Smokey

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Belin
Aantal fretten: 3

Re: Smokey

Bericht door Belin »

Haha..van doeken waar ze mee kunnen worstelen en onderkruipen zijn hier ook megapopulair speelgoed :lach: ik zie hem al rennen
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Net als die dwaas hier vandaag... paar maanden oud, ziet totaal de omgeving niet om zich heen. Rennen en springen en dan tegen de muur op knallen :roll:

In de badkamer ook altijd lachen... de was speelt altijd mee :lol:
NKW
Aantal fretten: 1

Bericht door NKW »

:lach: Maffe beesten zijn het ook.

Het is gelukt: Voor het eerst sinds ik hem heb is hij over het randje van de poepbak, netjes in z'n achteruit, gestapt. Helaas bedacht hij zich toen hij mij zag en plaste hij er uiteindelijk alsnog naast (hij rende eraf, van mij weg al wardancend en al, weer ernaartoe en toen ernaast), maar het begin is er nu toch echt. :juich:
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Haaaaaahahahaha! Wat een sodemieter. Ze weten het wel hoor... ze doen het alleen niet LOL!
28276835_1484334545029339_5994530140656958671_n.jpg
28276835_1484334545029339_5994530140656958671_n.jpg (55.04 KiB) 2097 keer bekeken
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Bijna maar nog niet helemaal
NKW

Bericht door NKW »

Is niet meer het randje over gegaan sindsdien :brush: Overweeg om de instap eraf te zagen en daarna de rand glad te vijlen/schuren. Hij gaat er echt elke keer net voor zitten (totdat z'n kont die bakrand raakt).

Vandaag voor het eerst buiten de tuin met hem gelopen. Hij wilde steeds bij andere mensen de tuin in (hij heeft iets met gaten graven onder heggen...) dus heb hem, ook ivm de hoeveelheid katten in de buurt, door de straat gedragen. We zijn langs de vaart gelopen en in eerste instantie wilde hij elke boom, bankje en hekje besnuffelen. Omdat hij steeds de bosjes in wilde als hij klaar was met snuffelen gekeken of hij het goed vond als ik hem droeg tussendoor en hij ging direct lekker in m'n armen liggen terwijl hij zelf alles bekeek :hart: Nadat we de ganzen gepasseerd waren die verderop zitten begon hij lichtjes te trillen (ze bliezen naar hem en had de indruk dat hij wel van ze onder de indruk was) en ben ik met hem terug gegaan. Zodra de ganzen uit het zicht waren begonnen zijn oogjes dicht te vallen en had ik het idee dat hij in slaap zou gaan vallen. Uiteindelijk is hij wakker gebleven en halverwege de terugweg wilde hij weer zelf wandelen en wilde hij naar het water; meneer viel pardoes met z'n neus in het water met z'n enthousiasme :mrgreen: Ook op de terugweg heb ik hem door de straat gedragen, waar hij het absoluut niet mee eens was, en nu is hij binnen aan het uitrusten in z'n mandje en alle viezigheid van zich af aan het wassen. Edit: Inmiddels is hij in slaap gevallen :fretje: :hart:

Overigens had ik hetzelfde probleem als Belinda: Sluiting van tuigje verschoof een aantal keer. Nu is hij buiten geïnteresseerd in de omgeving en laat het tuigje verder met rust waardoor ik het niet heel eng vind, maar het is nou ook weer niet bepaald een fijn idee (als meneer het water in had gegaan had hij mss zo weg gezwommen :| ) en niet de bedoeling. Had hem al een keer aangepast want de uiteindes waren niet goed verlijmd van de touwtjes waar de ring aan vastzit waardoor die na één keer gebruik voor de helft los was geschoten.
Marjan

Bericht door Marjan »

Oh dat is toch wel vervelend. :???: Wij hadden vroeger de tuigjes met kliksluitingen, die kon je helemaal op maat maken van je eigen fret en daar zijn ze nooit uit ontsnapt.
Minka

Bericht door Minka »

Wel een leuke ervaring voor Smokey. Wel minder van het tuigje.
NKW

Bericht door NKW »

Marjan schreef:Oh dat is toch wel vervelend. Wij hadden vroeger de tuigjes met kliksluitingen, die kon je helemaal op maat maken van je eigen fret en daar zijn ze nooit uit ontsnapt.
Zo één had ik er voor hem, maar toen hij volledig uitgegroeid was zat die niet helemaal lekker meer (net iets te krap vond ik hem). Hij bleef toen ook afgeleid worden door dat tuigje en dat heeft hij met deze niet dus vermoed dat hij hem zelf ook niet lekker meer vond zitten. Moet even kijken hoe ik het ga oplossen, is vast wel iets aan te doen denk ik zo.

