Hoooi...
Ik ga heel eerlijk zijn! Als er echt iets met je fret aan de hand is, zit je hier in Friesland gewoon slecht op het gebied met goede en ervaren fretten dierenartsen

Ik rij zelf wel de afstand naar Hanneke...als ik toch moet gaan rijden ga ik ook niet naar Utrecht(niet zulke prettige ervaringen in het verleden)
Voor huis-tuin en keuken dingen kun je best bij het dierenhospitaal in Drachten terecht. Ze zien daar wel vaker fretten, maar hebben niet zo heel snel in de gaten wat zo'n dier nu echt mankeert als ze ziek zijn...en willen ook nog wel eens voor fretten riskante medicijnen voorschrijven. Voor entingen en castraties kun je daar wel prima terecht en ze zijn ook heel vriendelijk. Wel prijzig

...en ik weet niet of ze bereid zijn om contact met de Frettenkliniek op te nemen over het wel en wee van je fret. Niet alle dierenartsen willen dat. Je zou daar altijd eens naar kunnen informeren.
Ik ga als er echt noodspoed is ook naar de plaatselijke dierenarts. Ze kennen me goed, willen meedenken, accepteren de kennis die ik zelf heb en nemen zo mogelijk contact op met De Frettenkliniek over onderzoeken en behandelingen. Ze doen erg hun best, alleen mist het hun aan kennis en ervaring.
Houdt dus wel in je achterhoofd, dat als je met je fret naar een dierenarts in de buurt gaat, je mogelijk een verkeerde of helemaal geen duidelijke diagnose krijgt en verkeerde medicijnen. Dat is een risico dat je voor jezelf moet afwegen....
Ik kan je in zoverre op weg helpen, dat als er niet iets urgent aan de hand is, ik je zo mogelijk een lift naar Eindhoven kan aanbieden. Eventueel valt er wel eens wat te combineren.
Leuk dat er weer een frettenliefhebber in mijn buurt komt wonen