Natuurlijk wisten we wel dat het niet goed zat maar om het door een professional bevestigd te krijgen (op een gegeven moment vertrouw je je eigen ogen en beoordelingsvermogen niet meer omdat je zo'n beestje de hele dag ziet en er dan juist alleen goede of slechte dingen uitpikt..althans zo ervaar ik het toch

)
Jan had het gisteravond ook best moeilijk omdat we allebei eigenlijk ons al hadden neergelegd bij het idee dat het vandaag wel eens afgelopen kon zijn...zaten we met z'n 2en te janken.
We waren speciaal gisteren nog eventjes buiten met hem geweest, ik wilde (klinkt heel dramatisch..) dat hij toch nog een keer de echte buitenlucht kon meemaken, nog even kunnen genieten van een warme dag. Gelukkig hebben we een soort grasveld waar geen honden op mogen vlak bij ons voor de deur dus konden we hem even laten scharrelen.
(filmpje voor de geïnteresseerden:
https://www.youtube.com/watch?v=pST3fyRWS-E" onclick="window.open(this.href);return false; en ja ik loop er als een pipo achteraan te hobbelen met kromme rug omdat ik steeds maar bang ben dat er 'iets' gebeurt en ik 'm dan snel wil kunnen oppakken).
Ondanks dat hij het reuze spannend vond, dik staartje en bij het overvliegen van een duif flink z'n klieren leeggepompt

was hij toch dapper op ontdekkingstocht.
We zijn maar heel kort buiten geweest, nog geen 10 minuten, wilde hem ook niet overprikkelen maar ik had wel het idee dat het hem op de een of andere manier goed deed om even uit het huis weg te zijn.
Ondanks alle indrukken en onderzoeken heeft hij toch enigszins goed gegeten, ik kan zijn metocloperamide door de recovery liquid doen want hij houdt het goed binnen en hij heeft ook wat kip gemixt door kippenbrij gegeten.
Alleen tijdens het loslopen merkte ik vandaag echt duidelijk dat hij veel pijn had, hij liep met een raar hinkeltje en is vrijwel meteen op zn octopus gaan liggen. Maar hij wilde er zo graag uit dat ik het zielig vond om hem in z'n kooi te laten zitten.