Ervaringen met Ziwipeak

De juiste voeding voor je fret, van goede frettenbrokken tot prooidieren
Mette
Aantal fretten: 1

Re: Ervaringen met Ziwipeak

Bericht door Mette »

Toch verwacht ik dat niet :D
NKW

Bericht door NKW »

We gaan het zien zolang ze het eet en het goed gaat, ben benieuwd wat er gaat gebeuren (die arme Shea wordt eigenlijk gwn gebruikt als soort van proefkonijn, ahh.)
Marjan

Bericht door Marjan »

Shae is wel al gewend om rauw vlees te eten, ze krijgt regelmatig eendmix van Oervoer. Dus is het volgens mij niet echt een grote omschakeling naar de ziwipeak brokken. Dus ik ben ook wel benieuwd of haar ontlasting uiteindelijk weer wat steviger zal gaan worden.
Karen

Bericht door Karen »

Hier weigeren ze de eend in alle toonaarde; het beland als afval in de poepbak :roll:
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Ik zat te kijken naar Ziwipeak blikvoeding voor Mila. Wat is jullie mening:

Ziwipeak Daily Cat Cuisine Lam
Ziwipeak Daily Cat blikvoeding is een zéér hoogwaardige kattenvoeding op basis van Nieuw-Zeelands lam. Ziwipeak blikvoeding voor de kat bevat géén granen of groenten alleen dierlijke ingrediënten aangevuld met vitaminen en mineralen.

minimaal 66% vlees
Vlees van scharreldieren
Géén schadelijke conserveermiddelen
Géén granen
De Ziwipeak blikvoeding voor de kat is een zeer voedzame voeding met een hoog gehalte aan vlees aangevuld met groenlipmossel voor gezonde spieren en gewrichten.

Ingrediënten: lam; vlees, hart, nieren, lever, pens (minimaal 66%), groenlipmossel, Carrageen, guarpitmeel, natriumtripolyfosfaat.
Vitaminen: thiaminemononitraat, riboflavine, nicotinezuur, vitamine E supplement, d-Calcium pantothenaat, vitamine B12 supplement, Pyridoxinewaterstofchloride, foliumzuur, vitamine D3 supplement
Mineralen: Zink Sulfaat, ijzersulfaat, mangaan sulfaat, kopersulfaat, Natrium Seleniet, Kaliumchloride, Taurine, DL-Methionine

Alleen het is minimaal 66 % vlees.
Marjan

Bericht door Marjan »

groenlipmossel? :shock: Ik vind die 66% ook een beetje vreemd, je zou verwachten dat dit percentage hoger zou liggen wanneer er geen granen in zouden zitten. Ik vind 34% aan toevoegingen dan wel weer erg veel.
Garrageen en guarpitmeel zijn dan wel weer plantaardige voedingsvezels en ik weet niet of ik dat nou in die hoeveelheden aan een fret zou willen geven.
Minka

Bericht door Minka »

Bij de 66 % staat wel minimaal bij, maar toch wel apart terwijl in de brok meer zit qua vlees. Groenlip mossel zit ook in de brok versie.
Marjan

Bericht door Marjan »

Het is jammer dat je het percentage aan mossel niet weet want op zich is er niets mis mee met vis.
Verder trekt mij het scharrelvlees wel weer aan in dit voer maar ik vind het ook jammer dat het percentage vlees niet wat hoger is.
yvonne

Bericht door yvonne »

Ik vind dit wel interessant voor BiBi ook.
Groenlipmossel is bekend voor gewrichtsklachten Marjan :D
Guarpitmeel en garrageen wordt gebruikt als bindmiddel en komt van algen, dus wel plantaardig idd.
De rest spreekt mij wel aan.
NKW

Bericht door NKW »

Groenlipmossel is tevens een goede (er wordt zelfs beweerd door sommige artsen betere) vervanger van zalmolie/visolie qua vetzuren. Maar 66% vind ik voor een blikvoeding qua vlees wel weinig. Als een dier geen algen nodig heeft zou ik het niet doen, maar ik denk dat ze in dit geval zijn gebruikt voor het aanvullen van vitamines/mineralen (daar zijn algen namelijk erg rijk aan, maar dan zou je de fabrikant even een mailtje kunnen sturen?) Alleen die natriumtripolyfosfaat lijkt me sowieso niet bepaald goed. Maar mijn voorkeur zou het niet hebben qua vleespercentage in een blikvoeding en dan dat natriumtripolyfosfaat (heb m even opgezocht en deze laatste wordt dus gebruikt als waterontharder :shock: )
Minka

Bericht door Minka »

Ik heb het idee dat ze hier in Nederland nog een vorige productie blikjes verkopen. Als ik namelijk op Ziwipeak.com ga kijken zit in de blikjes 93% vlees en de overige ingrediënten:

Venison, Venison Broth, Venison Liver, Venison Lung, Venison Heart, Venison Kidney, Venison Tripe, Chick Peas, New Zealand Green Mussel, Venison Bone, Dried Kelp, Minerals (Zinc Amino Acid Complex, Copper Amino Acid Complex, Manganese Amino Acid Complex), Vitamins (Vitamin E Supplement, Vitamin B1 Supplement, Folic Acid, Vitamin D3 Supplement)

Ik ga dus op zoek naar de nieuwe blikjes.
Minka

Bericht door Minka »

Ik heb tot nu toe alleen lam en makreel blikje met 93% kunnen vinden bij ekopetz.
yvonne

Bericht door yvonne »

Oh dat is nog al een verschil met 66%
Kun je die hier ook krijgen of ben je daar nog niet uit?
Minka

Bericht door Minka »

Ja de lam met makreel kun je krijgen. Dit is de link:

https://www.eko4petz.nl/a-45205260/ziwi ... escription" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik denk voor de rest dat we moeten wachten tot de oude blikjes op zijn.
yvonne

Bericht door yvonne »

Ga jij het bestellen Minka? Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen.
Minka

Bericht door Minka »

Ja ik denk dat ik deze versie wel ga bestellen.
Minka

Bericht door Minka »

Ik heb het besteld.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ben benieuwd!
Karen

Bericht door Karen »

Ik ben ook benieuwd.
Het blikvlees wat je van Chaimel hebt meegekregen, eet ze dat? Hier trekken ze hun neus er voor op.
NKW

Bericht door NKW »

Die nieuwe klinken idd een stuk beter met 93% vlees, ben benieuwd of ze het eet!
Plaats reactie