Lieve Devil, mijn frunzing, je deed met je broer graag gewoon je ding, buiten, zonder mensen in de buurt, dansen met je broer, Chill. Je kwam in 2009 bij mij wonen omdat de mensen jullie onwetend hebben gekocht, en jullie angstig en bijterig werden. Jullie schoten overal onder, en konden niet met jullie knuffelen. De mensen wilden fretjes op schoot om mee te knuffelen. Bij onze eerste ontmoeting werd mij al vlug duidelijk waar het “probleem” lag, jullie bleven bij mij, en mochten lekker doen wat jullie zelf wilde en aangaven, gewoon half wild zijn. Toch kregen wij wel contact met elkaar, en konden wij op onze manier met elkaar om gaan en kwam jij zelfs naar mij toe als je de kooi weer in ging, omdat je wist dat ik je alleen maar optilde om je erin te zetten. Verder geen aaien, knuffelen en gekke dingen, dan was het goed.
Op deze foto is het 13 december 2013. Dat je een slechte vacht kreeg werd op dat moment pas net duidelijk, en als je het niet zou weten zou je het niet eens zien. Daarna ging het best snel, je slechte vacht. Deze week poepte je puur bloed, en zijn we gisteren bij de dierenarts geweest. Het was zo slecht met je, dat ik jou heb moeten laten gaan. Je hebt me nog NOOIT gekust, en gisteren had ik je omarmt, in de behandelkamer van De Frettenkliniek, na de slechte diagnose, je keek me aan en begon mij heftig te kussen…………………………………………………………..
Het onderzoek wees uit, ondanks zijn bijnier probleem, heeft hij een harde bol verkleving, met twee kleine harde knobbels in de buurt. Er is sectie gedaan. Hij was in twee weken sterk vermagerd. Met het vorige bezoek tot nu scheelde het 300 gram
De sectie wees uit, een rechter bijniertumor , ter grote van een ovale pingpong bal, en keihard verkalkt. Daarnaast een kleintje ter grote van een erwtje. Ook oud, zwart bloed in de maag, van een maagbloeding werd geconstateerd
Dit is dus een bijnier probleem, waarbij de bijnier ontaard is in een tumor, met uitzaaiingen, en er gesproken kan worden over bijniertumor. Fretjes die niet gecastreerd zijn, maar een implantaat hebben, de alternatieve castratie, zouden dit bespaart moeten blijven. Dan kunnen ze wel een vergrote bijnier krijgen, maar geen BIJNIERTUMOR met sympthomen