Ze zit volledig op prooi. Dus geen KVV. Dit is een bewuste keuze en ik hoop dat ze lang op prooi kan blijven en geen medische problemen krijgt. Zelf kweek ik ook muisjes voor Mila voor het verse ervan.
Mila is een buiten fret. Dit meer uit noodzaak, omdat mijn man allergisch geworden is voor fretten en eigenlijk alles wat dier is en pollen enz. enz. Mijn man heeft ook geweten toen mijn idee om toen Nibbit (overleden tijdens de verbouwing) in de garage te huisvesten met een buitenren. Mijn man en zijn broer hebben weken gewerkt aan de verbouwing van de garage en de buitenren. Het was echt zwoegen en ik was uitvoerder. De buitenren was een must, omdat het anders niet genoeg was voor mijn gevoel. Het was op tijd af toen ik Mila de pup kreeg.
Dit is het geworden:
Mila is in de winter eentje met een gebruiksaanwijzing. Dit houdt in dat ik mag schoonmaken, poep ruimen en eten geven en zo heel af en toe wil ze contact met me. In deze periode blaast ze me geregeld ook weg of ontwijkt me. Wat de oorzaak is, dat heeft misschien te maken met haar melatonine gehalte. Ik heb hier Hanneke en Esther Vinke over gecontacteerd en ik ben nog wachtende op antwoord van Esther Plantinga over de dosering van Taurine, want dit zou ik kunnen proberen om te kijken of haar uitzonderlijke gedrag verandert.
In de eerste winter dacht ik wat heb ik aan mijn fiets hangen en ik was bang dat dit zou blijven, maar in de zomer heb ik weer een vrolijke fret, die me leuk vindt. Het implantaat was niet de oorzaak wat ik in eerste instantie dacht. Nu ben ik er aan gewend en het scheelt ook wel in de winter minder bevroren tenen en vingers en neus.
Dit is het kort samengevat.