Mijn eigen grut gaat goed, al duurt het ellelang voor Koda zijn vacht op zijn schouder weer eens aangroeit voor mijn gevoel. Geen gekke dingen verder gelukkig

. Met de opvangertjes gebeurt veel meer.
Zo heeft Kang heeft vorige week tussen de deur gezeten met zijn rechter achterpootje. Ik schrok me wild en hij kekkerde met opgetrokken voetje van de pijn zodra ik zijn naam riep om hem weer te lokken. Er zat zelfs bloed aan dus dat was extra schrikken. Even gelijkvloers zonder plateau en trap in de kooi afgewacht hoe het na werk zou zijn, maar gelukkig liep hij er weer op en gaf aanraken en zelfs lichtelijk knijpen geen reactie. Hij heeft 3 dagen een blauwe voet en wat gezwollen enkel gehad en daarna was het weer als vanouds. Even flink geïnspecteerd waar het bloed nu vandaan kwam zodra het weer wit was, maar er zat een klein wondje tussen zijn teen. Met een sisser afgelopen dus!
Oorzaak was dat ik dus de 2e losloopruimte in gebruik heb genomen bij de kooien. Daar zit geen halve deur, maar een gewone deur. En als ze erdoor schieten zitten ze in ons eigen schuurdeel waar ze zich volop achter o.a. de fietsen kunnen verstoppen. De pubers Kang en Yeti zijn het ergste in ertussendoor glippen koste wat kost. Ik pak ze nu gewoon op voor ik eruit loop, maar potverdorie wat een etterbakjes. Ze denken dat ze de wereld (incl. een grote deur) aankunnen.
Sarafina maakt het nog steeds geweldig en gisteren een korte fotoshoot gehouden met haar. Dit is de leukste foto:
De rest is niet bepaald scherp te noemen, maar deze is nog wel leuk:
Sarabi is afgelopen vrijdag naar de Frettenkliniek geweest. Bere trots kon ik laten zien dat ze nu prachtig op gewicht is, super zacht in haar vachtje, al een stuk minder stress en zeker geen zielig hoopje fret meer. De conclusie was dat haar nieren nog steeds iets meespelen (groene urine. Nieren spelen standaard iets mee bij stresspatiënten gaf Hanneke aan, waar bijv. maar bij 30% v/d maagpatiënten) en de suiker nog hoog is door haar stresslevel, maar met de tijd moet dat wegtrekken. Ze moet nog een half jaar omeprazole krijgen, heeft haar 1e enting gekregen en is verder gezond verklaard

.
In met een mooi vol lijf:
Op de hand:
En haar aandoenlijke koppie: