Onze frettengang; Lana (†), Nina (†), Donna (†) en Max(†)
Re: Onze frettengang; Lana, Nina, Donna en Max
Ze ligt nu in de slurf naast me te slapen.... Nouja, slapen, het is me een partij snurken, dat wil je niet weten! 

Heerlijk: snurkende fretjes! 

ze kan zeeeeeer hard snurken inderdaad 

Ze ligt nu ook weer keihard te snurken naast mij.
Gisteravond liep Lana los boven en ik was met hun eten bezig. Lana had dat snel door natuurlijk en liep te dralen bij mijn voeten. Ze gaat dan op mijn voeten staan met haar voorpootjes en loopt maar naar mij op te kijken.
Maar schijnbaar ging het haar te lang duren en dan begint ze altijd te "dreigen" Als ik een lange broek aan heb, duwt ze haar koppie in mijn broekspijp en voel ik het natte neusje tegen mijn been. Als het haar dan nog te lang duurt geeft ze even een hapje.
Gisteren duurde het haar ook te lang maar liep ik op blote voeten en benen. Maar nu ook was ze weer aan het dreigen door een aantal keer haar natte neus even een paar seconde tegen mijn blote enkels aan te duwen. Dus ik roep tegen haar: "niet gaan dreigen Lana, je krijgt zo je pappie!" En dan zit ze je heel onschuldig aan te kijken, dat kleine boeffie.
Gelukkig bleef het dit keer alleen bij dreigen en heb ik haar tandjes niet gevoeld.

Gisteravond liep Lana los boven en ik was met hun eten bezig. Lana had dat snel door natuurlijk en liep te dralen bij mijn voeten. Ze gaat dan op mijn voeten staan met haar voorpootjes en loopt maar naar mij op te kijken.
Maar schijnbaar ging het haar te lang duren en dan begint ze altijd te "dreigen" Als ik een lange broek aan heb, duwt ze haar koppie in mijn broekspijp en voel ik het natte neusje tegen mijn been. Als het haar dan nog te lang duurt geeft ze even een hapje.

Gisteren duurde het haar ook te lang maar liep ik op blote voeten en benen. Maar nu ook was ze weer aan het dreigen door een aantal keer haar natte neus even een paar seconde tegen mijn blote enkels aan te duwen. Dus ik roep tegen haar: "niet gaan dreigen Lana, je krijgt zo je pappie!" En dan zit ze je heel onschuldig aan te kijken, dat kleine boeffie.
Gelukkig bleef het dit keer alleen bij dreigen en heb ik haar tandjes niet gevoeld.

Oho, wat een kleine krent, ze weet het dus wel te brengen !
Ze hebben allemaal zo hun specifieke maniertjes daarvoor, toch wel heel leuk en lief !

Ze hebben allemaal zo hun specifieke maniertjes daarvoor, toch wel heel leuk en lief !

Hahaha...wat een slim mirakeltje zeg 

Een Sandy he. 

Ha, ha : héél herkenbaar 

Vandaag hebben we weer alle nageltjes geknipt. Zelfs bij Donna lukte dat zomaar, weliswaar met een lepeltje vitaminepasta onder haar neus maar dat mag de pret niet drukken.
En het was echt nodig ook, Nina kwam gisteren zomaar voorbij strompelen met een pluche Kong aan haar nageltje vast.
Ze leek wel zo'n stripfiguur in de gevangenis met zo'n stalen bal om haar voet. 

En het was echt nodig ook, Nina kwam gisteren zomaar voorbij strompelen met een pluche Kong aan haar nageltje vast.

haha zal vast een komisch gezicht zijn geweest, maar dan was het hard nodig inderdaad. 

Dat was het ook. We wachten bij haar eigenlijk altijd toch iets te lang (blijkt nu) omdat ze erdoor in de stress schiet en gelijk misselijk wordt wanneer we haar vast moeten houden. En dan pakken we haar alleen maar op hoor, niet in haar nekvel of iets, maar ze vindt dat gewoon eng.
Dat moet idd heel komisch geweest zijn
Ik kan me voorstellen dat je haar niet te veel in de stress wilt hebben en dan wat langer wacht dan je bij een ander fret zou doen.

