Smokey
Re: Smokey
Uhh nee, naar mijn weten behoort zalmolie juist oranje te zijn. En ik zal Smokey zeggen dat hij (nog) een spaarrekening moet openen voor de ferret nation 

- Helen
- Aantal fretten: 2
- Contacteer:
Ja maar als ze gewoon visolie onder de noemer zalm verkopen moet het wel een kleurtje hebben toch?
Er worden ook zogenaamde forelzalmen verkocht, dat is gewoon forel die kleurstoffen te vreten krijgen.
Daarom vertrouw ik het niet, forelzalm is een stuk goedkoper. Voel je'm?
Tweedehands kun je soms best nog voor leuke prijsjes scoren. Je moet de kooi dan alleen wel even nuken
om de bacteriën te doden. Zie ze soms wel voor 50 euro ook.
Er worden ook zogenaamde forelzalmen verkocht, dat is gewoon forel die kleurstoffen te vreten krijgen.
Daarom vertrouw ik het niet, forelzalm is een stuk goedkoper. Voel je'm?
Tweedehands kun je soms best nog voor leuke prijsjes scoren. Je moet de kooi dan alleen wel even nuken
om de bacteriën te doden. Zie ze soms wel voor 50 euro ook.
Op die manier, er zit idd ook kleurverschil in de kwaliteit. Ene is iets roziger of iets doorzichtiger en de ander is weer wat meer oranje of donkerder. Die van de hond was stuk donkerder dan die van Smokey nu.
De hooggezuiverde zalm olie is vaak helder transparant van kleur, zoals de Doils/Cat oil plus. Daar hangt dan ook een heel ander prijskaartje aan
Wilde koude geperste, maar ongezuiverde zalmolie is oranje.
Helaas zijn de reguliere flessen uit de dierenwinkel idd aangekleurd met kleurstof en lang niet altijd zuiver of van goede kwaliteit..net zo goed als ongekleurde zalmolie niet automatisch hoog gezuiverd hoeft te zijn.
Overigens is er helemaal niets mis met gemengde visolie hoor! Haring of sardien is zeer hoog in Omega3, wat eigenlijk de belangrijkste factor is van de visolie. Die is het moeilijkst ergens anders vandaan te halen in de juiste opneembare vorm.

Wilde koude geperste, maar ongezuiverde zalmolie is oranje.
Helaas zijn de reguliere flessen uit de dierenwinkel idd aangekleurd met kleurstof en lang niet altijd zuiver of van goede kwaliteit..net zo goed als ongekleurde zalmolie niet automatisch hoog gezuiverd hoeft te zijn.
Overigens is er helemaal niets mis met gemengde visolie hoor! Haring of sardien is zeer hoog in Omega3, wat eigenlijk de belangrijkste factor is van de visolie. Die is het moeilijkst ergens anders vandaan te halen in de juiste opneembare vorm.
Dank je wel voor de uitleg Karen! 

Weer een hoop geleerd 

Dat vind ik altijd zo fijn hier. Ik zoek zelf altijd veel op en uit, maar hier zijn mensen die zoveel jaar ervaring hebben en dan altijd bereid om advies te geven en te helpen als je iets niet zeker weet of iets gedateerd is. Wil niet zeggen dat ik het overal mee eens ben (daar ben ik te eigenwijs voor
en met dieren zijn er vaak ook heel veel verschillende meningen en zienswijzen ), maar het is echt fijn dat er hier actief wordt meegedacht en geadviseerd bij een probleem of als je iets wilt weten.
Dus naast Karen jullie allemaal eigenlijk wel bedankt voor het delen van jullie ervaring en kennis

Dus naast Karen jullie allemaal eigenlijk wel bedankt voor het delen van jullie ervaring en kennis

Zoals jij het omschrijft is ook eigenlijk precies de gedachte geweest om De Frettenvraagbaak op te richten. Ik ben dan ook erg blij met je opmerking want dat betekent dat we toch een beetje geslaagd zijn in onze opzet. Thanks!!NKW schreef:Dat vind ik altijd zo fijn hier. Ik zoek zelf altijd veel op en uit, maar hier zijn mensen die zoveel jaar ervaring hebben en dan altijd bereid om advies te geven en te helpen als je iets niet zeker weet of iets gedateerd is. Wil niet zeggen dat ik het overal mee eens ben (daar ben ik te eigenwijs vooren met dieren zijn er vaak ook heel veel verschillende meningen en zienswijzen ), maar het is echt fijn dat er hier actief wordt meegedacht en geadviseerd bij een probleem of als je iets wilt weten.
Graag gedaan hoor Kick. Altijd fijn om te weten als je je doel bereikt hebt met iets
Hopelijk blijft Frettenvraagbaak nog lang bestaan en kunnen mensen nog lang hun kennis uit blijven wisselen.
Nu weer terug naar Smokey: Hij is eigenlijk met dit weer alleen 's ochtends vroeg echt actief ('s avonds is het na 15-30 minuutjes al klaar en gaat hij weer slapen). Normaliter ben ik niet zo vroeg met hem 's ochtends maar ivm het weer mag hij er komende tijd lekker vroeg uit (denk dat ik dit dan direct aan blijf houden want binnenkort ben ik weer overdag gewoon de hele dag weg). Hij was vanochtend weer spullen aan het stelen en lekker samen gespeeld weer met hem
Hij hobbelt nu nog even rond (kasten onderzoeken
) en straks dan weer de kooi in maar.

