Afgelopen vrijdag ging ik voor de jaarlijkse entingen naar Hanneke met het 4-tal. Altijd even spannend. Hanneke begint altijd het liefst met de fret die het meeste heeft, dus ik zal hetzelfde doen

.
Eller: had vorig jaar al een buikvirusje op 6 maanden kwamen we achter bij implantaat plaatsen, dus heeft toen een kuur gehad. Hij had ook (ondanks behandelen) wat oormijt. Hij leek wel immuun voor Stronghold en pas na 3 forse behandelingen was het weg.
Momenteel was er niets mis met hem, maar hij is wel wat gevoeliger op de maag voor zijn leven daardoor, en heeft sneller last van oorsmeer / aanleg voor een chronisch middenoorontstekinkje. Uiteraard baal ik hiervan. Zeker omdat hij van een goede bevriende fokster komt, maar die dit niet heel goed op orde heeft zoals ikzelf. Hij is er jammer genoeg voor het leven door getekend.
Mhysa (Ellers zusje): had rond de puberteit was stress op de maag en de oplossing was toen apart gaan huisvesten, gezien ze als pup nog een tijdje bij Patou zat. Intussen had ze nog steeds flink stress op de maag. Nu heb ik uiteraard een nest met haar gehad, maar ook met Patou. Normaliter, en zeker omdat zij de eerste was, zou ze allang bijgetrokken moeten zijn van alle hormonen, maar Mhysa blijft wat gelig en gestresster. Patou is allang zichzelf. En ondanks dat Patou wel stress uit, doet Mhysa dit minder. Ze kropt het meer op en ik heb leren ontdekken wat haar symptomen zijn. Ik wist dus dat die hoog was, maar het blijft vervelend als je niet kunt ontdekken/verbeteren wat er dan gaande is. Voor de zekerheid hebben we een bloedtest gedaan, en alles was zoals verwacht wel in orde. Toch krijgt ze preventief een kuurtje.
Lenn: had alleen een vergrote buiklymfeklier. Direct gevolg van rauwvoeding. Die moet soms wat harder werken. Dat risico heb ik er echter voor over.
Patou: no problem at all.
Daarna zijn we doorgereden naar een andere fretteneigenaar om samen wat kiekjes te maken van de fretten. Ik zal van allen hun mooisten plaatsen:
Patou:
Mhysa (met een mooi kaal nekje dus):
Lenn:
Eller: