Onze frettengang; Lana (†), Nina (†), Donna (†) en Max(†)

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Marjan

Onze frettengang; Lana (†), Nina (†), Donna (†) en Max(†)

Bericht door Marjan »

Ook onze frettengang maar even aan jullie voorgesteld, om bij de oudste te beginnen;

Lana
Lana is onze prinses en wordt dit jaar alweer 7 jaar. Zij kwam op 1-jarige leeftijd in de opvang terecht en bleek niet herplaatspaar door haar bijtgedrag. Ze werd een adoptiefret en mocht gewoon in de opvang blijven.
Maar telkens wanneer wij op bezoek waren in de opvang zocht ik haar altijd op en kon ik alles met haar doen. We hadden duidelijk en klik met elkaar, ik vond haar superleuk en dat was gelukkig wederzijds. Ik werd steeds verliefder op deze mooie dame en uiteindelijk besloten we het gewoon te proberen met haar.

Omdat herplaatsing al vele malen uitgedraaid was op een fiasco, werd Lana thuis gebracht en onder streng toeziend oog mocht zij hier rondlopen. Lana kwam, zag en overwon en liep heerlijk ontspannen rond te huppelen. :D
Inmiddels genieten wij alweer bijna drie jaar van deze dame en is zij nog steeds mijn mooie lieve prinses.

Afbeelding
Lana

Nina
Nina was een kerstfretje in de kerstfrettenactie van 2011. Zij zat in de opvang en was daar op 5 jarige leeftijd doodziek binnen gebracht.
Ik was op slag verliefd op haar en had haar foto standaard op mij iPad staan. Toen Kick begin januari vroeg wat ik voor mijn verjaardag wilde hebben, liet ik hem gelijk die foto zien en zei: HAAR! :mrgreen:
Eigenlijk zouden we het bij drie fretten houden maar ook Kick kon niet om dit lieve schepseltje heen en de afspraak met de opvang was gemaakt.

In januari afgelopen jaar mocht Nina haar “oude dag” verder hier slijten en we zijn gek op haar! Ze is super onhandig in haar doen en laten en dat maakt haar vreselijk aandoenlijk. Haar eerste bij naampje was snel gevonden toen Kick bij een van haar onhandige capriolen gelijk zei:” je kan echt niet voetballen he Pietertje?” Maar buiten Pietertje heeft zij, omdat ze zo ieniemienie is, koosnaampjes als kleine smurf, gekke druif, kleine wurm, spitsmuis, kleine prul, poppedop en mupke. Maar haar maakt het allemaal niets uit, ze luistert naar alles. :D

Nina heeft wel een chronisch maagprobleem maar ondanks dat wordt zij dit jaar toch al 6 jaar oud.

Afbeelding
Nina

Donna en Max
Na de dood van Cat, een lief klein albinomeiske, wilde ik heel graag weer een wit dametje hebben.
In de opvang zat Donna, zij was 2 jaar, was hoogzwanger en sterk verwaarloost binnen gebracht en beviel al snel van een nestje dode pups.
Donna bleek een bijtterige dame maar dat vonden wij niet zo gek na wat zij allemaal had moeten meemaken.

Maar ook later bleek Donna beslist geen knuffelfret, zij doet haar eigen ding maar oppakken of toch even knuffen wordt gelijk afgestraft. Gelukkig bijt ze niet meer tot bloedens toe maar met haar tandjes laat ze je duidelijk weten wat ze niet tolereert. Maar dat maakt haar toch ook wel weer heel speciaal en wij respecteren haar zoals ze is. Donna wordt dit jaar alweer 6 jaar.

Nog geen maand later liepen wij totaal onverwachts en al helemaal ongepland tegen een pupje op van 3 maanden. Omdat wij in één oogopslag compleet verliefd raakten op dit puppenventje en we ook sterk het vermoeden hadden dat dit knulletje wel eens een verrijking kon zijn voor de pas bevallen Donna besloten we hem mee te nemen naar huis.
Dit klikte gelijk en moeder Donna corrigeerde met gemak de veel grotere pup wanneer dat nodig was.

Nu nog steeds zijn die twee dikke maatjes. Ze halen echt streken uit met z’n tweetjes en we noemen ze al vaak Huigel en Smuigel, zeker wanneer ze weer eens samen de tuin verbouwen of stereo-piesen en poepen netjes naast elkaar en uiteraard naast de bak in een hoek van de keuken. :roll:

Max is wel heel gericht ook op mensen en ik heb werkelijk waar nog nooit zo’n allemansvriend en knuffelbeer mee gemaakt. Max en ik zijn ook maatjes voor het leven, waar ik ben is hij en andersom.
Ik kan wel zeggen dat ik een erg hechte band heb met dit mannetje en ik zou echt niet weten wat ik zonder hem zou moeten. Max wordt dit jaar 4 jaar.

