Koda heeft Chronische Middenoorontsteking
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Re: Koda heeft Chronische Middenoorontsteking
He verdorie! Dit is niet leuk 

Koda lijkt zich vandaag alweer een stuk beter te voelen..
En ze is ook weer aan het spelen!

En ze is ook weer aan het spelen!

Het gaat dus op en af met haar. Gelukkig maar dat ze ook haar goede dagen heeft en hopelijk worden dat er ook steeds meer.
Ik hoop echt, dat ze zich nu eens eindelijk goed blijft voelen!
Ik duim voor steeds meer goede dagen!
Goed om te horen! 

Het gaat zeker op en af met haar, maar als ik kijk hoeveel goede dagen ze de afgelopen maand al had in vergelijking met 3 maanden geleden, dan is dat al een hele vooruitgang!
Maar natuurlijk hoop ik op nog veel meer goede dagen..

Maar natuurlijk hoop ik op nog veel meer goede dagen..

Een serieus maagprobleem heeft ook gewoon even tijd nodig om weer te stabiliseren. Maar zolang de ups maar steeds langer duren dan de downs komt het uiteindlijk wel goed. Dus ik hoop gewoon met je mee. 

Even mijn hart luchten..
Afgelopen week een prima week gehad met Koda; ze was heerlijk in d'r hummetje, actief en elke ochtend was ze aan het spelen. Buikje voelt goed en ze ging nauwelijks nog platliggen tijdens het loslopen.
Helaas heeft ze nog steeds heel sterke reacties op de Z/D en ik krijg er een steeds grotere weerstand tegen om het haar voor te schotelen..
Ook heeft ze al een week erg slechte ontlasting. Korrelige drap, vogelzaad en slijm en het stinkt behoorlijk.
Vrijdag contact gehad met Hanneke. Zij denkt dat het stinken van de ontlasting misschien komt door bacteriën, omdat we gestopt zijn met de Synulox. We zouden het weekend even aankijken en deze week weer contact hebben.
Van het weekend ging het weer minder. Ze leek zich slechter te voelen, was een stuk minder actief en wilde nauwelijks spelen.
De reactie op de Z/D lijkt erger te worden en ze reageert nu ook op Waltham. Ook de ontlasting blijft slecht.
Sinds gistermiddag heb ik haar weer op alleen Waltham gezet, ondanks dat ze daar nu ook op reageert.
Ook heb ik haar gister gewogen en ze is afgevallen. 28gr in 1 week. Nu heeft ze natuurlijk minder Waltham gekregen, eet ze niet zo veel van Z/D en speelt ze veel meer dan normaal, dus misschien moet ik me er niet te druk om maken.. Maar dat is makkelijker gezegd dat gedaan...
Ook maak ik me zorgen over wat ze dan moet eten als ze niets anders verdraagt dan Waltham.. En daar krijgt ze nu ook niet echt geweldige ontlasting van..
Vanmorgen was ze gelukkig weer happy en heeft weer flink gespeeld.
Straks contact met Hanneke..
Afgelopen week een prima week gehad met Koda; ze was heerlijk in d'r hummetje, actief en elke ochtend was ze aan het spelen. Buikje voelt goed en ze ging nauwelijks nog platliggen tijdens het loslopen.

Helaas heeft ze nog steeds heel sterke reacties op de Z/D en ik krijg er een steeds grotere weerstand tegen om het haar voor te schotelen..

Ook heeft ze al een week erg slechte ontlasting. Korrelige drap, vogelzaad en slijm en het stinkt behoorlijk.
Vrijdag contact gehad met Hanneke. Zij denkt dat het stinken van de ontlasting misschien komt door bacteriën, omdat we gestopt zijn met de Synulox. We zouden het weekend even aankijken en deze week weer contact hebben.
Van het weekend ging het weer minder. Ze leek zich slechter te voelen, was een stuk minder actief en wilde nauwelijks spelen.
De reactie op de Z/D lijkt erger te worden en ze reageert nu ook op Waltham. Ook de ontlasting blijft slecht.
Sinds gistermiddag heb ik haar weer op alleen Waltham gezet, ondanks dat ze daar nu ook op reageert.
Ook heb ik haar gister gewogen en ze is afgevallen. 28gr in 1 week. Nu heeft ze natuurlijk minder Waltham gekregen, eet ze niet zo veel van Z/D en speelt ze veel meer dan normaal, dus misschien moet ik me er niet te druk om maken.. Maar dat is makkelijker gezegd dat gedaan...

