Ik had me eergisteren (?) al voorgesteld. Ik en mijn vriend hebben nu samen 3 fretten, we hebben in het verleden nog fretten gehad, maar da's een veeeeeel te lange uitleg hahaha.
Mijn vriend heeft er 2, een gesteriliseerd moertje ( Frutsel, silver blaze), van nu zo'n 1,5-2 jaar. Een smalle, lange, actieve dame, al gaat ze tijdens het spelen volledig los en is het een echte stuiterbal, ook is ze verzot op klimmen.
Achteraf is onze man ( Balou, albino) er bij gekomen, een stevige heer, verwacht wel dat hij een serieuze kerel geworden. Hij is wat aan de lompe kant, haha, een echte speelvogel ook, maar doodbraaf eigenlijk.
En sinds gisteren mijn eigen mooie angora dame ( Quintess, black mitt), ze is overdreven klein haha, maar ze weet verdomd van zich af te bijten, wist niet dat zo een klein muisje zo van zich kon laten 'horen', hahaha. 't is eigenlijk vanaf de eerste moment perfect verlopen. Ze is zo goed als zindelijk hier, trekt eigenlijk gewoon haar plan, ze is enorm nieuwsgierig, weet haar tandjes overigens goed te gebruiken ( doorbijten doet ze trouwens niet). Ze eet als een beer haha. Nog even zoeken hoe ik die pittige, kleine dondersteen onder controle ga kunnen houden

Frutsel in mijn handgemaakte frettenhandtas, moeten we toch nog even op oefenen

Sja... Eens voorproeven zeker, ook onze Frutsel

Balou, toen we hem pas hadden, zo is het wel makkelijk ze in de handtas te houden

Lieve Tess, lekker op de uitkijk en jawel hoor, blauwe kijkers

Eerlijk gezegd had ik nooit gedacht dat ik van Tess zo een foto zou kunnen maken, die kleine worm zit geen 5 minuten stil.

Samen baasje begroeten en ik merk gelijk op dat onze Balou een dubbele kin begint te krijgen ?! Tess die laat zich weer van haar mooiste kant zien, haha

En terwijl de andere 2 druk zijn, doet Frutsel wat zij het beste kan, juist jaa...

Ik geef ook Orijen brokjes, die hebben ze de hele dag in't hok staan. Ook krijgen ze 2-3 keer prooi/vlees op een dag ( hangt er wat van af hoe groot het is en wat er nog in het hok ligt).
Moesten er mensen zijn die er niet zo voor zijn dat fretten samen gehuisvest worden, ik doe het al jaren zo en't gaat super, nu met de 2 jongen samen, let ik er wel extra op. Maar meestal gaat ieder op zijn plaatsje liggen en kunnen ze het prima met elkaar vinden. Enkel wanneer ze los lopen in de speelruimte, zijn ze druk tegen elkaar

Enkel bij het geven van de prooien zet ik ze even apart, zo kunnen ze rustig eten.
Van zodra het kan wordt onze Tess geholpen of krijgt ze een implantaat, dat geld ook voor onze Balou, aangezien hij soms wat drukker is als ram, vind ik wel dat dit goed voor hem zou zijn en dames moeten het eigenlijk sowieso wel hebben