Afbeelding
Huigel en Smuigel in de frettentuin
Karen

Re: Onze frettengang; Lana, Nina, Donna en Max

Bericht door Karen »

Een heerlijk stel samen :D
Danielle

Bericht door Danielle »

Donna heeft mij ook gehapt !! Stoute frettie :clown:
Maar het zijn heerlijke furtsels
Birgit
Aantal fretten: 0

Bericht door Birgit »

Jullie haten donkerkleurige fretten :-( alweer een collectie sandies, witvoeten en bino's! Leuk om ze onder elkaar te zien, wist niet meer precies welke fretten jullie hadden.

Wel grappig dat je vlgs mij toch op bepaalde fretten valt of ze op je pad komen. Jullie hebben altijd veel Sandy, terwijl ik eigenlijk in 16 jaar geen sandies gehad heb (geen blijvers). Ik ben denk ik meer van het bruin-wit:-)
Marjan

Bericht door Marjan »

Nou haten is een groot woord. :lol: Maar ik val inderdaad niet in eerste instantie op donkere fretten, terwijl ik wel alle sandy's en witkoppen aantrekkelijk vind. En ik weet ook niet goed waarom. Bij sandy's heb ik wel heel sterk het idee dat die bepaalde karaktertrekken vertonen waar ik gewoon weg van ben. Maar dat is misschien ook wel altijd toeval geweest.

Ik moest alleen even zoeken naar de witvoet maar zo te zien heeft Nina die, ik ga morgen eens goed kijken. :clown:
Marjan

Bericht door Marjan »

Hey Nina is anders een wildkleur witvoet! :lol:
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Sandies Rule!!!!

Maar inderdaad, wij vallen nou eenmaal op die kleur ;)
Birgit

Bericht door Birgit »

Ik herkende bij Nina de witte bef en verzilveren waardoor ze ook een lichter koppie hebben. Ik vind juist die donkere maskertjes zo leuk en die hebben die lichtkoppen niet :-). Wel grappig. Het heeft ook te maken met uitstraling en voor mij stralen de donderkopjes juist wat meer uit. Maar ja, ik val ook niet op blonde mannen 8-)
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik ben niet zo consequent want ik val juist weer wel op donkere mannen. :lol:

Maar inderdaad, Nina is wel heel erg licht van kleur, het was mij niet eens gelijk opgevallen dat zij van oorsprong wel een "donkere" fret is. 8-)
Frettenvrienden

Bericht door Frettenvrienden »

Mooi stel marjan...
Mayke

Bericht door Mayke »

Heerlijke frutsels, dat 4-tal van jullie.
En allemaal zo verschillend, kleine Nina is een scheetje, een lief klein Pietertje die het toch maar goed getroffen heeft, ze oogt altijd zo kwetsbaar, en tegelijkertijd zo liefr. :ferret:
Monique

Bericht door Monique »

heerlijke fretten en max is gewoon een heerlijke knuffret :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Max en Donna wilde vandaag persé naar buiten en stonden te dringen en te klieren bij de deur naar de hal. Maar de oostenwind is hier nog steeds veel te koud dus die twee zullen toch even geduld moeten hebben. :)
Karen

Bericht door Karen »

Ja ...hier is het ook alleen even de neus naar buiten steken en dan heel gauw omdraaien en weg wezen :lol:
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik zit lekker te forummen, radio aan en Nina ligt de hele middag al zo hard te snurken dat ze met gemak boven Arrow Rock Radio uitkomt, lekker ding. :mrgreen:
yvonne

Bericht door yvonne »

Wat een heerlijk stel fretten hebben jullie Marjan! *stiekem vind ik Max de leukste, hihi*
Marjan

Bericht door Marjan »

Max is ook een lekker ventje. Het is dat hij niet blaft maar voor de rest lijkt hij verdomd veel op een hondje, zo aanhankelijk is hij. :lol:
Kick

Bericht door Kick »

Haha, ze zijn allemaal kanjers en wat het leuke is dat ik soms een zwak voor die heb en dan weer voor die.... Max is heel bijzonder omdat hij zo op mensen is gericht.
Vanmiddag kwam mijn zwager en neefje langs met een vriendje want die had nog noooooooit een fret gezien. En dat vindt Max heel spannend maar ook wel weer eng... Kleine mensjes!!!! :shock:

En Donna is mijn stoere chick! Lana is de fluffy dame die altijd haar zin krijgt en Nina is onze Pietertje; aandoenlijk en ongelofelijk onhandig.... :mrgreen:
Mayke

Bericht door Mayke »

Max is soms echt een mietje..... ;) :brush:

Maar wel een lief mietje ! :lol: :ferret:
Danielle

Bericht door Danielle »

Mijn grootste zwak ligt bij nina en lana, maar dat komt vast omdat ze vorig jaar hier gelogeerd hebben, zooooo schattig
Plaats reactie