertje, klapkaak, mafkees... en ga zo maar door...
De mensen met Facebook hebben hem al gezien :mrgreen:

Hij doet het uitstekend en is intussen 6 maanden, weegt ruim 1550 gr. werd te groot voor zijn enkele FN unit dus zijn kooi hebben we mee laten groeien met zijn kont :lol:
Zijn balletjes zijn recentelijk gedoneerd aan de ballenbak 8-)

Intussen kreeg Flex een ontstoken kiesje dus die begroette mij begin oktober met een vreemd uitziend dik smoeltje... schrok me de (vul zelf maar in) zelfde dag nog naar dok en verholpen. Weer een paar jaar van je leven en grijzen haren erbij :???:

Het leven met fretten is nooit saai, hoewel het van mij soms best even saai mag zijn! :|
Bijlagen
smallPep.jpg
smallPep.jpg (96.92 KiB) 2403 keer bekeken
Marjan

Bericht door Marjan »

Wat een heerlijk koppie zeg! :hart: Je ziet al meteen dat jullie daarmee aardig wat te stellen krijgen. :mrgreen:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Hoezo krijgen.... het is een draak!
Watervlug, springt overal op, afstand is geen probleem :shock:
Lekker aan je benen hangen als de aandacht niet genoeg is :lol:
Gelukkig meurt hij minder nu, dat is best snel zo na de chopchop sessie :P
Morgen is het een week geleden. Je moet nu echt je neus in zijn vacht duwen. Voorheen rook je hem al als je thuis kwam :roll:

Kwam ook mooi uit, nu kon Bean rustig komen logeren.
Hij is geweldig hoor, moet nog leren dat je niet overal in hoeft te bijten :brush:
Maar hij is al zoveel bijkomen sinds hij hier kwam. Heeft een heel klein rugzakje maar die is al aardig geslonken.
Ik wil niet zeggen dat hij rustiger is mwahahaha! Maar innerlijk wel en dat is goed.
Kick

Bericht door Kick »

Haha, wat een scheet! :D
NKW

Bericht door NKW »

:hart: Knappe Peppie!
yvonne

Bericht door yvonne »

Ik heb Peppie al in het echt mogen ontmoeten, het is een lekkere boef hoor :hart:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

tante Yvonne, ik ben alweer gegroeid :mrgreen:
yvonne

Bericht door yvonne »

Peppie is een kleine vreetzak :mrgreen:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

echt wel :-p
Ben benieuwd of hij nog een beetje groeit verder?
Karen

Bericht door Karen »

Als hij papa Willow achterna gaat wordt hij een rolmops de eerste winter :lach: zo tegen januari was het een Wammes Waggel en was de snelheid en handigheid toch wel gehalveerd! Toen was het meer dobberen op het water als een otter in plaats van rondstuiven :mrgreen: :mrgreen:

Het is een heerlijk doerakje die Peppie :hart:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

:lol: net als Uk in zijn eerste winter, 2200 gr... het varkentje LOL!
Als die rende (poging deed tot) was het een waggelende blob :lol:

Ondanks dat Pep lekker op gewicht is, is hij toch nog slank soort van... maar goed de herfst is nog jong hahaha!
Toch merk je dat hij iets rustiger wordt, het ongeleide is iets minder. Hij sleept alles van de ene naar de andere kant.
Daagt je uit maar het echte wilde is er een beetje af. Tenzij je hem gek maakt natuurlijk :-p
Kan nu zelf zijn kooi in en scharrelt gewoon lekker nu. Hij is nu immers thuis en op zijn plekje.
Het angstige is nu ook wel over.. als je naar hem toe liep vloog hij weg. Ja soms moet je die kant op maar dat was eng voor hem. Nu springt hij je tegemoet en hangt aan je been :mrgreen:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Rond en toch slank, volslank :mrgreen:
Bijlagen
smallPep.jpg
smallPep.jpg (291.03 KiB) 2363 keer bekeken
Plaats reactie