Frettenspul, deel 2

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Re: Frettenspul, deel 2

Bericht door Helen »

Ik ook hoor! Het viel Rochelle en mij op dat Pep een lichte vlek tussen de ogen krijgt, hij is ook lekker aan het verharen.

Typisch he? Pep heeft daar dus geen last van maar die is meteen in de zijkamer gekomen met 12 weken. Dat scheelt ook.
Plus hij had thuis ook met familieleden in dezelfde kamer gezeten. Hij had een chick boven zich LOL!

Het is geen stress hoor, hoort er gewoon bij.
Ach ja je reet afvegen na het kakken.... iets wat hier ook voorkomt. Dus dweilen na iedere fret is bekend.
Bij het los gaan krijgt iedereen zijn eigen bak mee.. zodat we geen kruisbestuivingen krijgen. Ik merk dat dit wel gewaardeerd wordt door de jongens en de dame.

Al is je gang 1 grote poepbak dan nog moeten ze hun reet afvegen aan de vloer... wat zijn het toch ranzen he!
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Zo, de zijkamer is "verbouwd"... plank op poten, kooien er op, ladekastje erbij.
Bovenste FN staat er nu naast maar gaat volgende week naar de woonkamer.
Nog even de ruimte achter de droger en wasmachine dichtmaken zodat men die niet meer gebruikt als stash of
schijthoek en het is klaar :lol:
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Goed bezig! :D
Karen

Bericht door Karen »

Klusserdekluss bij jou! Goed bezig :D
Alvast veel plezier gewenst met de twee broers in een huis...whahahaha :lach: of moet ik zeggen sterkte.... :mrgreen:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Bij nader inzien mag de woonkamer toch nog even open... had me vergist in de datum. Niet de datum maar meer het gevoel dat het eerder was. Volgende week gaat het kamer verbod in.

En bedankt Karen WOEHAHAHHAHAHA! :lach:

Tijdje geleden had ik de opa van Pep en Arrow.... ouder maar zeker niet minder maf :-p
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Tijdje geleden alweer... niet dat ik het druk heb of zo maar ik vergeet gewoon op het forum te kijken (staat je netjes Willemse! :x ) Sorry :oops:

Peppie heeft zich mogen uitleven vanmiddag op tante Marianne.. :lol:
Die ging bont en blauw en uitgeput naar huis WAHAHAHA!
GEINTJE! Ja als je hem uitdaagt wordt hij lekker baldadig, gelukkig kan ze het hebben :mrgreen:
Pep ligt knocked out in de kooi nu. Haar tas was zeer interessant en hij deed een poging om haar jas te pikken.
Jaja.. Pep steelt alles wat los en vast zit. Mijn laarzen, spijkerbroek, tas, alles gaat onder de bank :roll:
En daar moest haar jas ook heen. Dat feest ging mooi niet door :lol:

Tas met fleece meegegeven en een doosje met goodies voor de fretjes.
Dat laatste is bij elkaar gespaard door de logeetjes die op hun manier een steentje bijdragen.
De fretjes en wij hebben ook goodies gekregen van tante Marianne... heel lief! :hart:

Doosje voor Fayen, volgende project, staat klaar...
Daarna gaan we voor de volgende sparen met de logeetjes samen :D

Hoe is hier?
Z'n gangetje, 3 knetterkoppen.
Marjan, speldje is binnen! Erg gaaf!!!
Kick

Bericht door Kick »

Staat je netjes Willemse! :mrgreen:
Marjan

Bericht door Marjan »

Haha, wilde dat al zeggen. :lol:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

jajajajaja ik weet het!! Schaam me dood maar ja... Stomme FB houdt me bezig.. moest daar eens minder kijken.
toch alleen maar drama en ergernis :lol:

Pep sprong op tafel, gooide de envelop met speldje op de grond om hem daarna mee te nemen.
Heb hem maar even leeggehaald, ken die capriolen van fretten.
Zo verdwijnt alles eigenlijk hier, voornamelijk Pep hahaha!
Karen

Bericht door Karen »

:brush:
Marjan

Bericht door Marjan »

Voor in zijn schatkamertje. :lol:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Peppercorn, je bent een aparte!

