Mila

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Nadine
Aantal fretten: 99

Re: Mila

Bericht door Nadine »

Hahaha :lach:
Geloof me, ze willen het of willen het niet!
Lea kan wel volgen, mee trap lopen en reageerd op haar naam maar dat is allemaal geleerd vanuit routine. Niet vanuit het kunstje leren.
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Karen, de enige target bij Mila is het snoepje. Dus een ander voorwerp en een snoepje, dan is er bij Mila maar één target en dat is het snoepje. Ach ik geef niet zo maar op. Ik zal toch ooit moeten kunnen doordringen tussen de oortjes van Mila.
ray
Aantal fretten: 1

Bericht door ray »

Eigenwijs ding hoor :D
Karen

Bericht door Karen »

En als je het snoepje dan combineert met de clicker? Uiteindelijk moet het kwartje dan toch vallen... :P
Minka

Bericht door Minka »

Clicker heb ik wel. Misschien is het wel de combi clicker, snoepje en Mila. Uiteindelijk zeg je, ik zie het al voor me tien jaar later Mila maakt een rondje bij het zien van een snoepje.
Karen

Bericht door Karen »

Dat betekent in ieder geval dat ze oud gaat worden :brush:
Esther

Bericht door Esther »

Mila zal in ieder geval héél veel cosma snoepjes gaan krijgen! ;)
Minka

Bericht door Minka »

Ja, ja clicker training met Mila. :roll: Mila rondje gedraaid en ikke click zoef, zoef Mila in haar buizenstelsen en ze had dus nog geen snoepje gekregen. Ik denk dat ik zo doorga dat Mila bang wordt voor de snoepjes, want dan denkt ze elke keer als ik een snoepje bijna heb, hoor ik een eng geluid en ben ik weg. Dit doe ik dus niet meer. Een paar keer geprobeerd maar mijn arme druif vond het zo echt niet leuk.

Eén keer zonder klicker, dacht ik dat ze uit haar eigen een rondje maakte zonder dat ik iets deed, maar dat was vervlogen hoop, want de keren erna was ze alles alweer kwijt. Korte termijn geheugen van mijn Mila is wel heel erg korte termijn, zoiets van vijf seconden verwacht ik.
Karen

Bericht door Karen »

Nee, zo'n clicker is dan geen goed idee :???: Ik had dat met Baldur ook noooooit voor elkaar gekregen hoor, die was panisch voor allerlei geluidjes.
Met een clicker trainen is ook een relatief nieuwe manier. Je kunt het ook heel goed met je stem doen hoor. Als je probeert steeds dezelfde commando's op dezelfde toonhoogte te gebruiken, kun je net zulke goede resultaten bereiken. Je kunt ook een ander geluidje bedenken, waar ze niet bang voor is...vingers knippen, een belletje, een knisper, twee sleutels aan een ring en zo kun je nog heel veel bedenken. Als het maar steeds hetzelfde geluid is.
Het gaat er gewoon om dat de relatie gelegd wordt tussen goed gedrag en het geluid...daarom in het begin ook steeds iets lekkers als beloning. Met verloop van training is het geluid op zich al de beloning/bevestiging en bewaar je het lekkers voor nieuwe of moeilijke opdrachten.

Ik probeer zelf ook hele kleine stapjes te maken. Eerst alleen maar de target aanraken en dat wel een aantal keren achter elkaar, gedurende een paar dagen (die target kan voor Mila ook jouw vingertop zijn hè ;) ) als dat goed gaat, dan op een dag beginnen met het inmiddels vertrouwde aanraken van de target en een nieuwe opdracht erbij. Ik heb toen de target hoog gehouden, zodat ze op haar kontje moest gaan zitten met haar voorpootjes in de lucht. Dat ook weer een aantal keren herhalen. Nu ben ik sinds gisteren begonnen om de target bij de grond te houden. Volgende stap is haar de target laten volgen...eerst een paar stapjes maar en van daar uit verder tot ik zo ver ben dat ze een rondje loopt. Zo denk ik het steeds verder op te bouwen.
Ik doe het ook maar op gevoel hoor. Misschien zijn er andere manieren die veel beter zijn. Tot nu toe doet Jillz wat ik wil en ze vindt het reuze leuk....helemaal niet omdat ze nu de dubbele hoeveelheid wasmotlarven krijgt natuurlijk :fluit: :mrgreen:
Minka

Bericht door Minka »

Eerste target is gelukt hoor. Raak snoepje aan Mila en ze deed het gelijk. :mrgreen:

Maar ik ga het proberen Karen bedankt voor de tips. :D
Karen

Bericht door Karen »

:lach:
Marjan

Bericht door Marjan »

Haha, was wel gelijk een hele moeilijke opdracht. :lol:
Esther

Bericht door Esther »

Ja, dat doet ze wel! :mrgreen:
Minka

Bericht door Minka »

Het leren van Mila, dat zit er nog niet in, maar ze is wel helemaal in haar zomerse karakter en wat is dat toch heerlijk. Ondernemend onder mijn t-shirt, in mijn broekspijp, op mijn schouder, nipje aan mijn oor, mijn haar fatsoeneren, mij als springplank gebruiken, mijn hand moet dood en dan het constante mokken van haar. Ze houdt dan echt niet meer op, zo gezellig. Ik kom er niet tussen met haar geklets. :mrgreen:
yvonne

Bericht door yvonne »

Wat een genot Minka :hart:
Voor Mila zou het altijd "zomer" moeten zijn :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Heerlijk toch, maakt het uit dat ze muisjes in haar oortjes heeft, als ze maar vrolijk is. :lol:
Kick

Bericht door Kick »

Heerlijk! :D
Minka

Bericht door Minka »

yvonne schreef:Wat een genot Minka :hart:
Voor Mila zou het altijd "zomer" moeten zijn :D
Als dat zou kunnen, want ze is echt dag en nacht (zomer/winter). Ik heb twee fretten in één lijfje zeg ik altijd. Volgende keer toch aan Hanneke vragen kan een fret een gespleten persoonlijkheid hebben.
Marjan

Bericht door Marjan »

Nou dat heeft Mila wel bewezen dat dat kan. :clown:
Karen

Bericht door Karen »

:lol:

Heerlijk Minka...lekker van genieten!
Gesloten