Nu weer terug naar Smokey: Hij is eigenlijk met dit weer alleen 's ochtends vroeg echt actief ('s avonds is het na 15-30 minuutjes al klaar en gaat hij weer slapen). Normaliter ben ik niet zo vroeg met hem 's ochtends maar ivm het weer mag hij er komende tijd lekker vroeg uit (denk dat ik dit dan direct aan blijf houden want binnenkort ben ik weer overdag gewoon de hele dag weg). Hij was vanochtend weer spullen aan het stelen en lekker samen gespeeld weer met hem

Hier ook hoor, overdag zie ik ze helemaal niet en in de avond zijn ze snel weer afgetaaid ondanks de airco.
Verkoeling! Eindelijk vind Smokey. Hij heeft zich lang goed gehouden met deze hitte, maar de laatste 2 dagen zag ik aan hem dat hij het niet leuk meer vond. Verharen, dunnere poep, etc. Vanochtend stond hij in de startblokken om eruit te gaan en ondanks dat hij het nog wel wat warm heeft en tussendoor wat vaker pauze nam heeft hij weer lekker 1,5 uur rondgehobbeld. 

Kijk, dat willen we horen. 

Wat fijn voor Smokey

Smokey gaat nog steeds goed, is heerlijk ondeugend 's ochtends vroeg en ligt verder de hele dag op z'n rug uit te wasemen. De kast een paar dagen geleden voor het grootste gedeelte opgeruimd en als hij volledig opgeruimd is mag hij er van mij ook eindelijk in (dat heb ik altijd tegengehouden omdat ik toch bang was voor ongelukjes, maar het gaat nu al zo lang goed qua zindelijkheid). Natuurlijk had hij wel meegekeken vanuit z'n kooi wat ik nu allemaal aan het doen was en zodra hij los mocht direct kijken of hij erin kon
Hij wil de laatste tijd ontzettend graag samen spelen weer: Tegen m'n benen opspringen, m'n hand pakken tijdens het spelen en ook samen spelen met de speeltjes. Knuffelen heeft hij nog steeds weinig tijd voor, maar als ik hem vast heb (hij wil soms uit de kooi getild worden, dan klimt hij half op m'n arm en moet ik hem optillen) krijg ik wel eerst allemaal kusjes voor hij gaat spelen. TV-zendkast laat hij gelukkig staan nu de draden te hoog zitten, hoewel hij het de eerste dagen wel uitgeprobeerd had of hij er tóch niet bij kon komen...

Hij wil de laatste tijd ontzettend graag samen spelen weer: Tegen m'n benen opspringen, m'n hand pakken tijdens het spelen en ook samen spelen met de speeltjes. Knuffelen heeft hij nog steeds weinig tijd voor, maar als ik hem vast heb (hij wil soms uit de kooi getild worden, dan klimt hij half op m'n arm en moet ik hem optillen) krijg ik wel eerst allemaal kusjes voor hij gaat spelen. TV-zendkast laat hij gelukkig staan nu de draden te hoog zitten, hoewel hij het de eerste dagen wel uitgeprobeerd had of hij er tóch niet bij kon komen...

Awww..die kusjes zijn fijn he..ik heb ook een fret die geen tijd/zin heeft in knuffelen 

Hoezo nieuwsgierig Smokey? Kijken wat het vrouwtje met de kast gedaan heeft. 

Ja, veel te druk leven die fretten, haha.Belin schreef:Awww..die kusjes zijn fijn he..ik heb ook een fret die geen tijd/zin heeft in knuffelen
Dit moet ik toch weer even delen: Ik probeer hem nu sinds een aantal weken over te halen op de bak te gaan (hij is nu nog steeds alleen krantzindelijk en wil nog steeds het randje van de bak niet over). Nu ging hij er steeds naast proberen te zitten (ik in de gaten houden en zodra ik het zag erop zetten) en om het op te lossen de tip uit Shiro's topic "gepikt" om er dan een handdoek onder te leggen zodat ernaast op die handdoek onaantrekkelijk wordt voor hem. Sinds een paar dagen toont hij meer interesse in de bak en gisteren ging hij er steeds op kijken, dus dat is hoopvol vind ik.
Alleen... net zag ik hem dus de bak verplaatsen en toen rende hij een paar minuten later met de handdoek over hem heen door de kamer

Ja waar gebruik je anders een handdoek voor. Natuurlijk om mee te spelen.
Hahaha....zie de wandelende handdoek zo voor me