ik mag alles bij hem doen.. hij bijt niet. Er is slechts 1 moment waar hij laat merken iets niet leuk te vinden en dat is in de kooi. Als hij in de kooi zit en ik aai hem vind hij dat even prima maar dan laat hij merken dat het genoeg is en dat ik moet opzouten. Mijn kooi en nu moven met die handen! Dit doet hij overigens alleen als het geen loslooptijd is.
Soms vul je het voer bij en moet je ze even aanraken.. toch? Eerst genieten en dan is het genoeg, opzouten jij!
Ben niet zo snel onder de indruk en ach vergeleken met toen hij hier net was is dit niks :lol:

Buiten de kooi, helemaal niks aan de hand. Hij blijft tegenwoordig zelfs gewoon bij me zitten op de arm. Geeft soms een kusje of duwt zijn snoet tegen mijn kind. Mag alles bij hem doen buiten de kooi. Kietelen en plagen, nog geen hap... alleen de normale spelebijtjes en die zijn heel zacht.

Nu pakt Fred hem op.. gezicht, hoofd, armen... niks aan de hand maar zodra de vingers van Fred bij de snoet komen, voel je hem aanspannen en klap hap! En niet zo zachtjes! Vast is vast zeg maar...
Dan corrigeer ik hem verbaal want als Fred dat doet gaat hij door. Apart is het wel :gek:

Het is niet echt vreemd dat Fred altijd de pineut is, ook bij de "dat hij/zij thuis nooit" of de "vind voeten niet boeiend" fretten :lol: Flex moet hem ook altijd hebben.
Natsumi is gewoon een geval apart, droom fret op de armen.... gaat zelfs liggen maffen als ze zin heeft. Maar voeten? Geen discriminatie, voeten zijn gewoon vers vlees voor haar. Het is al stukken minder want 2 jaar geleden deed ze gewoon de krokodillendraai met je vel :gek:
Nu is het HAP! aankijken en als je niet snel genoeg begrijpt wat ze wil, nog maar eens proberen. Als je vraagt of ze wil eten? Begint ze vast weg te lopen, soms gepaard met een kssssssssjjjip :lol: Ze loopt dan ook direct richting zijkamer.
Als ze een uurtje los is wil ze gewoon eten.... dus dan pak je een klein handje brokjes, stopt die in de slurf en dan begint ze te eten. Dan zie je haar een uur niet meer (je hoort haar wel) en begint ze weer :lol:
De katten zijn leuk om op te jagen, spelen met de ballen, rommelen op balkon.. ze vermaakt zich prima tot ze trek krijgt.
Dan gaat ze ook meteen de kooi in zodat Pep los kan. Eenmaal in de kooi begint ze knagen meteen.

3 karaktertjes waar je bij na moet denken.
UkkePlukkePluis waren er 3 waar dat niet bij nodig was. Ze waren er gewoon en soms merkte je dat niet eens.
Ukkie liep na de dood van P&P vaak overal los, je vergat hem gewoon soms :mrgreen:
Als hij honger kreeg beetje graven aan je voeten en that's it.

Zoveel fretten en zoveel karakters.. heb er veel mogen mee maken hier.

Is Pep na de castratie rustiger geworden? Mentaal/emotioneel wel, verder is het nog gewoon een dwaas die alles dat los en vast zit mee sleurt. Geen spijt van dat Fred vond dat hij bij nader inzien toch maar moest blijven.
Al worden zijn vingers als kluifjes gezien :lach:
Het is echt mijn fretje geworden, mama's kindje :hart:

Marjan, de hele badkamer en onder de bank zijn zijn schatkamers. Ben blij dat hij niet meer achter de wasmachine kan komen. Slangetje van de droger hebben we ook al moeten vervangen :fluit:
Geen enkele fret die daar naar omkeek :shock:
yvonne

Bericht door yvonne »

Ze houden je lekker bezig :mrgreen: :hart:
Marjan

Bericht door Marjan »

Echt gewoon te grappig hoe verschillend ze allemaal zijn. :D
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

sommige dingen hebben ze allemaal wel gemeen maar sommige hebben van die dingetjes die heel typisch zijn :mrgreen:
Karen

Bericht door Karen »

Leuk hè al die verschillende karaktertjes en streken :mrgreen: :hart:

Ik herken overigens heeeeel veel Willow in Peppercorn :lach: Wat van mij is is van mij en wat van jou is is ook van mij; de kooi dus ook! Behalve als er eten gebracht wordt, dan mag je heel even toegang :mrgreen: Oh en een kriebel achter de oren per keer is ook wel genoeg! :twisted: :gek: ook hij ging voor voeten, maar dat hebben we aardig onder controle kunnen krijgen nadat Rui steevast op teenslippers rond bleef lopen. Je moest hem alleen wel in de gaten houden, want hij had meteen door als je hem even vergeten was en dook dan alsnog op je hielen :clown:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