Ik had wel gedacht dat hij moe zou zijn erna, maar gisterenavond even bijgeslapen en daarna toch weer gaan spelen en nu ook weer gewoon met volle energie en enthousiasme aan het spelen. Nu de warmte weer goed weg is lijkt het wel alsof hij een duracell batterij in zich heeft ineens.
yvonne

Bericht door yvonne »

Klinkt allemaal reuze spannend en gezellig :D
Belin

Bericht door Belin »

Ik heb een heel goed tuigje gescoord tijdens mijn 'vakantie'. Gewoon in de dierenwinkel in mijn stad. Zelfde principe als het 8 vormige tuigje maar dan van het merk Ferplast. Heel stevig nylon (geen gelijmde dunne touwtjes en sluitingen die openschuiven). De sluiting is heel sterk, knijpt stevig op het nylon zodat het heel stroef open schuift en de fret het zelf niet open kan schuiven. Kostte me zo'n 8 euro en je kan het riempje eraf halen en er zelf een langere riem aan vast maken. Er zit dan wel geen sjaaltje aan maar persoonlijk heb ik dan weer liever een saai veilig tuigje dan een mooi onveilig tuigje :lol:
Kwam wel alleen in de kleur rood.
Belin

Bericht door Belin »

Mette

Bericht door Mette »

Ohja die foto ken ik. Terecht hoor, veiligheid boven alles!
NKW

Bericht door NKW »

Dank je wel Belinda! :D
NKW

Bericht door NKW »

Smokey is de laatste tijd toch weer niet zo lekker. Heb nog 2 evt. opties over, maar ga eerst weer urine/ontlasting onderzoek laten doen en indien nodig na de kampweek weer bloedonderzoek (moet alleen even kijken hoe urgent dat dan is ivm stress van het logeren ook erbij. Hangt dan af van de klachten en wat er uit de andere onderzoeken komt). Hij is duidelijk niet zo slecht als toen hij jong was, maar ook niet zo goed als hij het laatste halfjaar was met af en toe een dip (soms ook veroorzaakt door iets af te bouwen of juist toe te voegen qua supplementen) en hij is duidelijk gewoon wel weer beroerd. Het hang er echt vanaf wat er uitkomt wat ik verder ga doen en of ik verder nog wel iets ga doen qua behandeling of dat het dan toch richting afscheid nemen gaat :cry: De dierenarts was vandaag al vertrokken dus mag morgen terugbellen en dan wordt het maandag of anders morgen inleveren. En dan ga ik het zien... Ik vind het vooral belangrijk dat hij nog kwaliteit van leven lijkt te hebben in mijn ogen zoals hij het afgelopen halfjaar had: Eten dat naar binnen wordt gezogen zonder tussenpozen en bek likken, spelen zonder regelmatig plat liggen, heldere blik, etc. En dat hij op gewicht te houden is. En dat was wel zo maar nu niet meer weer sinds een aantal dagen :( Eigenlijk bizar, een aantal weken geleden dacht ik nog: Het gaat zo goed, ik kan na de vakantie wel gaan kijken of hij weer brokjes erbij kan gaan eten en nu weer totaal anders.
Belin

Bericht door Belin »

Wat vervelend dat hij weer een terugval heeft..ik duim voor Smokey.. Het kan soms zo snel veranderen :cry:
Kick

Bericht door Kick »

Zeker :(
Marjan

Bericht door Marjan »

Het kan inderdaad veranderen met de dag. Hoop maar dat hij snel weer opknapt, helemaal vervelend als je op het punt staat een weekje weg te gaan. :???:
Minka

Bericht door Minka »

Jij weet wat het beste is voor Smokey. Hopelijk hoef je nog geen afscheid van hem te nemen. Heel veel sterkte en beterschap.
NKW

Bericht door NKW »

Bedankt allemaal.

Hij heeft vanochtend wel weer lekker gespeeld gelukkig. Niet zo actief als anders maar toch sokken verzamelen, even wardancen, etc. :ferret:
Plaats reactie