De frettenhoop
Re: De frettenhoop
Lieve foto's weer hoor. 

- yvonne
- Aantal fretten: 1
Schattig 

Wat goed dat je Balou nu alleen houdt.
Ik ben echt fan van Quintess. Wat een prachtbeestje en ook super mooie foto's
Ik ben echt fan van Quintess. Wat een prachtbeestje en ook super mooie foto's

Nog bedankt iedereen ! Had nog wat getypt een tijdje terug, maar toen was heel mijn tekst weg gevallen, haha.
De 2 dames doen het goed onder elkaar. Balou vind het wat minder haha, toen hij pas gescheiden werd, huilde hij in het begin, had toen wel even een rotgevoel
Nu is hij wat meer op zijn plaats, maar ik ben blij als ik kan gaan voor een implantaattje, haha.
De laatste keer dat ik ze beiden gewogen heb, woog mijn kerel in de 800 gram, al een hele beer. En Quintess in de 400gram, ze zullen beide wel al weer aangekomen zijn.
De 2 dames doen het goed onder elkaar. Balou vind het wat minder haha, toen hij pas gescheiden werd, huilde hij in het begin, had toen wel even een rotgevoel

De laatste keer dat ik ze beiden gewogen heb, woog mijn kerel in de 800 gram, al een hele beer. En Quintess in de 400gram, ze zullen beide wel al weer aangekomen zijn.
Zo irritant altijd met die teksten als ze verdwijnen
Fijn dat het goed gaat! Ik vind Quintess echt veel te weinig wegen als ik het mag zeggen. Zeker voor de tijd die ze al bij je is zou ze echt al in de 600 moeten zijn inmiddels. Een beetje moertje weegt sowieso 500 gram voor ze bij de fokker vertrekken, rammen minimaal 700 gram al zelfs. Dat als startpunt gezien is Balou misschien ook niet al te snel? Ik weet niet precies hoelang hij er al is en hoe oud hij is natuurlijk.

Fijn dat het goed gaat! Ik vind Quintess echt veel te weinig wegen als ik het mag zeggen. Zeker voor de tijd die ze al bij je is zou ze echt al in de 600 moeten zijn inmiddels. Een beetje moertje weegt sowieso 500 gram voor ze bij de fokker vertrekken, rammen minimaal 700 gram al zelfs. Dat als startpunt gezien is Balou misschien ook niet al te snel? Ik weet niet precies hoelang hij er al is en hoe oud hij is natuurlijk.
Wij hebben hier nu twee volwassen moertjes zitten die gemiddeld 480 gram wegen allebei.
Dus het is geen gouden regel dat gewicht denk ik en ook afhankelijk van de bouw van de bewuste fret.
Maar een pupje moet wel lekker mollig zijn en je mag geen ribbetjes of botjes voelen in ieder geval.

Maar een pupje moet wel lekker mollig zijn en je mag geen ribbetjes of botjes voelen in ieder geval.

Mette, ze is erg klein van grootte, ik denk dat ze nu wel weer meer weegt, ditt was haar gewicht vorige week nog en ze komt iedere dag bij. Maar mager is ze niet in ieder geval
Moest ze meer nog meer gaan wegen en nog heel veel dikker worden, wordt ze te dik. Ze is niet groot, dus haar gewicht zit wel goed. Ik kijk altijd of ze wel aankomt.
Ik kijk of ik haar ribben een beetje kan voelen, maar niet zien uiteraard. Ze heeft ook echt een goed gevuld buikje. Dus dat zit wel goed
Balou is een maar weken ouder als Tess denk ik, van hem ben ik niet geheel zeker, ik kan ook niet vergelijken, want hij is de eerste ram. Maar hij is echt wel een hele kerel. Ook hij zit goed in het vlees.

