In eerste instantie werd zijn ontlasting alleen maar slechter maar na een week of twee begon zijn ontlasting toch duidelijk mooier en compacter te worden.
Ik gebruikte hiervoor de probiotica die ik voor mijzelf heb, namelijk Probactiol Concenrate van Metagenics:

Dit is namelijk heel makkelijk te doseren omdat het los poeder is. Ik gaf hem dagelijks een mespuntje hiervan door een beetje waltham.
Maar bij ons laatste bezoek aan De Frettenkliniek vond Hanneke dat wij beter direct konden stoppen met de probiotica omdat zij een uitzending had gezien waaruit bleek dat probiotica lang niet in alle gevallen zo goed zijn en dat er zelfs mensen zijn overleden doordat er teveel van een bepaalde bacterie uiteindelijk de alvleesklier zou hebben aangetast.
In het geval van Max is zij bang dat door zijn slechte darmwerking al zijn hele leven, deze probiotica meer schade dan goeds zou kunnen gaan aanrichten.
Deze link kreeg ik van een vriendin: http://nos.nl/audio/36521-evert-schoute ... otica.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu ben ik inderdaad twee weken geleden gestopt met de Probiotica maar gelijk werd Max zijn ontlasting alweer slechter. Ik twijfel nu heel erg of ik toch niet gewoon weer zal beginnen met de Probiotica bij Max.
Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar jullie mening of ervaringen hiermee, vandaar dat ik er toch maar even een apart topic over open.