28 September staat er bloedonderzoek voor Smokey in de planning. Heb heel lang gedubd en getwijfeld hoe ik verder moest, maar alles bij elkaar opgeteld leek dit me het meest zinvolle in overleg met de oa de dierenarts. Er is namelijk een kans dat de lever en/of galblaas problemen zijn gaan geven bovenop de bestaande maagdarmproblemen. Belangrijkste voor nu is dat hij toch weer redelijk stabiel is en weer wat is aangekomen en niet verder afvalt. Ook eten gaat redelijk hoewel het beslist beter is geweest (bakje gaat gelukkig goed leeg als hij er eenmaal aan begonnen is).
Overigens heb ik toch nog extra feedback gevraagd omdat ik het toch een raar verhaal vond dat de vetvertering niet goed zou zijn terwijl er zwart-op-wit op het onderzoek stond dat het juist om zetmeel ging. Bleek dus idd toch een miscommunicatie te zijn en de vetvertering is dus wel goed; hoewel het wel weer raar is dan dat hij er niet goed op reageert maar dit zouden dan weer allergieën kunnen zijn. Hopelijk geeft het bloedonderzoek uitsluitsel over de lever en galblaas in ieder geval. Ik hoop nog steeds dat er eindelijk wat uit gaat komen, want alleen zetmeelvertering die niet goed is schiet niet op
Ik heb wel besloten dat ik heel bewust niet op die bacteriën ga laten testen juist omdat er geen geneesmiddel is en de maagdarmflora van de fret nog niet duidelijk in kaart is gebracht. Dan laat ik liever onderzoeken hoe de organen ervoor staan en wil hem dan met ondersteuning van voor het maagdarmstelsel en de weerstand kijken of hij weer net zo stabiel kan worden als afgelopen jaar. Ik ben wel heel blij dat ik zodra hij vorig jaar zo stabiel was eenmaal ben gestopt met onderzoeken en de zorgen heb beperkt zodat ik van hem kon genieten hoe hij aan het genieten was.
Ik blijf hem goed monitoren en hij krijgt nu sinds kort chinese kruiden voor de darmen in lage dosering en sindsdien is hij dus weer wat aangekomen en eet weer bakjes waar hij aan begint leeg. Heel veel zorgen en twijfels om zo'n klein beestje met zo'n giga persoonlijkheid dus die ik niet meer weg kan en wil denken uit m'n leven...