Bo geeft over

Maag- en darmproblemen zijn een van de meest voorkomende aandoeningen bij de fret
yvonne
Aantal fretten: 1

Re: Bo en Rebel

Bericht door yvonne »

Ja de warmte doet er geen goed aan, dat merk ik hier ook, maar gelukkig is het nu koeler!
Superfijn dat het beter met haar gaat 8-)
Esther

Bericht door Esther »

Fijn, dat het langzaamaan beter met Bo gaat! :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Mooi om te horen! :D
Karen

Bericht door Karen »

Fijn!
ray

Bericht door ray »

Ja ben weer een stuk gerustgesteld :D
Ze heeft nog wel vogelzaadonlasting, maar ja ze krijgt ook Waltham en dat geeft vaak vogelzaadontlasting dacht ik.
Verder speelt ze weer met Rebel, die twee springen en breken weer alles af. :lol:
Nu zit ze nog apart, maar morgen wil ik bekijken hoe het gaat als ze samen slapen. Krijgt ze weer een terugval, dan is het apart slapen en samen spelen. Maar moet even bezien hoe dat gaat.
Marjan

Bericht door Marjan »

Misschien is dat inderdaad beter om ze apart te laten slapen, de Ferret Nation is daar ook perfect geschikt voor, Vooral omdat ze nu toch al vaker last heeft van maagproblemen. Zelf zou ik het eigenlijk niet meer gokken dat ze weer een terugval krijgt. Een beschadigde maag herstelt zich nooit meer volledig.

En waltham kan inderdaad vogelzaad ontlasting geven. :)
Kick

Bericht door Kick »

Inderdaad; waarom weer het risico op een terugval nemen? Ik zou het laten zoals het nu is want dat gaat toch goed?
ray

Bericht door ray »

Heb het toch maar gelaten zoals het nu is, want inderdaad het gaat nu goed dus waarom zou ik het veranderen.
Karen

Bericht door Karen »

Verstandig :D
Esther

Bericht door Esther »

Inderdaad!
ray

Bericht door ray »

Gisterenavond heb ik nog wel bezorgd voor de kooi gezeten :???: :(
Ik wilde haar medicijnen gaan geven (voor de tweede keer die dag) maar ze was in haar poepbak aan het kokhalzen en had duidelijk pijn. :cry:
Ze had de brokken eruit gegooid, dus denk dat die verkeerd zijn gevallen. :?:
Daarna heb ik haar op mijn schoot genomen, en ze was aan het trillen van onbehagen. De sulcralfaat nam ze wel goed in en daarna ook de synolyx met waltham.

Maar mijn sulcralfaat begint nu op te raken en de DA hier heeft alleen Ulcogant en die lust ze niet. :clown:
Even kijken of ze het misschien kunnen bestellen ofzo.
Karen

Bericht door Karen »

Je kunt het ook bij Hanneke bestellen en laten opsturen, Ray. Misschien is er iemand bij je in de buurt die binnenkort naar haar toe gaat en het mee wil nemen voor je?

Lijkt me dat haar binnenboeltje dus toch nog niet helemaal rustig is. Waarschijnlijk is het een goed plan om nog een door te gaan met de meds en haar de rust van een eigen kooi geven.

Ik heb trouwens vroeger de tip van Hanneke gekregen om je fretje even helemaal met rust te laten nadat ze gebraakt hebben en pas een half uurtje later voorzichtig wat dunne waltham en meds te geven. Ook waltham kan de maag van streek brengen als ze goed misselijk zijn ;)
Kick

Bericht door Kick »

Och, arme prul :( Ze zijn ook altijd zo enorm zielig als ze zich zo beroerd voelen... Nu gaat het weer?
ray

Bericht door ray »

Karen schreef:Je kunt het ook bij Hanneke bestellen en laten opsturen, Ray. Misschien is er iemand bij je in de buurt die binnenkort naar haar toe gaat en het mee wil nemen voor je?
Wist niet dat Hanneke het ook opstuurde, bedankt voor de tip. :D
Karen schreef:Lijkt me dat haar binnenboeltje dus toch nog niet helemaal rustig is. Waarschijnlijk is het een goed plan om nog een door te gaan met de meds en haar de rust van een eigen kooi geven.
ze houd nu ook haar eigen kooi en gaan niet meer samen. Spelen samen gaat wel goed, dus dat laat ik voorlopig nog zo, maar het is wel apart slapen.
De synoluxkuur loopt eind deze week af en ik blijf haar nog sulcralfaat geven voorlopig. Maar ik was gisteren ook later dan normaal, dus misschien dat dat nog meegespeeld heeft. :?:
ray

Bericht door ray »

@Kick vandaag was ze weer haar vrolijke zelf. :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik zou die sucralfaat er zeker nog even inhouden, zo'n maagprobleem heeft even tijd nodig om weer zo goed mogelijk te herstellen. Ik ben blij dat ze vandaag weer lekker ging. :D
ray

Bericht door ray »

Net heeft ze een tweede ronde gedaan en ze was weer lekker druk, op tafel van tafel, achter Rebel aan, Rebel achter haar aan enzovoorts. Medicijnen weer gegeven en toen ging ze lekker slapen. :hart:

Misschien is het een idee om het medische gedeelte uit dit topic te splitsen? :?:
ray

Re: Bo geeft over

Bericht door ray »

Vandaag een paar gele flatsen in de bak :???:
Verder doet ze het goed, maar de ontlasting is nog niet zoals het moet zijn.
Kick

Bericht door Kick »

Wat een gedoe met die flatsen zeg :???:
Marjan

Bericht door Marjan »

Ze is er dus nog niet, gelukkig merk je niets haar gedrag.
Plaats reactie