@ Marjan: Waarom zou je vis niet geven aan een fret? Is dat puur het principe of zijn er nare gevolgen?
Koda heeft een tijd uit haar bekje geroken, maar de laatste 1,5 tot 2 maanden niet meer.. Maar moedeloos wordt ik er zeker van!
@ Karen: Het merk Almo waar ik het over had gebruikt geen kweekzalm. Dat nieuwe voer wat jij beschrijft lijkt me erg interessant. Weet je toevallig waar het "gehydr." voor staat in de samenstelling? Gehydrolyseerd of gehydrateerd? Kan dat op de website niet vinden..
Ik weet inderdaad dat fretten die op zacht voer zitten last kunnen krijgen van hun gebitje ja.. Koda had van de week ook behoorlijk aanslag en ben dus zo gek geweest te proberen te poetsen..

dat ging aardig moet ik zeggen en de meeste aanslag is nu gelukkig weer weg..
@ Esther, Marjan, Kick, Mayke en Karen: Ja ik heb eindelijk uitgevonden hoe ik foto's op het forum moet krijgen, dus heb maar alvast een avatar geplaatst. Lief he?

Koda was hier net 4 maanden..
@ Kick: Ja het word nu ook wel eens hoogste tijd dat ik haar eens officieel ga voorstellen met foto's he? Maar jij gaat haar morgen zelfs in het echt zien!
Met Koda gaat het ondertussen niet erg goed.. Erg ups en downs, maar helaas meer downs op het moment..

Sinds vrijdag ben ik met een nieuw voer begonnen (waarvan ik niet eens zeker weet of het wel geschikt is voor een fret..) en tot nog toe lijkt het goed te gaan... Dus fingers crossed..
Het is Almo Nature Rouge Label Kitten en er zouden alleen gehydroliseerde eiwitten inzitten, wat zou betekenen dat ze er niet allergisch op zou kunnen reageren ondanks dat er o.a. kip in zit.
Dit is de samenstelling: kippenvlees 36%, rijst, aardappel, forel 5%, eendenvlees 5%, lamvlees 5%, kippenvet, erwten, zalm 4%, gehydroliseerde eiwitten, suikerbietenpulp, mineralen en vitaminen.
Analytische bestanddelen: ruw eiwit 32%, ruw celstof 1,3%, ruw vet 22%, ruwe as 8%, vocht 7%.
Niet perfect, maar volgens mij ook zeker niet slecht..
Gister weer even een topdag gehad met Koda; ze was heerlijk opgewekt en actief, heeft heel erg gespeeld en eind van de middag wilde ze weer los en zijn we zelfs weer even een wandeling buiten gaan maken!

(Hadden we al een tijd weer niet kunnen doen..

) Dat was echt genieten!!
Vandaag helaas weer een stuk minder.. Weinig spelen en veel slapen..
Ook is ze al een maand aan het afvallen.. en daar maak ik me best zorgen over, omdat ze toch het grootste deel van de tijd aan de Waltham zat...
Morgen naar de Frettenkliniek voor de enting en controle.. Ik ben benieuwd.. (en verschrikkelijk zenuwachtig..

)