BiBi, deel 2

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
yvonne
Aantal fretten: 1

BiBi, deel 2

Bericht door yvonne »

Ik had een tijdje geleden een paar offertes opgevraagd voor een nieuw nachthok te laten bouwen. Ik heb een kennel bouwer gevonden die een hok op maat gaat maken voor mijn frutsels. De basis is (weer) een hondenhok, met isolatie en geheel van betonplex zodat het makkelijk schoon te maken is.

Ik weet niet hoe lang de levertijd is maar ik ga mijn huidige nachthok te koop aanbieden. Dus als jullie iemand weten? Ik zal het ook op marktplaats en bij Natascha op FB zetten.
Kick

Re: Presley en BiBi

Bericht door Kick »

Spannend hoor! :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Oh leuk, en wat gaat er anders worden aan het nieuwe hok dan?
yvonne

Bericht door yvonne »

Het nieuwe hok wordt van betonplex gemaakt en komt op pootje van 12 cm hoog te staan. Ook kan het dak helemaal open, zodat ik er goed in kan om het schoon te maken. Het hok dat ik nu heb staat op hoge poten met een trapje/balkonnetje ervoor, maar als ik er in moet zijn dan moet ik de hele voorkant eraf halen (het dak kan niet open) en gezien mijn chronische pees ontstekingen in mijn arm wordt me dat een beetje te zwaar.
Karen

Bericht door Karen »

Jammer Yvonne dat dit hok niet voldoet. Je weet nu wel beter wat handig is en wat niet ;)
yvonne

Bericht door yvonne »

Ja Karen, al doende leert men ;)
Voor een ander werkt het misschien prima, maar voor mij net niet.
Vind het wel jammer hoor want het is echt wel een mooi hok!
Marjan

Bericht door Marjan »

Zeker, en dat trappetje is ook te schattig. :D
Esther

Bericht door Esther »

Wat je nu hebt is zeker weten een heel erg mooi hok en dat raak je ook wel weer kwijt!
Jammer dat dit hok niet handig voor jou is....
Maar je kunt nu het nieuwe hok wel precies zo maken dat het makkelijk is voor jou om te gebruiken.
yvonne

Bericht door yvonne »

Toen ik Bibi nog niet had, hoefde ik maar een paar keer per week in het hok te zijn, alleen om het beddengoed te verschonen. Maar Bibi heeft de onhebbelijke gewoonte om in het hok te poepen, gewoon op de slaapzak :shock: en wat ik ook probeer, ze blijft het doen. Dus ik moet 2 tot 3x per dag alles schoonmaken. Daarom wordt het me een beetje te zwaar. Verder is het een prima hok!
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Komt me bekend voor poepen op dingen. Ik heb een handdoek voor de deur gelegd, maar daar wordt gewoon op gepoept geen probleem. Ik denk dat het toch een soort territorium drift is of zoiets, dat kun je niet makkelijk afleren denk ik.
yvonne

Bericht door yvonne »

Oh ja, ik leg ook wel eens een handdoek neer en daar poept ze ook op. Gek wijf :clown:
Denk ook dat het territoriaal is, doe geen poging meer om het haar af te leren. Wel zet ik haar op bak als ik zie dat ze ergens anders wil gaan zitten, maar dan kijkt ze me echt aan met een blik alsof ze zeggen wil, ik doe het lekker toch niet op de bak, dan sprint ze eraf om gauw in een hoekje te gaan zitten :???:
En andere dagen doet ze het keurig op de bak......pppfff fretten! :brush:
Karen

Bericht door Karen »

Hahaha...dat blik ken ik van Jillz ook maar al te goed. Er is maar een plek waar ze het naast de bak doet en dat is bij de achterdeur. Als ik haar dan snap, trekt ze nog net niet haar schouders op :lach:
Kick

Bericht door Kick »

En als je de bakvulling nou eens weghaalt en er een oude lap in legt? Misschien vindt ze de vulling niet prettig aanvoelen?
yvonne

Bericht door yvonne »

Ik weet het niet hoor Kick. Als ik de bak net schoon heb, dan gaat die gekke miep in de korrels rollen, in standje achteruit speert ze de hele bak door en probeert ze erin te graven :?:
*die graafbak is dus eigenlijk overbodig ;) *
Nou, als ze het niet prettig vind aanvoelen lijkt het mij niet dat ze er dan zo doorheen gaat rollen en graven.
En ze weet het echt wel hoor, waar die bak voor is!! Ze steekt nog net haar tong niet uit als ze er naast gaat zitten :clown:

Over een week of 2 komt het nieuwe hok. Ik heb maar gevraagd of het bezorgd kan worden, scheelt mij weer een ritje van 2x90 km en hoef ik niet te klooien om het in de auto te krijgen. Ik ben wel heel benieuwd!

Vandaag was ik de hele dag weg geweest en Ben had ze lekker in een bak met water laten spelen, dus toen ik thuis kwam lagen ze uitgevloerd in de mand te slapen.

Presley was toch weer iets afgevallen van de week. Maar als het klopt dat ze ongeveer 1/3 gaan afvallen in het voorjaar dan zou hij dus rond de 700/750 gram mogen afvallen. Voor hem is een gewicht van 1500 gr. dan "normaal".
Hij weegt nu ongeveer 1750 gr. en voor hem is dat weinig. Ik hou het toch maar even extra in de gaten.
Marjan

Bericht door Marjan »

Nou, zelf vind ik 1/3 lichaamsgewicht kwijtraken in de zomer periode wel erg veel hoor. Geef je hem nu wel wat meer te eten? Ik zou hem lekker laten eten zoveel hij wil in ieder geval.
Esther

Bericht door Esther »

Daar sluit ik me bij aan: Laat hem maar lekker eten! ;)
yvonne

Bericht door yvonne »

Ik geef hem 3x per dag brokkenpap, 2 juslepels per keer. Hij likt zijn schaaltje helemaal leeg!

Verder doet hij het wel goed hoor, als hij weer last krijgt van zijn MOO dan wil Hanneke hem waarschijnlijk ook gaan spoelen (dat zei ze de laatste keer toen ik bij haar was) want de resultaten bij andere fretjes zijn veelbelovend.
Zijn AB kuur voor de maagklachten is al een week afgelopen en hij krijgt nu alleen nog 2x daags zantac.

Ze hebben net weer lekker met water gespeeld en liggen in een oude handdoek te pitten.

Helaas kunnen ze in augustus niet bij Chaimel logeren als wij op vakantie gaan, want ze moet tijdelijk haar huis uit voor het herstel van de fundering. Aangezien niemand weet wanneer ze daar aan gaan beginnen en hoe lang het gaat duren, heeft ze alle vakantiefretjes moeten afzeggen. Tis toch een drama zeg! En dat de gemeente Rotterdam de bewoners van de hele straat zo aan hun lot overlaat is toch schandalig! Maar in elk geval, mijn frutsels gaan bij Natascha logeren (Helen zat helaas ok al vol) dus dat komt wel goed!!
Karen

Bericht door Karen »

Het is voor jou wat verder weg, maar bij Natas zitten ze zeker ook goed :D
Ik hoop dat Presley het goed blijft doen!
Mariël

Bericht door Mariël »

Bij Natascha zitten ze goed hoor! :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Het is inderdaad een drama wat daar gebeurt in Rotterdam. Fijn dat je die twee nu bij Natas onder kan brengen, kun je gewoon lekker van je vakantie genieten. :D
Gesloten