Ik kan me voorstellen dat je haar niet te veel in de stress wilt hebben en dan wat langer wacht dan je bij een ander fret zou doen.
En bijvoorbeeld knippen als ze slaapt of wordt ze dan meteen wakker?
Ja dat gaat 'em niet worden. Ze hoort als de beste en begint dan gelijk te racen door haar kooi.
En buiten de kooi slaapt zij altijd ergens in (tunnel of piratenschip) en zelfs bij een foto maken wordt zij dan alweer wakker. 

Dan zul je gewoon veel geduld moeten hebben, maar dat komt met de tijd en vertrouwen uiteindelijk ook wel goed 

Vandaag werd er bij Hanneke een rongenfoto gemaakt van Lana omdat zij de laatste tijd sukkelt met haar gezondheid en ze zelfs de laatste paar dagen piept en kreunt. Ze eet ook erg veel terwijl ze wel in gewicht afneemt.
Iets wat ons toch deed besluiten direct naar de frettenkliniek te gaan met haar.
Helaas was het niet voor niets. Op de foto was heel duidelijk een grote tumor te zien in haar longen. Die drukt tegen haar hart en luchtpijp en vooral dat laatste zorgt er waarschijnlijk voor dat zij piepend adem haalt.
Er kan verder niets meer aan worden gedaan en daardoor is mijn prinses, mijn fluffie Nijntje opeens een fretje van de dag geworden.
Wanneer ze het echt benauwd gaat krijgen laten wij haar gaan, dan is het genoeg geweest. Nu vertroetelen we haar nog lekker even en mag ze zoveel waltham eten als ze wilt. De tumor vreet energie en daardoor heeft ze ook erg veel trek steeds. de puzzelstukjes vallen nu wel op zijn plaats maar leuk is anders.
Ik zal er binnenkort een medisch topic voor aanmaken omdat ook voor ons deze klachten echt helemaal nieuw waren. Ik ben alleen vergeten aan Hanneke de rongenfoto mee te vragen dus die ga ik even digitaal opvragen.
Maar eerst moet ik het even een plekje zien te geven.
Iets wat ons toch deed besluiten direct naar de frettenkliniek te gaan met haar.
Helaas was het niet voor niets. Op de foto was heel duidelijk een grote tumor te zien in haar longen. Die drukt tegen haar hart en luchtpijp en vooral dat laatste zorgt er waarschijnlijk voor dat zij piepend adem haalt.

Er kan verder niets meer aan worden gedaan en daardoor is mijn prinses, mijn fluffie Nijntje opeens een fretje van de dag geworden.

Wanneer ze het echt benauwd gaat krijgen laten wij haar gaan, dan is het genoeg geweest. Nu vertroetelen we haar nog lekker even en mag ze zoveel waltham eten als ze wilt. De tumor vreet energie en daardoor heeft ze ook erg veel trek steeds. de puzzelstukjes vallen nu wel op zijn plaats maar leuk is anders.
Ik zal er binnenkort een medisch topic voor aanmaken omdat ook voor ons deze klachten echt helemaal nieuw waren. Ik ben alleen vergeten aan Hanneke de rongenfoto mee te vragen dus die ga ik even digitaal opvragen.
Maar eerst moet ik het even een plekje zien te geven.

- yvonne
- Aantal fretten: 1
Jeetje Marjan hier schrik ik echt heel erg van!
Mijn Bowie had dat ook, is het een lymfoom?
Wat een afschuwelijk nieuws zeg......arme Lana...verwen haar maar lekker!
Hele dikke knuf voor jullie en heel veel sterkte.
Mijn Bowie had dat ook, is het een lymfoom?
Wat een afschuwelijk nieuws zeg......arme Lana...verwen haar maar lekker!
Hele dikke knuf voor jullie en heel veel sterkte.