WAHAHA! Nee de voeten van vrouwtje wordt hooguit zachtjes aan geknabbeld, die van Fred worden iets ruiger behandeld :twisted:

Voor 99% is hij bijzonder lief tegen mij, als Fred voor me staat en hij wil bijten druk ik snel mijn vinger er tussen dan schrikt hij; ow dit is het verkeerde vlees! Fred wordt zonder marinade meteen gebeten. Soms tot bloedens toe... nog net geen 'bloedtransfusie' nodig. Maar Fred blijft hem pakken en corrigeren... de boodschap dat het handig is VOOR hij bijt te corrigeren, aangezien je het ziet en voelt aankomen, begint bij Fred binnen te sijpelen :lol:

Toen Pep hier net was.... oh my... wild ongeleid stuk projectiel was het :shock:
Ben iedere dag met hem bezig geweest, corrigeren, verplicht knuffelen. Iedere avond voor het slapen gaan; snoepje-poepbak-knuffelen. Nu ligt hij zich zelfs te wassen op je armen. Likjes, snoetje drukken, relaxed bij je liggen.
Als hij los is heeft hij geen tijd he, dan moet hij slopen, slepen, jatten, tegen je benen aanspringen en uitdagen, katten zieken... en dat soort gedoe.

In een gekke bui inderdaad wil hij nog wel eens een teen pakken maar dan klap ik hard in de handen en is het zo voorbij hahaha!

Wat ik begrijp is hij zowel mama als papa ... Ziva kon ook zo lekker :angry: zijn :lol:
Straks als het weer mooi weer wordt, lekker diep zwembad voor hem, hij duikt zo graag, zwemt onderwater... bizar beest LOL! Ach, weet je, als hij happy is ben ik het ook. Ik weet waar ik aan toe ben en hou daar gewoon rekening mee.
Marjan

Bericht door Marjan »

Precies, dat is de kunst van het fretten hebben, ze gewoon in hun waarde laten en ze lekker hunzelf laten zijn.
Karen

Bericht door Karen »

Ik denk inderdaad dat hij van beiden de peper heeft meegekregen :lol: Willow was eigenlijk geen bijter, maar wel erg fel en snel! Hij heeft bij ons een keer flink in de vingers gehangen en dat was bij Gideon door eigen schuld. Willow was er eentje van een vaste structuur: eerst even melden dat je er was en hem laten weten dat je hem ging oppakken, dan was het oké. Gideon zou hem een keer in de kooi zetten en hij stond toevallig net bij de achterdeur. Hij pakt hem zo op en tja....toen hing hij aan zijn pink 8-) Een ferme correctie van mij en een cosma in de kooi deed hem al snel begrijpen dat zoiets niet mag. Maar tegelijkertijd konden we er ook om lachen want dat sterke lijf van hem vertelde ook heel duidelijk “Dat doe jij dus ook nooit meer hè” :brush:
Je Weet dat de bijnaam van Willow “ Frotter” was hè...meer in het water dan er buiten :lach:
Hij was echt een heerlijke fret, maar wel met een eigen gebruiksaanwijzing en inderdaad een die je absoluut in zijn waarde moest laten. Een hele sterke beer met een klein hartje en groot ego :hart:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Achos die Gideon! Die heeft meteen zijn eerste les gekregen hahaha!
Ja je voelt aan het lichaam al dat er iets is wat niet bevalt. Ontspannen tot Fred naast me komt staan en zijn hand aanbied. Dat doet hij dus nog steeds, geeft ook snoepjes. Op een gegeven moment moet hij toch doorkrijgen dat die handen ook oké zijn, zou je zeggen? Terug in de kooi zetten kan ook een uitdaging zijn soms :gek:

Sommige fretten zullen nooit allemans vrienden worden ook dat moeten we maar accepteren.

Maar ik gris Pep ook gewoon van de grond hoor...vaak weet hij te ontsnappen hahaha! Je moet heel snel zijn!
Meer dan de bek openhouden en zo'n maffe blik op de smoel heeft hij dan niet. Als je hem dan weer neerzet gaat hij uit zijn sterretje hahaha!

Ja Pep is ook gek op water, durf het nu alleen niet aan. Dan zou ik hem in de badkamer moeten opsluiten.
Aangezien ik niet zo weg ben van de verwarming hoger dan 19 graden is het verder best koud voor andere mensen en natte fretten hier hahaha!
Plaats reactie