Ik kijk of ik haar ribben een beetje kan voelen, maar niet zien uiteraard. Ze heeft ook echt een goed gevuld buikje. Dus dat zit wel goed

Balou is een maar weken ouder als Tess denk ik, van hem ben ik niet geheel zeker, ik kan ook niet vergelijken, want hij is de eerste ram. Maar hij is echt wel een hele kerel. Ook hij zit goed in het vlees.
Het is ook niet bedoeld als commentaar verder, er was al gezegd dat Quintess een heel klein dametje was. Sarafina weegt ook maar rond de 500 gram volwassen gewicht. Er staat ook "een beetje moer" om gewoon de norm qua info mee te geven, voor meelezers die denken dat het normaal is. Want ja Quintess is gewoon echt heel erg klein dan blijkbaar. Ik heb vroeger (de brokkenpups) weleens een moertje meegekregen die 280 gram woog op 8 weken, en vandaar dat ik even die norm wilde mee geven. Quintess is gewoon een goed gevoed heel klein dametje, maar er was nog niet eerder een gewicht genoemd, dus ik dacht ik vul even aan met wat info.
Van de ram wilde ik even peilen hoelang hij er al was en hoe oud hij was want dat heb ik geloof ik nog niet gelezen. Ik dacht iig dat die al wat ouder dan Quintess was. Komt die van hele kleine ouders of hoe komt het daarbij dat die ook nog zo klein is? Gewoon nieuwsgierigheid... geen commentaar nogmaals.
Van de ram wilde ik even peilen hoelang hij er al was en hoe oud hij was want dat heb ik geloof ik nog niet gelezen. Ik dacht iig dat die al wat ouder dan Quintess was. Komt die van hele kleine ouders of hoe komt het daarbij dat die ook nog zo klein is? Gewoon nieuwsgierigheid... geen commentaar nogmaals.
Ah tegelijk gepost
. Hoelang zit Balou al bij je nu inmiddels? Ik vind het wel schattig zo'n kleiner ventje
Duim wat dat betreft dat hij zo lekker klein blijft. Zou voor Quintess alleen maar handig zijn met het samen spelen.

Geen probleem hoor Mette
Ik voel me nergens over aangevallen. Ik vind hem
Nogthans wel
Erg groot hahaha, voor zo jong Te zijn dan toch, maar ik kan morgen nog wel eens wegen, beide zullen wel weer een hoop bijgekomen zijn.
Zijn ouders heb ik niet gezien, wij hebben hem van een markt, niet de slimste keus, maar oke... Onze frutsel kwam ook van een markt. Beide zijn van mijn vriend. Ik heb de mijne altijd van een fokker gehaald
Tess is een klein dametje idd, maar lekker rond is ze wel. Ik heb haar gewicht in het begin enorm goed bijgehouden.
Hij is er trouwens een paar weken voor haar gekomen, niet se bedoeling eigenlijk, maar mijn vriend wou al lang een ram. Tess was al een stuk langer gepland haha.
DankjeWel trouwens!

Nogthans wel
Erg groot hahaha, voor zo jong Te zijn dan toch, maar ik kan morgen nog wel eens wegen, beide zullen wel weer een hoop bijgekomen zijn.
Zijn ouders heb ik niet gezien, wij hebben hem van een markt, niet de slimste keus, maar oke... Onze frutsel kwam ook van een markt. Beide zijn van mijn vriend. Ik heb de mijne altijd van een fokker gehaald

Tess is een klein dametje idd, maar lekker rond is ze wel. Ik heb haar gewicht in het begin enorm goed bijgehouden.
Hij is er trouwens een paar weken voor haar gekomen, niet se bedoeling eigenlijk, maar mijn vriend wou al lang een ram. Tess was al een stuk langer gepland haha.
DankjeWel trouwens!
Hij lijkt vast groot omdat die meiden zo klein zijn bij je 

- Helen
- Aantal fretten: 2
- Contacteer:
Het is dat het niet goed voor mijn jongens is maar ik ben eigenlijk geneigd mijn speciaaltje Ukkie naast Flex te zetten zodat je kunt zien dat dit gewoon niet waar is. Hij maakt gehakt van iedere andere fret. De enige fretten die hij accepteerde (of andersom) waren Pluk & Pluis. Hoe kom je er toch iedere keer bij dat speciaaltjes geen karakter o.i.d. hebben?
Heb je al eerder zoiets zien zeggen en snap dat gewoon niet.
Heb je al eerder zoiets zien zeggen en snap dat gewoon niet.

