Ja, dat eet ze. Wel geblenderd en ik doe er dan gekookt water erbij. De eerste keer wilde ze het niet, maar nu kent ze de smaak en het gaat er zonder problemen in. Ik doe het nu anders als ik aan voer wil laten wennen. Ze krijgt op een dag alleen dat voer. Ze krijgt vanzelf honger.Karen schreef:Het blikvlees wat je van Chaimel hebt meegekregen, eet ze dat? Hier trekken ze hun neus er voor op.
Ervaringen met Ziwipeak
Re: Ervaringen met Ziwipeak
Gisteren weer brokkenbrij gemaakt en nu 70% Ziwipeak en 30% Vibrac en ondanks dat het niet een glad papje is maar wat korrelig eet Mila het op.
Gelijk maar weer 2 zakjes Ziwipeak hert besteld, want dit gaat wel goed komen en anders hou ik het op de 70/30 waarde.
Vandaag wordt het geleverd en ook het blikje lam met makreel.
Gelijk maar weer 2 zakjes Ziwipeak hert besteld, want dit gaat wel goed komen en anders hou ik het op de 70/30 waarde.
Vandaag wordt het geleverd en ook het blikje lam met makreel.
Gaat goed. 

Super fijn! Benieuwd wat je blikjes ervaringen zijn. Ik vind de percentages lang niet optimaal.
Wat vindt je niet optimaal qua percentages bij de Ziwipeak Lam en Makreel Mette?
Als ik kijk naar bijv Vibrac daar staan helemaal geen percentages bij en wat er in zit wordt ik van sommige dingen ook niet blij zoals dit bijv:
aardappelzetmeel, hele erwten, rijst, lignocellulose, bonenpeulen, minerale zouten, bietenpulp, lijnzaad, fructo-oligosacchariden, psyliumvezels, gist, extract van gedroogde artisjokbladeren
Als ik kijk naar bijv Vibrac daar staan helemaal geen percentages bij en wat er in zit wordt ik van sommige dingen ook niet blij zoals dit bijv:
aardappelzetmeel, hele erwten, rijst, lignocellulose, bonenpeulen, minerale zouten, bietenpulp, lijnzaad, fructo-oligosacchariden, psyliumvezels, gist, extract van gedroogde artisjokbladeren
Ik denk da Mette de overige smaken bedoelt, die vind ik zelf ook te weinig vlees bevatten voor een fret en een combi met makreel zou mijn voorkeur niet hebben. Van vis gaat hun ontlasting behoorlijk stinken is mijn ervaring.
Als het de overige smaken betreft, dan ben ik daar mee eens en dat is ook de reden dat ik die niet besteld heb. Ik heb Eko4pets een mail gestuurd met de vraag of de vernieuwde blikjes ook in de verkoop komen en wanneer.
Ik heb ook liever vlees en geen vis, maar nu ben ik in de experiment fase en wat voor Mila het beste werkt. De kip gaat er wel goed in, maar ik ben niet tevreden over de ontlasting. Daar krijgt ze een rode kleur ontlasting van.
Ik heb ook liever vlees en geen vis, maar nu ben ik in de experiment fase en wat voor Mila het beste werkt. De kip gaat er wel goed in, maar ik ben niet tevreden over de ontlasting. Daar krijgt ze een rode kleur ontlasting van.
Ik vind het percentage vlees heel erg laag met 66% voor natvoer en vind er erg veel toevoegingen in zitten.
Ik ben persoonlijk wel erg blij met vis, en vraag me eigenlijk af nu ik dat zo zeg of daar ook hetzelfde type rauwe bacteriën inzitten als bij rauw vlees? Als ik mensen zo haring zie eten op de markt, lijkt me dat heel wat anders dan rauw vlees eten. Is het eigenlijk niet mogelijk een fret nog steeds af en toe sprotjes te voeren als ze verder geen rauwe bacteriën meer mogen? Voor mij voelt het altijd als even "doorspoelen" met wat visvetten. Echt even een andere ontlasting krijgen voor een dag of 2 en dan weer het normale voer. Ik heb het gevoel dat dat de organen lekker opschoond van binnen en ze vinden sprot erg lekker.
Ik ben persoonlijk wel erg blij met vis, en vraag me eigenlijk af nu ik dat zo zeg of daar ook hetzelfde type rauwe bacteriën inzitten als bij rauw vlees? Als ik mensen zo haring zie eten op de markt, lijkt me dat heel wat anders dan rauw vlees eten. Is het eigenlijk niet mogelijk een fret nog steeds af en toe sprotjes te voeren als ze verder geen rauwe bacteriën meer mogen? Voor mij voelt het altijd als even "doorspoelen" met wat visvetten. Echt even een andere ontlasting krijgen voor een dag of 2 en dan weer het normale voer. Ik heb het gevoel dat dat de organen lekker opschoond van binnen en ze vinden sprot erg lekker.
Is dat niet gerookt of uit het zuur? Dan is het ook al niet meer vergelijkbaar met rauw.Mette schreef:Als ik mensen zo haring zie eten op de markt, lijkt me dat heel wat anders dan rauw vlees eten
Haring wordt alleen gepekeld.
Ik heb bericht gehad van eko4petz en het klopt dat de 66% versie nog de oudere productie versie is. De 93% versie komt wel in de verkoop. Alleen ze weten nog niet wanneer. Ze sturen me een mail als ze deze hebben.
Oh dat is mooi! dan ben ik er ook zeker in geïnteresseerd.
Ook zout verlengt houdbaarheid van producten drastisch dus dat was ook wel een invloed op de bacteriën hebben denk ik zo? Beetje of topic though 

Ik laat het in dit topic wel weten als ze er zijn.Marjan schreef:Oh dat is mooi! dan ben ik er ook zeker in geïnteresseerd.
Graag. Dat wil ik dan ook wel proberen
Beter! 

Wat Mila vindt van de Ziwipeak lam en zalm ,,,,, jakkes
Het is wel een zachte brei zonder stukjes erin. Het rook ook erg naar zalm.

Het is wel een zachte brei zonder stukjes erin. Het rook ook erg naar zalm.
Zalm? Het was toch makreel?
Hoop maar dat je niet al teveel blikjes hebt gekocht.
Hoop maar dat je niet al teveel blikjes hebt gekocht.

O ja makreel klopt (...beetje blond). Ik heb maar 1 blikje gekocht,