Bo heeft een anaalklier ontsteking

Alles over anaalklierontstekingen of lekkende anaalklieren
ray
Aantal fretten: 1

Re: Bo en Rebel

Bericht door ray »

Nou mensen we zijn weer terug.
Rebel is gezond en heeft zijn inenting weer gehad. :D

Bo haar anaalklieren waren leeg, maar haar kontje was erg pijnlijk nog steeds.
Ze krijgt nu sulfatrim en een laxeermiddel, ook moet ik haar kontje 1 maal per dag beetje spoelen.
Na een week weer contact opnemen, gelukkig neemt ze alles goed in. Mocht het dan nog niet opgelost zijn of tekenen dat het minder is geworden, dan gaan ze onder een roesje haar een soort van anaaldouche geven.
Hopelijk hoeft het zo ver niet te komen. mijn prulleke

Beide zijn te trouwens nog steeds oormijt vrij. :juich:
yvonne

Bericht door yvonne »

Arme Bo :( Hopelijk gaat ze nu echt eens opknappen.
Wel fijn dat ze oormijt vrij zijn!
Kick

Bericht door Kick »

Ik ken dat medicijn Sulfatrim niet maar wij hebben ook nooit iets dergelijks meegemaakt. En met dat laxeermiddel zou ik wel oppassen want fretten hebben al een hele snelle stofwisseling dus als het voedsel hiermee nog sneller door het lijffie gaat dan moet je haar goed in de gaten houden.

Maar wat zal ze zich ongelukkig voelen. Geef die arme prul maar een knuf!
Karen

Bericht door Karen »

Och arm meiske....

Sulfatrim ken ik wel. Ik weet alleen niet of het wel zo goed is voor een fret....hou haar maar goed in de gaten, dat ze niet misselijk gaat worden en er een maagprobleem aan overhoud. Maar volgens mij zit je er met je neus bovenop ;)
ray

Bericht door ray »

Ik zit er bovenop inderdaad Karen. ;)
De laxeermiddel is meer iets om de ontlasting wat zachter te krijgen en krijgt ze maar tijdelijk.
Haar temperatuur is ook nog opgenomen voor de zekerheid en dat was natuurlijk pijnlijk, maar ze liet het wel toe.
Daarna kroop ze snel in mijn jas weg.

Zit nu in een heerlijke anaalklierlucht. Lekker parfum hoor :roll: :lol:
Laten we hopen dat dit een teken is van herstel.

Haar kontje ga ik trouwens spoelen met afgekoeld gekookt water morgen en hopelijk geeft dat ook verlichting.
Marjan

Bericht door Marjan »

Sulfatrim heeft hetzelfde bestanddelen als Bactrimel en dat wordt bij fretten met coccidiose wel voor geschreven. Ik denk dat het niet zoveel kwaad kan maar snap de logica in dit geval er ook niet echt van.

Maar hopelijk heeft Bo er baat bij. En ik zou wel met warm water spoelen bij haar, koud water aan hun kont vinden ze nooit zo prettig.
Danielle

Bericht door Danielle »

ik hoop dat Bo nu wel opknapt, lijkt me niet prettig voor haar
Esther

Bericht door Esther »

Probeer eens wat groene Badedas (zoals ik ook al eerder zei) in dat gekookte water te doen, want dat helpt echt heel erg goed tegen ontstekingen.
Het kan iig geen kwaad.
ray

Bericht door ray »

Sulfatrim is inderdaad ongeveer hetzelfde als Bactrimel en werkt meer in de darmen dus vandaar dat hij dit voorschreef.
En het was ook wat minder belastend ofzo iets dan synolux.

@Marjan afgekoeld in de zin dat het nog lauw is, koud lijkt me inderdaad ook niet lekker voor der :lol:
@Esther, dat heb ik in mijn achterhoofd zitten die Badedas. Wil het eerst zo proberen en mocht dat niet helpen dan de Badedas gebruiken. Anders weet ik straks niet meer wat werkt en wat niet.

Maar ik denk dat ze er zeker wel baat bij heeft, want net na het poepen was de anus rood, maar een minuut later was het net weer "normaal". :juich:
Marjan

Bericht door Marjan »

Biotex is ook goed te gebruiken, werkt ook heel ontsmettend. Maar dat moet je natuurlijk wel goed afspoelen daarna want dat moet ze niet binnen krijgen. Maar dat geldt voor de badedas natuurlijk ook. :)
Marjan

Bericht door Marjan »

ray schreef:Sulfatrim is inderdaad ongeveer hetzelfde als Bactrimel en werkt meer in de darmen dus vandaar dat hij dit voorschreef.
Punt is alleen dat ontstoken anaalklieren niet ontstaan door bacterien in de darmen dus ik zie nog steeds de logica er niet van in. ;)
ray

Bericht door ray »

NIemand weet waardoor anaalklieren ontstoken raken(tenminste zoiets heb ik gelezen), en dit is natuurlijk gewoon een antibiotica. En ik ben geen DA dus weet er het fijne ook niet van :D

Ik vraag het wel even aan iemand die paraveterinair is of het überhaupt werkt bij een anaalklierontsteking.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik weet dat Hanneke altijd twee weken synulox voorschrijft bij een anaalklier-ontsteking.
ray

Bericht door ray »

Dit was een kuur van 1,5 week, dus net 2 dagen korter.
Maar het lijkt erop dat ze er baat bij heeft, dus laten we dat maar hopen toch.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik hoop mij suf. :lol:
ray

Bericht door ray »

:lol:
Volgens de paraveterinair kan het wel sulfatrim. Maar goed merk het vanzelf.

Spoelen vond ze niet zo leuk overigens
Marjan

Bericht door Marjan »

Misschien het water iets warmer laten. Ik merk aan Max dat hij er bijvoorbeeld niets van heeft als ik hem meeneem en vol onder de douche hou maar dat water is dan wel bijna 40 graden. Dus wanneer het water haar lichaamstemperatuur heeft zal ze het minder erg vinden.
Esther

Bericht door Esther »

Ik weet niet hoe jij spoelt ,maar als je haar in een badje houdt met haar kontje is het ook goed hoor!
Dat zal ,denk ik beter werken en aanvoelen, dan bijv de kraan op haar kontje te laten lopen....
Karen

Bericht door Karen »

Het zal niet meevallen om een onwillige fret haar kontje te spoelen....ik zou het ook echt met handwarm water doen, dat geeft de minste 'schok' als je haar achterwerk er in zet.

Fijn hoor dat ze er in ieder geval al goed op lijkt te reageren.
Marjan

Bericht door Marjan »

Hoe gaat het nu met Bo? Heb je al het idee dat de zwelling minder wordt?

Ik ben overigens zo vrij geweest om aan Hanneke te vragen naar dit soort antibiotica maar dat was geen probleem om dat aan een fret te geven hiervoor. :)
Plaats reactie