Mette schreef:Lieve foto's! Hoeveel weegt Tess nu?
En mijn mening / ervaring is dat met die speciale kleurtjes er ook een stuk minder karakter/mening (hoe je het maar wilt noemen) in de fret zit. Samen huisvesten gaat dan een stuk makkelijker. Dat zal ook zeker bij jou dus wel weer meespelen
Uitzonderingen hierop hou je altijd natuurlijk.
Ik herken wat Mette zegt over specials wel in Baila, niet dat ze geen karakter zou hebben (denk dat dit ook niet specifiek zo wordt bedoeld) maar wel dat ze volgens mij rustig bij een andere fret gezet zou kunnen worden. Ze is wat dat betreft gewoon anders dan andere fretten en ik zeg wel eens gekscherend dat ze zelf niet weet dat ze een fret is.
Niet dat ik het ga uitproberen trouwens want ik ben er gewoon voorstander van fretten apart te houden maar grappig vindt ik het wel. 

Precies, omdat het over het algemeen gewoon zo is. Ik heb voorheen veel specials gehad, nog veel meer bij vrienden meegemaakt en gezien en nog steeds krijg ik er zat van mee. Ik merk dat een heel groot deel van deze eigenaren voorstander blijft van samen huisvesten in deze jaren en ja... Het karakter IS ook echt gewoon een tikkeltje anders. Wat bij de standaardjes echt niet te doen meer is, komt bij hen vaak niet eens voor. Ze passen zich des te makkelijker aan aan situaties. En uitzondering hou je altijd. Sommige specials zijn juist ook heel pittig door medische klachten, anderen hebben daadwerkelijk wel een keer pit. Maar dit geldt echt voor zo'n 80% van wat ik mee maak aan specials.
- Helen
- Contacteer:
Denk toch dat ervaringen overal verschillend zijn..
Heb een groep van 7 standaardtjes gehad.. zonder problemen. Ze kwamen van overal en nergens vandaan. Nu begin je er niet meer aan natuurlijk gewoon eigenlijk omdat ik geen zin heb om met een trieste achterblijver te zitten. Die van ellende niet weet wat die met zichzelf moet doen. Dit heb ik een paar keer gehad nu, dus geen groepen meer.
Met logees zie ik toch ook vaak standaards bij elkaar zitten en probleemloos, hier en daar een uitschieter die je doet denken dat die niet echt samen horen maar goed. Heb nu 2 Sandy's zitten die volgens de eigenaar "aan elkaar gewaagd" zijn...
Ooit samen gezet door een opvang die dat vaker doet en zo meegegeven aan deze mensen. Ik had ze uit elkaar gehaald, maar goed.
Zo door de jaren heen verschillende fretten gehad, verschillende afkomst.. en bijna allemaal standaard.
Kwam geen fokker aan te pas ook.. winkels, particulieren enz.
80% van een groep mensen kan ik zeggen dat de fretten echt niet bij elkaar zouden moeten zitten. Maar die groep mensen is niet alle mensen en alle fretten. Daarom vraag ik het ook... want in mijn kring zie ik juist weer een wijdere groep mensen die fretten samen hebben/gehad die niet special waren en gewoon goed ging.
En een echte fret zijn of niet... ach.. weten wij dat eigenlijk nog wel?
Ik hoor ook zo vaak dat mensen ze zo natuur getrouwe willen voeden.. welke natuur?
Voor mij is een fret gewoon een fret. En ik heb sullen van standaards gehad ook..
Kan mezelf alleen niet zo goed vinden in die uitspraak
Heb een groep van 7 standaardtjes gehad.. zonder problemen. Ze kwamen van overal en nergens vandaan. Nu begin je er niet meer aan natuurlijk gewoon eigenlijk omdat ik geen zin heb om met een trieste achterblijver te zitten. Die van ellende niet weet wat die met zichzelf moet doen. Dit heb ik een paar keer gehad nu, dus geen groepen meer.
Met logees zie ik toch ook vaak standaards bij elkaar zitten en probleemloos, hier en daar een uitschieter die je doet denken dat die niet echt samen horen maar goed. Heb nu 2 Sandy's zitten die volgens de eigenaar "aan elkaar gewaagd" zijn...
Ooit samen gezet door een opvang die dat vaker doet en zo meegegeven aan deze mensen. Ik had ze uit elkaar gehaald, maar goed.
Zo door de jaren heen verschillende fretten gehad, verschillende afkomst.. en bijna allemaal standaard.
Kwam geen fokker aan te pas ook.. winkels, particulieren enz.
80% van een groep mensen kan ik zeggen dat de fretten echt niet bij elkaar zouden moeten zitten. Maar die groep mensen is niet alle mensen en alle fretten. Daarom vraag ik het ook... want in mijn kring zie ik juist weer een wijdere groep mensen die fretten samen hebben/gehad die niet special waren en gewoon goed ging.
En een echte fret zijn of niet... ach.. weten wij dat eigenlijk nog wel?
Ik hoor ook zo vaak dat mensen ze zo natuur getrouwe willen voeden.. welke natuur?
Voor mij is een fret gewoon een fret. En ik heb sullen van standaards gehad ook..
Kan mezelf alleen niet zo goed vinden in die uitspraak

