Koda heeft Chronische Middenoorontsteking

Vaak het gevolg van een oormijtbesmetting, laat je fret daar regelmatig op controleren!
Marjan

Re: Koda heeft Chronische Middenoorontsteking

Bericht door Marjan »

Ik denk dat het niet eens zo gek is om ook bij Koda de neusspray te gaan proberen. Ik zou het zeker eens gaan overleggen met Hanneke.
En ik ben benieuwd hoe ze gaat reageren wanneer je de waltham helemaal schrapt uit haar dieet, wie weet reageert ze daar toch beter op. Wat dat betreft blijft het toch een beetje uitproberen bij haar.
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Ik ben het met Karen en Marjan eens om die spray eens te proberen. En hopelijk is het platliggen meer van luiheid! Inderdaad even goed op haar uitdrukking letten ;)

Go Koda, go!!!!
Esther

Bericht door Esther »

Dat kokhalzen kan ook van de MOO komen dus het hoeft niet persé van haar maagje te komen....
En ik denk ook dat wat Karen al zei ook erg belangrijk is: Koda voelt jouw stemming haarfijn aan!
En inderdaad letten op haar gezichtsuitdrukking: Je ziet het echt wel als je fretje pijn heeft.
Want mijn meiden liggen ook regelmatig plat op hun buikjes, gewoon lui te wezen, of te bedenken wat voor kattenkwaad ze weer eens zullen gaan uithalen ;)

Waarmee poets jij de tandjes van Koda :?:
Want ik zit er ook serieus aan te denken, om dat ook te gaan doen bij mijn gezustertjes, want sinds die 2 brokkenbrij eten (eigenlijk meer oplikken) zijn hun tandjes weer achteruit aan het gaan.
En ze hebben allebei in september nog een gebitssanering gehad :|
Mariël

Bericht door Mariël »

@ Karen, Kick en Esther: Ik let eigenlijk altijd op haar uitdrukking als ze platligt, maar ze kijkt altijd hetzelfde.. :?: Een beetje verveelde uitdrukking, maar zo kijkt ze als ze gaat liggen na een lange parkwandeling, maar zo keek ze ook toen ze heel erg misselijk was of bij d'r longontsteking..
Ik heb hier een half jaar geleden ook al contact over gehad met Birgit en die gaf me ook al tips, maar ik kan bij haar echt niets aan d'r uitdrukking opmaken.. :?:
@ Esther: O, dat verklaard! Ik vond het al zo vreemd dat ze nu meteen last krijgt van haar oren én haar maagje.. Zeker omdat ze verder geen aanwijzingen geeft dat ze last heeft van haar maagje.. Weet je ook waarom ze gaan kokhalzen van de MOO?

Overigens ga ik morgen Hanneke bellen. Ik heb toch het idee dat ze echt veel last heeft van d'r oortjes.. Vanmiddag ook even gevoeld en ze liet overduidelijk merken dat ze daar erg pijn heeft en ze ruikt ook wat uit d'r oortjes.. Daarnaast begon ze vanmiddag ook "stalker-gedrag" te vertonen en dat doet ze altijd als er iets is..

Ik vraag me ook een beetje af of het een idee is om Surolan te gebruiken.. Nu begrijp ik dat het theoretisch niet kan werken bij MOO, omdat het niet bij het middenoor zou komen, maar vorig jaar heeft Koda Surolan gekregen van een andere dierenarts die oorontsteking bij haar constateerde en daar reageerde ze echt heel goed op.. Ik vermoed zelf achteraf dat ze toen ook allang een MOO moet hebben gehad.. Kennen jullie het?

Vanavond eerst maar even proberen te stomen met kamillethee.. Hopelijk brengt dat haar al wat verlichting.. :)
Mariël

Bericht door Mariël »

@ Esther: Ik heb bij de drogist een babytandenborsteltje gekocht en daar poets ik mee (met water), maar je kunt ook een soort vingerhoedjes van rubber of een stofachtig iets (weet niet hoe het heet) kopen in de dierenwinkel waar je tandjes mee kan poetsen..
Dat van het babytandenborsteltje las ik op een forum; Hanneke had dat aan iemand aangeraden, dus vandaar dat ik daar voor heb gekozen.. :)
Pas wel op, want een fretje heeft erg gevoelig tandvlees, dus je poetst snel te hard en dan beschadig je het tandvlees alleen maar!
Overigens vind Hanneke dat ik Koda d'r tanden niet moet poetsen, maar daar ben ik het niet mee eens, dus ik doe het wel.. ;) Koda heeft steeds behoorlijk aanslag op d'r tanden en vuurrood ontstoken tandvlees... Ik weet eerlijk gezegd ook niet waarom Hanneke vind dat ik het niet moet doen.. :?:
Esther

Bericht door Esther »

Dat kokhalzen doet Witte wel eens, en dat doet ze meestal zonder helder wit slijm, maar soms ook met dat slijm.
En ik heb het idee dat het komt door het slijm, maar zeker weten doe ik dat niet.
Als ik in de lezing van Hanneke over de MOO kijk, word ik wat dat kokhalzen(van slijm) betreft en waardoor het precies komt ook niet helemaal duidelijk.
Maar ik vermoed dat het komt omdat het allemaal met elkaar in verbinding staat....

