Mila

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Kick
Aantal fretten: 1

Re: Mila

Bericht door Kick »

Ze heeft zo haar eigen ideetjes over het interieur ;)
Marjan

Bericht door Marjan »

Zit je haar gewoon uit te hongeren voor een beetje aandacht dan? :clown:
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Kick, natuurlijk niet. Niet mijn kleine diva meisje, die op haar wenkjes bediend wordt. Mila heeft nooit een leeg maagje behalve met gerbil dan. :mrgreen: Ook al is het wel leuk om weer een keer een stevige knuffel uit te kunnen delen, maar ik wacht wel tot de lente. :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik ben het! Marjan! :lol:
Kick

Bericht door Kick »

En ik ben Kick ;)
Karen

Bericht door Karen »

:brush:
Minka

Bericht door Minka »

Ik moet nog even wennen aan Kick=Kick en Marjan=Marjan. :mrgreen:
Marjan

Bericht door Marjan »

Hahaha, dat zei ik ook al tegen Kick. :lol:
Kick

Bericht door Kick »

:mrgreen:
ray

Bericht door ray »

Mila is dus al aan het verbouwen geweest.

En Minka je bent niet de enige die moest wennen hoor :lol:
Minka

Bericht door Minka »

Mila heeft sinds een week nu een blijvend anaalklier luchtje bij zich hangen en het gaat niet echt weg. Nog eventjes aankijken, want ik wil zoveel mogelijk Hanneke niet zien. Het is al een keertje uitgeknepen door Hanneke en het was toen helder vocht en niet ontstoken en het is ook een tijdje weggebleven sindsdien.

Misschien een vreemde vraag, maar moet je persé hier iets mee doen. Ik heb niet het idee dat ze er last van heeft. Ik zie er ook niets geks aan. Vroeger zou ik gelijk bij Hanneke staan, maar mijn denkwijze over fret en medicijnen zijn tegenwoordig wat gewijzigd en als het niet nodig is, dan doe ik het ook niet. Haar anaalklieren zijn de vorige keer gewoon uitgeknepen zonder daarna een synulox kuurtje.

Ik weet dat jullie denk naar Hanneke en kuurtje, maar sorry ik ben nu heel voorzichtig geworden om een fret aan een medicijn te zetten.
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat respecteer ik ook hoor Minka, wanneer antibiotica niet echt nodig is zou ik het ook niet inzetten.
Ik zou het nog even aankijken maar er toch wel naar laten kijken als je dit luchtje blijft ruiken. Ontstoken of verstopte anaalklieren die niet behandeld worden kunnen wel degelijk uiteindelijk voor complicaties zorgen. Wanneer zo'n ontsteking of gevulde holte wordt ingekapseld en deze blijft groeien, dan kan ze problemen gaan krijgen met poepen en dan ben je verder van huis.
Kick

Bericht door Kick »

Mila is niet te vergelijken met onze fretten dus ik ben het met je eens; laat feitelijk de natuur maar z'n werk doen. Mits het te gek wordt natuurlijk maar ik denk dat zij veel meer kan hebben dan die van ons die hier bij de kachel liggen :roll:
Minka

Bericht door Minka »

Ik hou het goed in de gaten en als ik twijfel ga ik wel naar Hanneke, maar ik vertrouw de medicijnen niet zo meer. Ze helpen dat snap ik, maar de gevolgen voor het lijfje is waardoor ik liever wat extra wacht en aankijk.

Na zoveel jaren fretten en allemaal aan medicijnen en maar bezig gebleven met medicijnen en er nooit meer vanaf gekomen van die medicijnen. Ik heb daardoor een fretten medicijn allergie gekregen.

Kan het niet anders, dan doe ik het, maar dan met angst zweten denk ik. ;)
Karen

Bericht door Karen »

Kan ik me goed indenken Minka....en ik moet eerlijk bekennen dat ik er ook zo over denk.
Ik denk dat je het best eventjes kunt aankijken. Als het te lang gaat duren kun je altijd nog overwegen om ze te laten uitknijpen...
Suzy
Contacteer:

Bericht door Suzy »

Een hele mooie foto van Mila zoals ze daar in de opening staat! ;)

Met stinkende anaalkliertjes heb ik (gelukkig) geen ervaringen, alleen dat ik het hier heel af en toe ook ruik...;)
Mayke

Bericht door Mayke »

Ik zou het ook even aankijken, ik denk helemaal mee in jouw richting, hoe minder medicijnen voor een fret des te beter ! Als het echt de pan uit rijst dan zou ik er wel even naar laten kijken, dan zou het op een ontsteking of zoiets kunnen duiden, en als je de kans krijgt ook af en toe even kijken onder de staart of er niks in dat gebied rond de anus en ernaast wat dikker of roder van kleur is dan normaal.
Maar ik denk dat dat wel mee zal vallen bij Mila omdat ze helemaal niet laat zien dat ze ergens last van heeft. :D
ray

Bericht door ray »

Ik zou het wel in de gaten houden, maar ik snap ook dat je niet zo snel medicijnen wil geven. Waarschijnlijk lost Mila dit zelf wel op en anders (jou kennende ;) ) ben je zo bij een DA. :D
Minka

Bericht door Minka »

Suzy schreef:Een hele mooie foto van Mila zoals ze daar in de opening staat! ;)
O bedoel je de foto van Mila bij Zooplus, :mrgreen: Mila staat online bij Zooplus:

http://www.zooplus.nl/customerpicturedi ... uis/300514" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik kijk het gewoon nog eventjes aan de anaalkliertjes. Hopelijk trekt het van zelf weg zonder de hulp van Hanneke.
Karen

Bericht door Karen »

De link doet het niet bij mij....
Gesloten