Er is zat te vinden over leefgebieden in de natuur, gedragingen, eten in de natuur... En ook aan bunzingfilmpjes en informatie in boeken, de combinatie met frunzen af en toe kennen (en zelf gehad hebbende) kun je prima merken wat een fret in de natuur zoal doet. Dus nee, daar kan ik me niet bij aansluiten
. Ik leer er nog steeds geregeld gedragingen door bij waardoor ik mijn snuitjes nog beter leer begrijpen. Voorheen had ik gezegd "schattige kraaloogjes", nu zie ik zelfs aan minimale lichaamsdetails een 'vuile blik'. Geluidjes, hun bewegingen in de natuur, omgang met hun jongen, alles wat ik erbij lees of zie heeft mij erg veel bijgebracht.
Het samen en apart huisvesten zal nog wel een tijd een discussie blijven.., maar ik kijk vooral naar mijn eigen fretten. Ik zie zeer duidelijk al meer dan 6 jaar nu dat al mijn fretten er (geen uitzondering mogelijk met een fret die dat niet vindt zelfs) een stuk gelukkiger mee zijn om een eigen kooi te hebben. Dat dat toevallig overeenkomt met 'de natuur' vind ik er nog los van staan, maar het is altijd handig om die kennis in je achterhoofd te hebben. De fret is zeker heel anders intussen, maar dat wil niet zeggen dat we die kennis in de oud papier bak kunnen gooien.

Het samen en apart huisvesten zal nog wel een tijd een discussie blijven.., maar ik kijk vooral naar mijn eigen fretten. Ik zie zeer duidelijk al meer dan 6 jaar nu dat al mijn fretten er (geen uitzondering mogelijk met een fret die dat niet vindt zelfs) een stuk gelukkiger mee zijn om een eigen kooi te hebben. Dat dat toevallig overeenkomt met 'de natuur' vind ik er nog los van staan, maar het is altijd handig om die kennis in je achterhoofd te hebben. De fret is zeker heel anders intussen, maar dat wil niet zeggen dat we die kennis in de oud papier bak kunnen gooien.
Zoveel mensen, zoveel meningen en ervaringen. Maar ik denk niet dat dit topic de juiste plaats daarvoor is. Dus dan houden we ons nu maar weer gewoon on topic. 

Maakt niet uit hoor, blijf het interessant vinden al die meningen
Dus van mij mag gerust ieder zijn ding delen.
Tess is geen softie, maar ze is ook zeker niet het moeilijkste geval, haha. 't is een vrolijke speelvogel, maar ze weet wel wanneer iets genoeg is. ( Balou is daar toch nog net wat anders in haha).
Ik zal zo nog even wegen, kijken of ze nog zijn aangekomen, maar dat lijkt me wel
Ik heb hier binnenkort lopende vetrollen, haha

Tess is geen softie, maar ze is ook zeker niet het moeilijkste geval, haha. 't is een vrolijke speelvogel, maar ze weet wel wanneer iets genoeg is. ( Balou is daar toch nog net wat anders in haha).
Ik zal zo nog even wegen, kijken of ze nog zijn aangekomen, maar dat lijkt me wel

Er gaat niets boven een lekkere mollige frettenpup. 

- Helen
- Contacteer:
Vreten als een bouwvakker zeker?