Onze frettengang; Lana (†), Nina (†), Donna (†) en Max(†)

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Karen

Re: Onze frettengang; Lana, Nina, Donna en Max

Bericht door Karen »

Daar wordt je acuut weer een paar jaar ouder van zeg! Gelukkig is alles uiteindelijk goed afgelopen. Knuf voor jou en Lana!
Wel fijn dat ze geen haarbal heeft. Die vingers van Hanneke hadden dat anders echt wel gevoeld ;)

Doet een klein dansje voor Pietertje :juich: die lijkt het eigenlijk steeds beter te gaan doen, malle smurf :D Ik hoop dat ze nog heel lang geen laag suiker symptomen gaat laten zien.
Mayke

Bericht door Mayke »

Fijn dat alles nagekeken is en dat Lana weer mee terug kon naar huis. Ik hoop dat het implantaat wat voor haar gaat doen ! En Pietertje heeft het eeuwige leven, ze doet het alleen wel op haar manier...... :D
yvonne
Aantal fretten: 1

Bericht door yvonne »

Nou Marjan dat is schrikken zeg! Gelukkig is het goed afgelopen.
Fijn dat je ze allebei gewoon mee naar huis mocht nemen, verwen ze maar lekker vandaag.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ga ik zeker doen. Maar voorlopig liggen ze alle twee lekker te tukken en zijn ze volgens mij kapot van vandaag. :)
Natascha
Aantal fretten: 0
Contacteer:

Bericht door Natascha »

Ik had vandaag tussendoor al gespiekt en gelezen :-)

Maar tja, dat bloed prikken... i been there to ... Maar das erg schrikken...
Wel fijn dat het geen haarbal is, dat is ze natuurlijk wel, maar dat er geen in der buik zit.

Al mee al met die meiden toch nog meegevallen, gelukkig....
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik zei inderdaad al bij Hannneke dat ik haar ook maar geen haarbal meer moet noemen. :lol:

Beide meiden hebben er gelukkig niets meer van. Lana had nog wel een dunne flats maar dat vind ik ook niet zo gek na zo'n stressdag. Ze hebben net lekker hun papje gegeten en ik heb ze heerlijk geknuffeld en hun vertelt hoe trots ik op ze ben. :)
Natascha
Contacteer:

Bericht door Natascha »

Die dunne flats is niet erg na zo'n dag, zij mag dat hahaha
Morgen is alles weer een beetje in het ritme terug
ray

Bericht door ray »

Jeetje dat is inderdaad schrikken met Lana.
Gelukkig gaat het vandaag al weer wat beter.

Geef ze maar een knuffel en beetje waltham (extra) van mij :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Max is sinds twee dagen niet lekker, hij heeft vreselijke diarree en wil zijn muizen niet meer eten. Hij krijgt nu om de paar uur een schaaltje waltham en somt moet ik hem op schoot nemen anders wil hij dat niet eens eten. :???:
Ik denk dat het komt doordat hij vaak uit de vijverbak in de frettentuin drinkt en dat is stilstaand water en zag er ook niet meer zo fris uit. Vol met een soort van roodbruine alg. Dus ik denk dat hij daardoor bacteriën heeft binnen gekregen en daardoor ziek is geworden.

Er is al een mail uit naar de frettenkliniek en ik bel morgen voor een afspraak. Ik wil niet gokken dat hij nog zieker wordt zo vlak voordat Hanneke twee weken met vakantie gaat.
yvonne

Bericht door yvonne »

Oh bah Marjan, dat is niet fijn. Vandaar dat jullie de vijver weg gehaald hebben.......ik dacht al dat ik wat gemist had.
Hopelijk kun je snel met hem bij Hanneke terecht. Beterschap voor Max!
Karen

Bericht door Karen »

Beterschap voor Maxje. Ergens hoop ik dat de oorzaak in de vijver ligt, dan is het in ieder geval duidelijk. Mogelijk ook snel weer over
Mayke

Bericht door Mayke »

Goed om hem toch even na te laten kijken, het zit Max ook. Iet mee de laatste tijd wat drollentjes betreft..... :(
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik hoop ook maar dat het die vijver zal zijn geweest. Vanmorgen zit er duidelijk meer leven in mijn puppenventje en zijn ontlasting wordt steviger.
Ik had gisteren Hanneke alvast een mail gestuurd en ik moest hem ook al synulox gaan geven en dat heb ik gedaan.
Net ging zijn walthampapje er ook zonder moeite in, hij had duidelijk weer meer trek.
Ik hou hem vandaag nog even op waltham en dus geen muizen, behalve dan die hij net van Donna heeft gepikt. 8-)
Mayke

Bericht door Mayke »

Dat klinkt toch wel weer goed voor vandaag !
Ga zo door Max !! :juich:
Birgit

Bericht door Birgit »

Misschien in de vijver een pompje zetten, zodat het water tenminste stroomt? Van algen kunnen ze inderdaad ziek worden en het gaat heel snel met dit weer (algengroei). Heb je geen kinderspeelgoed met (stromend) water waar gewoon een stuk minder water in hoeft, zodat je het makkelijk elke dag kan vervangen en ze toch met water kunnen spelen?

Ik had vroeger zo'n ding (nou ja, mijn broertje)
Afbeelding
http://www.bol.com/nl/p/aquabox-603-dra ... 013550906/" onclick="window.open(this.href);return false;

Haha er zijn ook allemaal uitbreidingssets :D

Succes met Max in elk geval!
Marjan

Bericht door Marjan »

Hahaha, Kick vindt dat je maar rare ideeën hebt over een vervangende vijver. :lach:

Om mijn idee trok hij ook zijn wenkbrauwen op. Ik wil gaan kijken voor een douchebak, die je makkelijk kunt vullen met schoon water en alleen de stop eruit hoeft te trekken wanneer je de boel wilt verschonen. Het lijkt mij helemaal wel een giller om er ook een douchekop boven te plaatsen waar je ze slang aan kunt koppelen zodat ze hun eigen buitendouche hebben. 8-)
In ieder geval iets wat je inderdaad makkelijker kunt verschonen want dit wil ik nooit meer natuurlijk.

Overigens wordt zijn ontlasting steeds steviger maar ik hou hem nog wel maar even een paar dagen op de waltham in plaats van zijn muis voor de zekerheid. Hij is ineens ook wel erg mager geworden. :???:
Birgit

Bericht door Birgit »

Nou zeg, ziet hij geen Max de Matroos voor zich op dat bootje? :-(

Je kan ook een wasmachinebak halen voor tijdelijk. Die kun je tenminste zelf omkeren en is niet zo hoog. En wit, waardoor je algvorming snel ziet. En anders een drinkfontein voor katten om iig schoon stromend water te hebben :-)
Marjan

Bericht door Marjan »

Maar zo'n lekbak is erg laag volgens mij, dan kunnen ze geen dingen (balletjes bijv) op snorkelen.
Birgit

Bericht door Birgit »

Kleine balletjes wel :-). Maar 10 cm idd, valt wat tegen..
Karen

Bericht door Karen »

Onze frettenvijver wordt ook van een oude keramische douchebak. Die hebben we hier uit huis gesloopt en bewaard omdat hij zo mooi is ;)

Fijn dat Max weer opknapt :juich:
Plaats reactie