Huigel en Smuigel hebben peper in hun r**t en lopen achter elkaar aan te rennen door de buizen.
Ik had ze weer een nieuwe kraakslurf gegeven en dat is duidelijk een succes.
We waren net bezig in de frettentuin met wat plantjes en om de vijverbak te vullen en toen heb ik Nina even mee naar buiten genomen. Maar Nina vindt dat toch nog even te spannend en werd van alle nieuwe indrukken gelijk weer wat misselijk. Dus ik heb haar maar weer mee naar binnen genomen. Waarschijnlijk moeten we het echt weer langzaam opbouwen met die frummel dus dat gaan we dan ook maar gewoon doen.
Apart hè dat als een poos niet buiten geweest zijn, sommige fretjes weer echt moeten wennen, terwijl anderen dansend van plezier de tuin rondrennen. Gaat vast goedkomen met die kleine prul, rustig opbouwen maar weer
Vanmiddag toen wij thuis kwamen wilde ik Max gelijk in de frettentuin loslaten. Maar de olieboot lang bij ons langszij en die wijsneus had dat direct door. Hij vond het schijnbaar zo eng dat hij in de tuin gelijk onder de kist dook en daar zat hij nog toen de olieboot al 5 minuten weg was, angsthaas.
Kick was net aan het stofzuigen hier boven en had alle mandjes en stoeltjes van de fretten opgeruimd. Behalve de speel/slaaptunnel want daar was Lana lekker in gekropen. Hij heeft er dus netjes omheen gezogen maar ondanks de herrie om haar heen bleef Lana onverstoorbaar door pitten, mijn gekke fluffie Nijntje.
We gaan maandag over een week toch weer even met Nina naar Hanneke. Er zijn wat dingetjes waar we weer zo'n dubbel gevoel over hebben. Ze doet vaak kleine plasjes en haar buikje is regelmatig vies door aangekoekte urine, net alsof ze urine lekt. Ik moet haar regelmatig even schoonmaken met een nat washandje.
Verder doet ze haar ding, sleept ze met haar speeltjes, maar ze is niet echt frettig aan het doen. En ik probeer haar al drie weken iets te laten afvallen want volgens mij heeft ze last van haar overgewicht, maar ondanks ze echt een derde minder pap krijgt, valt ze helemaal niets af.
Ik had Hanneke hier over gemaild maar die wil haar toch even zien, even de werking van de nieren testen en controleren of ze niet toevallig vocht vast houdt. Dus kleine Pietertje moet er weer even aan geloven. Hopelijk is het niets bijzonders maar liever save than sorry denk ik dan maar.