Ook maak ik me zorgen over wat ze dan moet eten als ze niets anders verdraagt dan Waltham.. En daar krijgt ze nu ook niet echt geweldige ontlasting van..
Vanmorgen was ze gelukkig weer happy en heeft weer flink gespeeld.

Straks contact met Hanneke..
Wat een gesukkel met haar zeg.
Misschien zou ze toch een wat langere kuur synolox nodig hebben. Of toch eens overstappen op een brij van andere brokken want dit lijkt toch ook niet de oplossing.
Ik ben benieuwd wat Hanneke nog voor haar in haar trukendoos heeft zitten.

Ik ben benieuwd wat Hanneke nog voor haar in haar trukendoos heeft zitten.
Inmiddels heb ik weer contact gehad met de Frettenkliniek.
Koda krijgt opnieuw Synulox en mag een paar dagen op alleen de Waltham. Daarna moet ik toch weer proberen of de Z/D dan wel goed gaat..
Zelf heb ik daar een beetje een hard hoofd in om eerlijk te zijn en ik weet eigenlijk niet waarom Hanneke zo specifiek bij de Z/D blijft.
Maar vandaag ging het gesprek via de assistente, dus de volgende keer maar even vragen als ik Hanneke zelf spreek.
Noem het eigenwijs, maar ik speelde al een tijdje met het idee om weer Applaws te proberen, dus ik heb vandaag een klein beetje Applaws door de Waltham gedaan.
Ze vond het in elk geval heerlijk!
En ze reageerde er lang niet zo erg op als op de Z/D... Dus wie weet....
Het is in elk geval veel gezonder voor Koda, ze vind het veel lekkerder en ze kreeg er voorheen goede ontlasting van.
Het afvallen vond Hanneke gelukkig niet zo zorgwekkend, omdat het de laatste tijd eigenlijk best goed gaat met Koda..
Natuurlijk moet ik het wel in de gaten houden, maar dat is logisch..
Koda krijgt opnieuw Synulox en mag een paar dagen op alleen de Waltham. Daarna moet ik toch weer proberen of de Z/D dan wel goed gaat..
Zelf heb ik daar een beetje een hard hoofd in om eerlijk te zijn en ik weet eigenlijk niet waarom Hanneke zo specifiek bij de Z/D blijft.

Noem het eigenwijs, maar ik speelde al een tijdje met het idee om weer Applaws te proberen, dus ik heb vandaag een klein beetje Applaws door de Waltham gedaan.

Het is in elk geval veel gezonder voor Koda, ze vind het veel lekkerder en ze kreeg er voorheen goede ontlasting van.
Het afvallen vond Hanneke gelukkig niet zo zorgwekkend, omdat het de laatste tijd eigenlijk best goed gaat met Koda..

Ik kan mij voorstellen dat je ander voer wilt proberen hoor. Alleen is het ergens wel jammer wanneer je beiden gaat gebruiken, dus andere brok en weer synulox. Want als dat goed gaat weet je niet wat de verandering heeft veroorzaakt.
Aan de andere kant is de stress die het moeten eten van brokken die ze echt niet lekker vindt met zich meebrengt ook niet goed voor haar maagje. Misschien dat je nu eerst eens een paar dagen kunt proberen hoe ze op de Applaws reageert voordat je haar ook synulox gaat geven?
Aan de andere kant is de stress die het moeten eten van brokken die ze echt niet lekker vindt met zich meebrengt ook niet goed voor haar maagje. Misschien dat je nu eerst eens een paar dagen kunt proberen hoe ze op de Applaws reageert voordat je haar ook synulox gaat geven?
Het blijft onrustig bij haar...balen hoor 

Goh, ik had echt gehoopt dat Koda nu eens stabiel zou blijven....
Maar ik zou wel doen wat Marjan ook al zei: namelijk even kijken waar ze positief op reageert; de synolux of de applaws voeding.
Anders kun je nooit met zekerheid zeggen waar het aan ligt als het beter met Koda zal gaan.
Maar ik zou wel doen wat Marjan ook al zei: namelijk even kijken waar ze positief op reageert; de synolux of de applaws voeding.
Anders kun je nooit met zekerheid zeggen waar het aan ligt als het beter met Koda zal gaan.
Wat een gedoe hoor zo...
Maar uiteindelijk gaat het er om dat ze eet en op een gegeven moment moet je keuzes maken. Maar het blijft tobben met haar....