En wat de Surolan betreft: gewoon aan Hanneke voorleggen, als het toen geholpen heeft ,wie weet doet het dat nu ook :?:
Maar stomen is alvast erg goed voor de kleine meid ;)
Esther

Bericht door Esther »

O, en bedankt voor de baby tandenborstel tip! :D
Ik denk dat Hanneke dat misschien bij Koda niet nodig vind en ook omdat het echt een Amerikaanse trend is... :?:
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik ken Surolan ook niet maar ik zou het ook zeker even met Hanneke overleggen als je het idee hebt dat het haar de vorige keer heeft geholpen. Als haar oortjes beginnen te ruiken heb je grote kans dat er wat mis is inderdaad dus ik zou daar zeker even naar laten kijken.

Bij Nina moest ik van Hanneke wel haar tandjes poetsen omdat zij vreselijk ontstoken tandvlees kreeg en veel plak had door de waltham. En ik deed dit met gewoon een wattenstaafje en dat werkte goed. In het begin bloedde haar tandvlees daardoor maar dat werd steeds minder en uiteindelijk was ze van de ontsteking af.

Hanneke heeft mij wel eens uitgelegd dat ze kunnen kokhalzen doordat er ontstekingvocht via de verbindingsbuisjes tussen het middenoor en de keel wordt afgevoerd. Dat kan ontstekingen in de keel en dus irritatie veroorzaken.
Al met al denk ik inderdaad ook dat haar oortjes weer opspelen. :|
Mariël

Bericht door Mariël »

Net met de Frettenkliniek gebeld en Jeffrey wilde toch graag dat ik langs zou komen..
Ik heb zelf niet echt het idee dat het zo ernstig is, maar hij raadde het me toch wel aan. De neusspray of iets anders mag niet zonder dat ze gezien is..

Woensdag om 15uur heb ik dus nu een afspraak en ga ik met Koda naar Eindhoven.. :(
Esther

Bericht door Esther »

Ik denk dat dat misschien ook wel beter is.
Dan weet je ook eindelijk zeker of ze zich minder voelt door de MOO of door het maagje....
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik denk ook dat je er goed aan doet hoor, Kan Hanneke toch weer even voelen of ze niet ook misschien nog gevoelig is op haar maag of iets. Dan heb je toch wat meer zekerheid.
Mariël

Bericht door Mariël »

Ja ik denk ook wel dat het beter is, maar ik sta nu al doodsangsten uit voor wat Hanneke gaat zeggen.. :( Ik herinner me nog iets te goed dat ze de laatste keer voorstelde om Koda maar in te laten slapen.. :(
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat zal ze nu echt niet meer voorstellen hoor, daar gaat ze nu veel te goed voor. :)
ray

Bericht door ray »

Succes woensdag, hopelijk ga je iets vinden wat helpt voor Koda.
yvonne

Bericht door yvonne »

Ik denk ook niet dat Hanneke haar wil laten inslapen hoor Mariel! In de tussentijd is het toch steeds een beetje beter met haar gegaan dus ws heeft ze nu weer even een dipje. Goed dat je even naar haar laat kijken! Sterkte en suc6!
Mariël

Bericht door Mariël »

Ja toch?

De ''afspraak" met Hanneke was dat Koda binnen twee maanden acceptabel genoeg opgeknapt zou zijn en niet dat ze op miraculeuze wijze genezen moest zijn..
En volgens mij voldoet Koda nu wel aan die voorwaarde toch? :?:

Overigens ben ik nu wel echt blij dat ik de afspraak heb gemaakt.. Koda wil vandaag niet spelen en nauwelijks eten en wordt steeds gefrustreerder.. :(
Marjan

Bericht door Marjan »

Natuurlijk voldoet Koda aan die voorwaarden. Daarbij komt dat Hanneke alleen maar adviseert, uiteindelijk is elke ingreep hoe dan ook jou eigen keuze. En als ik jou verhalen hoor van de laatste tijd heeft ze het ergste achter de rug. Maar af en toe een terugval wanneer de oortjes weer opspelen zal je helaas blijven houden bij deze kwaal.
Kick

Bericht door Kick »

Go Koda, go!!!!

Zo, dat wilde ik even zeggen ;)

En Mariël; knokken meis!!!! Maar je kunt het en als het even tegen zit, gewoon roepen!!!
Mariël

Bericht door Mariël »

Gelukkig lijkt Koda zich vandaag alweer een stuk beter te voelen! :D
Ze reutelt een stuk minder, ik heb haar nog geen enkele keer horen hoesten, ze is een stuk actiever en heeft zelfs even gespeeld.. :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Altijd goed om te horen. :D En gelukkig is het al snel morgen, alvast heel veel succes bij Hanneke met haar. :)
Gesloten