Mila

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Minka
Aantal fretten: 0

Mila

Bericht door Minka »

Ik wil mijn kleine meid voorstellen Mila.Ze is nu anderhalf jaar jong. Ik heb haar als pup gekregen met de eerste week een piercing fretje. Na een week was dit over en toen kwam de fase of ze toch niet de baas was en nee hoor dat was ze niet. :mrgreen:

Ze zit volledig op prooi. Dus geen KVV. Dit is een bewuste keuze en ik hoop dat ze lang op prooi kan blijven en geen medische problemen krijgt. Zelf kweek ik ook muisjes voor Mila voor het verse ervan.

Mila is een buiten fret. Dit meer uit noodzaak, omdat mijn man allergisch geworden is voor fretten en eigenlijk alles wat dier is en pollen enz. enz. Mijn man heeft ook geweten toen mijn idee om toen Nibbit (overleden tijdens de verbouwing) in de garage te huisvesten met een buitenren. Mijn man en zijn broer hebben weken gewerkt aan de verbouwing van de garage en de buitenren. Het was echt zwoegen en ik was uitvoerder. De buitenren was een must, omdat het anders niet genoeg was voor mijn gevoel. Het was op tijd af toen ik Mila de pup kreeg.

Dit is het geworden:

Mila is in de winter eentje met een gebruiksaanwijzing. Dit houdt in dat ik mag schoonmaken, poep ruimen en eten geven en zo heel af en toe wil ze contact met me. In deze periode blaast ze me geregeld ook weg of ontwijkt me. Wat de oorzaak is, dat heeft misschien te maken met haar melatonine gehalte. Ik heb hier Hanneke en Esther Vinke over gecontacteerd en ik ben nog wachtende op antwoord van Esther Plantinga over de dosering van Taurine, want dit zou ik kunnen proberen om te kijken of haar uitzonderlijke gedrag verandert.

In de eerste winter dacht ik wat heb ik aan mijn fiets hangen en ik was bang dat dit zou blijven, maar in de zomer heb ik weer een vrolijke fret, die me leuk vindt. Het implantaat was niet de oorzaak wat ik in eerste instantie dacht. Nu ben ik er aan gewend en het scheelt ook wel in de winter minder bevroren tenen en vingers en neus.

Dit is het kort samengevat.
Kick
Aantal fretten: 1

Re: Mila

Bericht door Kick »

Hé MInka, welkom! :D

En wat een verblijf zeg :shock: Daar moet Mila toch wel heel erg happy mee zijn. Maar heeft ze geen TomTom nodig? :mrgreen:

Ik ben benieuwd wat voor antwoord je krijgt over de Taurine. Het is bijzonder gedrag inderdaad....
Marjan

Bericht door Marjan »

Hey Minka! Leuk dat je hier een topic hebt geopend over Mila, zo kunnen we haar ook een beetje volgen. Mooi koppie heeft ze trouwens. :hart:
Maar zo te horen heb je best wat te stellen gehad met haar, apart dat haar stemming zo wisselt tijdens de zomer en winterperioden, daar heb ik echt nog nooit van gehoord.
Ik ben ook benieuwd of Taurine wat zou kunnen betekenen voor haar, heb je Esther daar naar gevraagd op het symposium toevallig?

Haar paleisje in de garage ziet er fraai uit zeg! Je hebt haar verblijf in het achterste gedeelte gebouwd? Voorin had je toen je muizenkweekje kan ik mij nog herinneren. Mijn complimenten aan de klussers hoor. :D
Minka

Bericht door Minka »

Marjan, we hebben twee garages en één garage is helemaal voor mezelf, Mila en de muizen. Dit is een filmpje wat ik in het begin gemaakt heb. Het ziet er wat anders uit, dan het eerste filmpje. Op dit filmpje heeft Mila nog een kooi en had ik me nog niet uitgeleefd met de buizenstelsels binnen en buiten.

Mayke

Bericht door Mayke »

He, Minka leuk jou en Mila hier te zien !! :D
Wat een geweldig verblijf heeft Mila, ik had het hier en daar al eens voorbij zien komen, ze kan zich heerlijk uitleven en heerlijk graven en...en...en... :hart:
Ze is een mooi fretje hoor, maar wel een met gebruiksaanwijzing, ik vind het zo geweldig van je dat je haar lekker op haar eigen manier fret laat zijn zoals ze is.
Hopelijk krijg je snel bericht over de Taurine en de invloed daarvan op haar stemmingswisselingen.
Kick

Bericht door Kick »

Zo, keurig hoor! :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Ziet er super uit hoor, mooie overdekte veranda ook. :lol:
Danielle

Bericht door Danielle »

Oh wat, wat een ruimte en wat een buizen! Raced ze daar vaak dorheen naar boven? Je bent haar vast wel is "kwijt". Geweldig!
Minka

Bericht door Minka »

Nou Danielle, toen ik haar buizenstelsel buiten helemaal klaar had en keek hoe het geworden was, dacht ik :shock: oeps, komt ze wel naar boven en daarna ook naar links. Dus Mila maar buiten gelaten en ja hoor zoef, zoef naar boven en naar links. Buiten heb ik veel schroefdoppen zitten, omdat Mila daar natuurlijk ook haar prooi verstopt. :roll:

Binnen haar buizenstelsel had ze eerste twee slaapboxen en één overdekte poepbak, totdat ze één slaapbox ook omtoverde tot poepbak, Dus nu twee poepbakken in haar buizenstelsel en één poepbak.

Op haar krabpaal heb ik ook een buis bevestigd en dat is haar favoriete glijbaan.

In het begin was ik haar geregeld kwijt en kreeg hard verzakkingen als ik haar niet kon vinden en was ze buiten aan het slapen in de box. Nu weet ik haar wel te vinden. De prooi ben ik wel geregeld kwijt. :roll:
Marjan

Bericht door Marjan »

Doe maar luxe, poepbakken in haar buizenstelsel. :lol:
Danielle

Bericht door Danielle »

Ieks! Ja daar had ik nog niet over nagedacht haha. Ze wil graag wat bewaren
Kick

Bericht door Kick »

Elke keer een verrassing als je een schroefdop openmaakt :brush:
Minka

Bericht door Minka »

Ja maar ze is wel slim, want soms ben ik de prooi echt kwijt en dan heb ik binnen en buiten gecontroleerd en de volgende dag heeft ze de prooi terug getoverd. :?: In het begin dacht ik ze eet wel veel totdat bij mij een lampje ging branden en ik de schroefdoppen opendraaide en er een halve rat, en twee halve muizen eruit kwamen.
Kick

Bericht door Kick »

Wat zal ze daarna beteuterd hebben gekeken toen alles ineens weg was :brush:
Mayke

Bericht door Mayke »

:lol:
Minka

Bericht door Minka »

Hier wat foto's van Mila:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Kick

Bericht door Kick »

Zo, mooi hoor! :D Pracht foto's!
Marjan

Bericht door Marjan »

Ze is mooi zeg! Fraaie foto's inderdaad.
Karen

Bericht door Karen »

Wow...super zeg! Wat een mooi verblijf voor Mila :D ...en wat is het een mooi meiske zeg!
Heel apart dat verschil in gedrag, ik ben heel benieuwd wat daar uit gaat rollen.

...enne ...leuk dat je je hier hebt aangemeld :D
Mayke

Bericht door Mayke »

Prachtfoto's ! Wat een mooi koppie heeft Mila toch..... :hart:
Gesloten