Mila komt weer stapje voor stapje in de zomer stemming. Ze heeft de graafactiviteiten hervat en het potgrond ligt alweer door de ren. Ze begint ook alweer erg kieskeurig met eten te worden. In de winter eet ze alles wat ik haar voorschotel, maar in de winter kijkt ze hoelang ik het vol kan houden, zonder dat ze de rat op eet.

Gelukkig win ik altijd.
Mijn muizenkweekje is weer op volle toeren en misschien is het hierdoor, dat ze wel wil wachten op eten, want de muizen van mijn kweekje gaan er nog steeds in als zoete koek. Juist hierdoor blijf ik het kweken van muizen leuk vinden, omdat ik zie hoe Mila er echt van geniet van de biologische muizen.
Het spelen komt ook weer terug en de speeltunnel is nu een hit.

Als ze maar ergens in kan dan is het in de zomer goed voor Mila. Als ze door de speeltunnel kruipt, dan wrijf ik over haar rugje en dan zie ik haar kwispelen met haar staartje. Speelgoed voor Mila is dus alles waar ze zich in kan verstoppen.
Het eten wat ze niet lekker vindt verdwijnt weer naar buiten, zodat ik kan zoeken of het nu echt op is. Bij de biologische muizen weet ik dat het op is en bij de rest moet ik eerst gaan zoeken.
Ze komt zo in de zomer stemming, dat als ik bij haar binnen ben, dan denkt ze opeens buiten spelen is leuker en dan zit ik daar met mijn goed gedrag alleen binnen terwijl Mila buiten aan het rond dartelen is.
En ik roep het maar niet al te hard, maar anaalkliertjes zijn nog rustig.