Nash

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Marjan

Nash

Bericht door Marjan »

Vandaag hebben we het witte albino pupje wat in het asiel in Roosendaal zat opgehaald. Hij zou bijten want ze haalden hem daar met handschoenen uit de kooi. Maar ik kon hem gewoon heel rustig uit de kooi halen, zonder dat hij maar ook zijn tandjes gebruikte. :hart:

Onderweg naar huis in de auto was hij best ontspannen en had ik het idee dat hij eigenlijk wel erg moe was.
Maar thuis hebben we hem gelijk de boel even laten verkennen en dat ging eerst heel behoedzaam maar zonder dikke staart en daarna mokte hij alsof het een lieve lust was en moest alles worden aangevallen. :lol:
Hij is nog wel heel schrikachtig en is duidelijk geen huiselijke geluiden gewend. En ook de voetentest is hij niet goed door gekomen. Of eigenlijk ben ik die niet goed door gekomen. 8-)
Maar hij ging wel gelijk op de bak in de keuken om zijn behoefte te doen dus dat valt niet tegen. :-D

Ik heb hem net gewogen, hij weegt 965 gram, volgens mj gaat hij wel een grote vent worden. Ik schat hem nu op zo'n 3 maanden uit. Zijn balletjes zijn nog niet tevoorschijn gepiept maar hij ruikt best wel sterk naar pup.
Ik ga ook gelijk een afspraak plannen bij de Frettenkliniek om hem te laten enten en even te laten nakijken. Ik overweeg ook om zijn ontlasting te laten controleren of hij ook een slachtoffer is van rauwvoer.

Maar hier even wat foto's van Nash:
21-8ProfAalbersestrRSD-be76a549090453127a4882c087b8c687.jpg
21-8ProfAalbersestrRSD-be76a549090453127a4882c087b8c687.jpg (27.65 KiB) 9601 keer bekeken
IMG_3861.JPG
IMG_3861.JPG (168.76 KiB) 9601 keer bekeken
IMG_3863.JPG
IMG_3863.JPG (176.95 KiB) 9601 keer bekeken
Amaris
Aantal fretten: 0

Re: Nash

Bericht door Amaris »

Die neus! :shock: :hart: :hart: :hart: *valt om van pure liefde*

Wat voor kennis hebben die mensen dan, als zij hem met handschoenen pakten? Of misschien een betere vraag: wat voor 'helden' werken er daar? Vaak is het immers meer de angst dan de fret zelf die het bijten veroorzaakt.
Mette
Aantal fretten: 1

Bericht door Mette »

Welkoooom kleine Nash!! Wat een snoepie en wat een fantastisch leuke uitdaging :hart:
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik denk dat het gewoon een gebrek aan ervaring is Stefanie, dat gaven ze ook gelijk toe. Ze krijgen amper een fret binnen dus ik vind het ook niet zo gek.

Kick is al in zijn neus gebeten. :mrgreen:
Kick

Bericht door Kick »

Wat een stuiterkont zeg :mrgreen: Hij loopt alleen maar te bokken en te mokken hier :brush:
Minka

Bericht door Minka »

O heerlijk mokkerdemokmokmok.

Gefeliciteerd met Nash.
Karen

Bericht door Karen »

Wat een heerlijk puppedupje zeg :hart: Die gaat weer flink leven in de brouwerij brengen :D
Heel veel plezier gewenst met dit witte spookje!
NKW

Bericht door NKW »

:hart: Wat een schatje, heel veel plezier met hem!
Marjan

Bericht door Marjan »

Dank jullie wel. :D
Buiten de kooi is hij echt stapelgek, iedere stap die je zet is hij je er eentje voor letterlijk. 8-) En alles wat beweegt moet worden aangevallen.
Vanmorgen zat ik even thee te drinken en hij stond tegen mijn benen aan te springen. Dus ik doe mijn been iets schuin en binnen een zucht zat hij op schoot. En daarna was hij daar ook niet meer vanaf te brengen, dat kunstje moest telkens weer uitgeprobeerd worden. :mrgreen:

Wanneer we hem in de kooi opsluiten dan is hij erg tam, kijkt een beetje om zich heen vanaf het plateau, heeft zijn hangmat ook al ontdekt en ook vannacht hebben we hem niet vaak gehoord. Hij had wel de poepbak, voerbak en waterbak uit geschept maar dat hoort er ook wel een beetje bij.