@ Marjan: Dat was ook een beetje het idee..
De Synulox is sowieso vanmiddag pas hier.. Koda kreeg het ook vanwege die stinkende ontlasting, maar sinds net nadat ik het geld had overgemaakt heeft ze helemaal geen stinkende ontlasting meer gehad..
Dus ik denk dat ik daar wel even nog mee kan wachten..
Gisteravond heb ik Koda opnieuw Waltham met Applaws gegeven, maar ze reageerde er dit keer net zo op als op de Z/D..
Vanmorgen echter voelde ze zich prima..
Ze was ontzettend actief en was aan het rennen en spelen als een gek..
Ook d'r ontlasting was bijna perfect! Perfect van kleur en geen slijm of vogelzaad.. Het was alleen iets te korrelig voor het mooie, maar verder echt heel goed! En ook geen stank..
Na erg twijfelen of ik er toch mee door zou gaan, toch besloten het nog even te proberen..
Koda bedelde net heel erg om een snoepje, dus ik geef haar een Applaws-brokje en dat ging er goed in, dus ik denk 'ik probeer een keer wat brokjes in plaats van pap'..
Ze eet heerlijk van de brokjes.. Zonder kruimelen!!
En nog verbazingwekkender: ze heeft daarna niet met d'r bekje geveegd, niet aan buikschuiven gedaan, niet aan doeken gekrabt en is ook niet weggekropen! Alleen een klein beetje gesmak.. En daarna is ze gewoon weer verder gegaan met loslopen..
Snappen jullie het nog?

Gisteravond heb ik Koda opnieuw Waltham met Applaws gegeven, maar ze reageerde er dit keer net zo op als op de Z/D..

Vanmorgen echter voelde ze zich prima..

Ook d'r ontlasting was bijna perfect! Perfect van kleur en geen slijm of vogelzaad.. Het was alleen iets te korrelig voor het mooie, maar verder echt heel goed! En ook geen stank..

Na erg twijfelen of ik er toch mee door zou gaan, toch besloten het nog even te proberen..
Koda bedelde net heel erg om een snoepje, dus ik geef haar een Applaws-brokje en dat ging er goed in, dus ik denk 'ik probeer een keer wat brokjes in plaats van pap'..
Ze eet heerlijk van de brokjes.. Zonder kruimelen!!

En nog verbazingwekkender: ze heeft daarna niet met d'r bekje geveegd, niet aan buikschuiven gedaan, niet aan doeken gekrabt en is ook niet weggekropen! Alleen een klein beetje gesmak.. En daarna is ze gewoon weer verder gegaan met loslopen..
Snappen jullie het nog?

Fretten blijven je verbazen.
Maar het zou mooi zijn wanneer ze gewoon weer gewone brokken zou gaan eten. Ik moet zeggen dat ze hier ook vreselijk stonken van de brokkenbrij. Zo erg dat ik mij zelf wel ging afvragen of een brok er eigenlijk wel geschikt voor is om op die manier aan een dier te geven.
Dus wanneer ze zonder te verkruimelen weer gewoon lekker gaat eten zou dat zelf mijn voorkeur hebben boven de brij.

Dus wanneer ze zonder te verkruimelen weer gewoon lekker gaat eten zou dat zelf mijn voorkeur hebben boven de brij.
Nee ik snap het niet meer
Maar jij al helemaal niet denk ik.
Als ze nu de Applaws zo eet, zou ik het even aan kijken hoe dit gaat.

Maar jij al helemaal niet denk ik.
Als ze nu de Applaws zo eet, zou ik het even aan kijken hoe dit gaat.
Ik heb met die brokkenbrij uiteindelijk zoiets van dat het niet goed is. Die brokjes zijn niet gemaakt om in kokend water te wellen en wie weet wat voor stofjes er daardoor vrijkomen. Gek genoeg gaat Nina er goed op (wel gemengd met wat waltham) maar ik ben blij dat we het niet meer aan Max geven want man man, wat een putlucht
Maar wel lekker dat ze die brokjes 'zo' eet en misschien ziet ze het wel als snack

Maar wel lekker dat ze die brokjes 'zo' eet en misschien ziet ze het wel als snack

Dat ze ze eet, is zeker een goed teken want als ze erg veel pijn hebben door de MOO, eten ze echt geen brokjes!
En ik vind de brokkenbrij op zich al stinken.
En ik vind de brokkenbrij op zich al stinken.