Onze frettengang; Lana (†), Nina (†), Donna (†) en Max(†)

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Esther

Re: Onze frettengang; Lana, Nina, Donna en Max

Bericht door Esther »

Hé toch.....
Marjan

Bericht door Marjan »

Verdikkeme, ik baal een beetje. Donna heeft de laatste tijd wat jeuk maar het was niet erg genoeg om afgelopen maandag te melden bij Hanneke. Nu krijgt ze de laatste dagen meer jeuk en viel het mij opeens op dat haar vachtje wat dunner wordt op haar ruggetje. je kijkt zelfs gewoon een beetje op haar huid.
Ik denk dus dat ze ook last heeft van bijniertumoren. :???:
yvonne
Aantal fretten: 1

Bericht door yvonne »

Nee he Marjan, het zal toch niet? :(
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik heb het al aan Hanneke gemeld. Ze moet open over 2 maanden en dan zal Hanneke ook haar bijnieren bekijken. Maar ze loopt nu zo te jeuken dat ik mij afvraag of we tussendoor niet toch een implantaat zullen laten inbrengen. Die zal ze toch wel preventief gaan krijgen.
Karen

Bericht door Karen »

Kan dat erge jeuken niet te maken hebben met het doorkomen van de wintervacht? Ik zie Jillzje ook wat meer krabben de laatste dagen....
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat hoopte ik in eerste instantie ook maar ze is nog helemaal niet aan het verharen. En ze is echt heel erg aan het krabben. :|
Karen

Bericht door Karen »

Nou misschien juist wel daarom.....ze verhaart nog niet...maar het moet haast wel dat er nu wintervacht aan het doorkomen is.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik hoop maar dat dat het is maar dat verklaart alleen nog niet haar dunne vacht op haar ruggetje.
Karen

Bericht door Karen »

Nee dat is zo.....
Esther

Bericht door Esther »

Ik hoop dat het mee mag vallen!
* kruist haar vingers, en duimt* ;)
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik heb Hanneke gisteren gesproken en zij denkt toch dat het door de rui komt. Ze heeft al eerder fretten gezien de laatste tijd die extreem aan het verharen zijn met hele kale plekken op rug en kop. Dus we moeten het even in de gaten houden, als er gewoon weer haar voor in de plaats komt is er niets aan de hand. Mocht Donna toch jeuk houden en kaler worden dan kunnen we haar alvast een implantaat laten geven.
Karen

Bericht door Karen »

Hopelijk is het zo klaar als de nieuwe haren er weer zijn!
Mayke

Bericht door Mayke »

Nu maar hopen dat het gewoon de rui is.
Esther

Bericht door Esther »

Inderdaad!
Marjan

Bericht door Marjan »

Het is zo grappig, Max heeft de laatste tijd opeens de smaak te pakken en wil constant mee onder de douche. Terwijl hij vroeger als de dood was voor een paar druppels, nu loopt hij gewoon om mijn benen heen en likt de waterdruppels van mijn benen of uit de douchebak.
Ook helpt hij mij met afdrogen en gaat daarna zich heerlijk liggen kroelen op de handdoek die op de grond ligt. :lol:

Hij weet inmiddels ook al hoe hij zelf uit de badkamer moet komen wanneer het hem te lang gaat duren allemaal. Dan geeft hij de deur echt een flinke duw en loopt dan op zijn gemakkie de ruimte uit. En wanneer hij hoort dat ik uit gedouched ben en mij sta af te drogen, wil hij er weer in om mijn voeten droog te likken, lekker ventje. En daarna ruikt hij zelf ook heerlijk naar natte fret. :hart:
Mariël
Aantal fretten: 1

Bericht door Mariël »

Dat is zo lief! :hart:
Koda is ook als de dood voor water, maar probeert mij altijd te redden.. :mrgreen: Dan ga ik zitten onder de douche en pakt ze echt heel zachtjes mijn vinger vast en dan probeert ze me onder de douche uit te trekken.. :D
Pas als ik zeg "Het is goed, Koda." (een commando wat ik haar heb geleerd) gaat ze weer haar eigen gang en laat ze me douchen.. :D

Meen je overigens echt dat je hem heerlijk vind ruiken als hij nat is? Ik vind natte fret echt vies ruiken.. :???:
Marjan

Bericht door Marjan »

Haha, natuurlijk is het vies maar alles aan Max vind ik lekker bij wijze van spreke dan. :lol:
Ook schattig dat Koda je onder de douche probeert te trekken. :hart:
Karen

Bericht door Karen »

Oh maar ik vind een natte fret echt lekker ruiken hoor! :lol: Ik vind die vachtlucht zo heerlijk...ik weet het ben een totaal hopeloos geval :oops:

Echt leuk dat Max de smaak te pakken heeft :juich: Ik vind het zo gezellig om samen met een fretje te douchen!
Esther

Bericht door Esther »

@ Marjan: Ik zie het helemaal oor me, het douchen met Max! ;)
Dat lijkt mij dus ook erg gezellig en fijn :D
Ik zal mijn dametjes maar niet zo wijs maken want die likken altijd al het water op wat ze tegenkomen.
En dan dus ook shampoo en het stilstaande water uit het doucheputje (ook al stinkt dat een uur in de wind :???: )
Dat lijkt me niet goed voor ze....

En ik vind mijn meiden ook altijd heerlijk ruiken: hun slaapplekjes ruiken altijd zo ontzettend lekker :lol:
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik wacht ook altijd even met insoppen totdat Max zijn interesse kwijt is voor de douchebak, hij mag beslist geen sopwater drinken en ook wanneer Kick net gedoucht heeft mogen de fretten niet in de badkamer. Want die doucht echt om te douchen dus die sopt zich in, spoelt zich af en stapt er onderuit. Dus dan ligt er zeker nog sopwater.

En ik ben zeker wel gek op hun lijfluchtje maar natte fret is wel net zoiets als natte hond. :clown:
Plaats reactie