Blote voeten zijn nog wel een dingetje, zolang ze niet bewegen vindt hij er niet echt veel aan maar hij doet heel erg zijn best om je te dwingen je voeten te bewegen door net zolang te krabben aan je tenen dat je wel moet en dan is het HAP! :clown:
Dus vanmiddag eerst even zijn veel te lange nageltjes kort knippen, dat scheelt weer aardig wat krassen. :brush:
Mette

Bericht door Mette »

Heerlijk verhaal om mee te lezen Marjan. En gewoon flink stemverheffen als hij zo aan je voeten loopt te krabbelen als je het nog niet doet. Hij mag best even schrikken. Vooral zo rond blijven lopen en corrigeren, nu krijg je het er nog wel uit :juich:
Mayke

Bericht door Mayke »

Wat een schatje, veel plezier ermee, maar dat zal zeker lukken !! :juich: :ferret:
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat lukt zeker, we genieten met volle teugen van hem. :lol:
En dat voeten bijten komt zeker goed, ik heb het er eigenlijk altijd wel uit gekregen en ook met name door gewoon niet te bewegen en vooral niet te gaan dansen bij een eerste hapje want dan vraag je er zelf om. Ik loop altijd op blote voeten thuis dus dat ga ik hem zeker afleren.
Sokken is meestal een ander verhaal maar wanneer het weer sokkentijd is, heb ik meestal ook alweer sloffen aan. 8-)
NKW

Bericht door NKW »

Komt vast goed bij jullie als ervaren frettenslaafjes :mrgreen:
Mette

Bericht door Mette »

Ja ongetwijfeld, dat is de juiste instelling :sunny:
Birgit

Bericht door Birgit »

Ohnee een binobaby :hart:

Mocht je hem nog kwijt willen, gewoon zonder strikje opsturen!

Nee hoor, heel veel plezier met deze druktemaker! Gaan jullie voor castratie of implantaat?
Kick

Bericht door Kick »

Haha, die gaat echt niet meer weg hoor ;) :mrgreen:

We gaan eerst voor een implantaat en we laten ook zijn ontlasting onderzoeken. Wie weet is hij niet getroffen door die nare bacterie maar we hebben niet veel hoop. Afijn, we weten ook gewoon niks van hem en het asiel wist ook niet meer te vertellen over een afkomst ofzo.

Voorlopig 'ruikt' het hier weer ouderwets naar een jonge pup :brush:
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik wil inderdaad eens een implantaat proberen. :) De balletjes zie en voel ik nog niet maar wel zijn de zakjes al zichtbaar. Dus volgens mij duurt het niet lang meer. 8-)

Ik heb een afspraak gemaakt bij de frettenkliniek om hem te laten enten en ook even na te laten kijken. Hij zit erg aan zijn oortjes te krabben en die zijn ook best vies dus ik denk dat hij krioelt van de mijten. Uiteraard heb ik hem gisteren gelijk behandeld met Stronghold maar het zal even duren voordat hij mijtvrij is.
Morgen rijden we even door naar een plaatselijke dierenarts voor Stronghold pipetjes voor Ahron en Finn want die lopen nu ook gevaar op besmetting natuurlijk.
Minka

Bericht door Minka »

Jammer dat ze dat in het asiel al niet gedaan hadden Stronghold.

Ja heerlijk weer die puppie geur. Echt weer genieten van een ondeugend fretje. Gaat helemaal goed komen.
Marjan

Bericht door Marjan »

Minka schreef:Jammer dat ze dat in het asiel al niet gedaan hadden Stronghold.
Precies, ik had ook verwacht dat hij op zijn minst de eerste enting en een chip zou hebben gekregen. Maar dat deden ze alleen bij honden en katten. :?:
Minka

Bericht door Minka »

Vreemd dat ze dat niet doen, maar dat laat ook de onervarenheid zien. Ook vreemd dat je niet te horen hebt gekregen wat hij te eten kreeg.

Maar goed hij is daar nu weg en kan nu zijn leventje gaan opbouwen. Heerlijk in tenen, enkels, oren en neuzen hangen. Welke fret wil dat niet proberen. :mrgreen:
Plaats reactie