Die ferplast kooien zijn leuk voor fretten die echt alleen erin slapen, zoals Bibi. Want dat is ook wat ze doet. Ze eet, ze gaat haar hangmat in en ik zie haar de in de ochtend weer met slaperige oogjes in haar hangmat; oh, is het weer ochtend?
De rest van de dag lekker los door het huis en doen wat ze wil! (Wat meestal nog meer slapen is...

)
Maar als ze langer erin zitten dan is het ronduit zielig. Bibi is dan klein maar een fret als Goliath erin... das gewoon echt niet tof. En dan te bedenken dat ze zeggen dat deze kooi voor 2 fretten is! Echt niet.
De kast was echt een gouden vondst inderdaad! Ben er super blij mee

Is nu uit elkaar voor alle werkzaamheden. Komt inderdaad nertsengaas in, Kick. De gehele deuren aan de voorkant, zijkanten blijven dicht want Bibi is een angsthaas. Haar kooi zonder doek vond ze een gruwel, met doek was het helemaal haar slaapparadijs. Dus zijkanten blijven hout.
Schilderen zal ik kijken naar jachtlak ertussendoor, Mette! Maar dat is op terpentinebasis, niet dan? Wat ik weet is dat terpentinebasis-verf waterverf oplost/aanvreet. Dus misschien moet ik een waterbasis vernis doen, degene die nu ook over mijn buitenschildering heen zit. Is ook goed spul tot nu toe. Maar graag meer info als jullie het hebben betreffende jachtlak/verven voor zulke frettendingen!
Ik was van plan Expert verf van Flexa te gebruiken. Dat nieuwe spul wat schrob, stoot en krasvast is. Heb ik nu ook overal op het hout in huis en is echt super sterke verf. Niet helemaal krasvast maar lompe ik krijg zelfs niet alle verf eraf met mijn super-acties! En normaal vliegen de schilfers om mijn oren...
Daarbij, op waterbasis, dus net wat minder giftig dan de terpentine verven. Andere tips, zeker welkom!
Wat betreft Bibi's divagedrag... dat is nu al niet meer te harden, dus vrees dat het een onbegonnen zaak is, Minka.
Maar het is dat snoetje! Als ze je dan zo aankijkt zoals alleen een fret dat kan... tja, jullie weten precies wat ik bedoel natuurlijk. Het is al duidelijk, degene met de overhand is Bibi. Of meer... overpoot dan. Ze heeft me compleet ingepakt

Mijn woonkamer is een groot frettenparadijs met speelgoed overal, zelfs de keuken is ingenomen nu. Visite moet over barricades heen willen ze binnen komen en lachen zich rot. Ach ja... what can I say? Ik houd van mijn diva!